|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
conelly ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 14-Januar-2008 kl. 08:34 |
|
Jeg går i overvejelser omkring anskaffelse af en ny afspiller. Jeg har haft kig på Phillips Ambisound, men jeg vil høre, om folk synes, at det er spild af penge i den forstand, at DVD´en vil blive udkonkurreret af en af de to formater. Hvad er folks mening?
|
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Blu-ray ser ud til at blive en klar vinder af formatkrigen, især efter Warner er gået kun blu-ray. så det er da værd at overveje en blu-ray afspiller, den kan jo også afspille dine dvd'er.
|
||
![]() |
||
conelly ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
tusind tak for svaret, men har du nogen idé hvilket retning udviklingen vil tage i forhold til dvd afspillere? Hvor skal jeg kigge efter en afspiller blu-ray?
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det ville være nemmere hvis du prøvede at beskrive dine behov samt en max. pris Det der forvirrer mig er nemlig at du spørger på en DVD afspiller, men nævner et helt anlæg med kunstig surround (incl. DVD formoder jeg). Så er det en DVD afspiller, et surround system, eller begge dele du leder efter ? /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Lars Det jeg leder efter i første omgang er en Blu-ray afspiller. Spørgsmålet er bare, om det kan betale sig at investere i et ambisound anlæg, fordi DVD afspilleren på sigt vil blive udkonkurreret af den nye format
|
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Jeg vil sige: kom i gang med Blu-ray hurtigst muligt, det er så meget bedre end DVD. Jeg sammenlignede lige spiderman2 i weekenden. DVD'en mindede mig om VHS.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
tusind tak for alt den gode feedback, det hjælper jo lidt, når kæresten skal overtales
|
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Hvis du vælger at investere i Blu-ray, så behøver du i hvert fald ikke
bruge for mange penge på et godt lydanlæg da Blu-ray alligevel ikke
understøtter det ukomprimerede Dolby-HD lydspor.
Mit råd er, for at du ikke træder din kæreste over tæerne, at du ofrer dine surt sammensparede sparepenge i et godt lydanlæg med gode tilslutningsmuligheder, der bl.a. understøtter Dolby-HD, samt diverse "ældre" komprimerede lydspor og så afvente at producenterne af "hardwaren" tager sig sammen og få produceret nogle gode kombi-afspillere og så købe en af dem. For den almindelige forbruger og så sandelig også for producenterne, har fanatikerkrigen den ulempe at langt de fleste forbrugere (over 90%) er afventende (eller uinteresserede) og ikke kun til der er en afklaring, men også til prisen er væsentligt lavere end den er idag, hvor en Blu-ray film koster 40% til 50% mere (Spiderman 3, DVDoo den 15-01-2008) end en tilsvarende DVD udgave. At prisen skulle falde er dog højest usandsynligt (snarere tværtimod) da Blu-ray er opbygget omkring et royalty- og returkommissionsprogram. Vclarke Du sammenligner Spiderman 3 i 1920*1080p og 720*480p, mener du selv at der er et sammenligningsgrundlag? Hvad med at du sammenligner en Mercedes fra 1986 med en fra 2006 og så træffer en beslutning om hvilken du helst vil have. Det bliver måske straks lidt sværere at vælge mellem den samme model fra 2006 i 2 forskellige farver, men det er ikke interessant for dig? Eller også er det bare ikke muligt eftersom Spiderman 3 ikke er udgivet på HD-DVD. Men hov, var Spiderman 3 netop ikke den film der (også) indeholdt en "lille" fejl på Blu-ray? ![]() Men det har de sikkert (også) fået ændret. Så Conelly, det her handler mere om en fanatikerkrig end hvad der er godt for dig som forbruger, så kig på hvad der fungerer for dig og vælg med omtanke før du begiver dig ud i at ofre mange penge på det her, for DVD'en forsvinder ikke imorgen og eftersom Blu-ray er et optisk format, men ikke et DVD format, så står det ikke til at afløse noget som helst. |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Det var da ellers noget af en påstand. Fordi det ikke er mandatory betydet det ikke at det ikke er understøttet. Umiddelbart vil jeg faktisk mene at Blu-Ray film generelt tilbyder flere lossless lydspor på deres udgivelser end der er på mange HD-DVD udgivelser. De HD-DVD'er jeg har indtil videre har faktisk "kun" det lossy Dolby Digital+ hvor rigtigt mange af mine Blu-Ray har DTS-HD Master Audio og eller PCM og et par stykker har Dolby TrueHD. Redigeret af hedberg - 15-Januar-2008 kl. 14:34 |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Nu blev der spurgt om hvad folks mening var og min er at jeg nu står med en masse DVD film som jeg ikke gider se på mere, så mit råd var at lade være med at hælde flere penge i DVD og så komme videre. Men hvis man kan "nøjes" med DVD må man da selv om det! - iøvrigt var det spiderman2
|
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Du nævner PCM som er et kodec under værdighed for ethvert (fremtids)medie og DTS-HD er ikke ukomprimeret, men dog i en højere bitrate end "almindeligt" DTS og jeg må indrømme, at baggrunden til det jeg skrev omkring lyden, er fordi jeg endnu ikke har kunnet finde en film (dansk udgivelse) med de pågældende lydspor. Redigeret af Kim Jespersen - 15-Januar-2008 kl. 14:54 |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
#Kim Jespersen Jeg må ærligt indrømme, når man har et tv som vclarke så vil man da ikke "nøjes" med noget Redigeret af Kenzo85 - 15-Januar-2008 kl. 14:58 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |