|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
||
Men du kan vel også tydeligvis se, at der er mere detalje på den nye udgave? Den gamle er forfærdeligt 'dvd-agtig' i sit udseende, hvor den nye rent faktisk ligner Blu-ray.
Der er så absolut ikke byttet om på billederne. Billedet fra den oprindelige udgivelse er BADET i EE.
|
|||
![]() |
|||
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
||
Jeps, den blå scene er da tydligt den pæneste, da man virkelig kan se både hår og skæg virkelig er hår og skæg. Den røde scene her viser håret som klumper af den overdrevne EE, og se også hvor kunstigt optrukkent alles klæder ser ud. Det er lige før det ligner PS filteret 'Pastel colors'.
Nej, Det røde er korrekt. Læg mærke til skægget igen. EE har det med at gøre mørkt mørkere og lyst lysere og effekten kan nogle steder snyde en til at tro det ser pænere ud fordi kontrasten forøges der hvor mørkt og lyst står tæt ved hinanden (konturer).
|
|||
Blu-ray
Film |
|||
![]() |
|||
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
||
Tror vi skal regne med der også behandles scenevis, og ikke bare én indstilling gennem hele transfer. Tror ikke vi kan regne med at er scene 1,2 og 3 rødlig, at så skal resten også være det.
|
|||
Blu-ray
Film |
|||
![]() |
|||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
||
Tak for svarene og belæringen. Glad for at jeg tog forbehold for min totale amatørtilgang og min PC-skærm. Sammenfattende behøver jeg vist ikke at oppe mit fjernsyn lige med det samme. Faktisk havde jeg skrevet, at jeg sagtens kunne se, at senatsscenen var tydeligt mere detaljeret, men det virkede så indlysende, at jeg slettede det igen. Alligevel undrede jeg mig over som anført, at scenen blev så blå, fx også i de hvide klæder. Men det er så dette Edge Enhancement, der, som jeg forstår det, er en slags kunstig billedbehandling, der fremhæver forkerte dele af billedet på 2009-udgaven? Link 1: Billede 5: Med det forbehold, at det er et billede ud af en hel scene, så synes jeg egentlig stadig, at scenen med Crowe i arenaen fremstår mere tydelig på 2009-udgaven, men det er så snyd og kunstigt fremkaldt. Dog kan jeg godt se, at Crowes skæg 2010 forekommer at være mindre mørkt, som det anføres af GoAMinD, ligesom hans skulder forekommer at være overbelyst på 2009-udgaven. Men det er godt nok tricky, så jeg skulle vist have ladet tasterne hvile. Nok om det. Mit næste tv skal være et Panasonic i G-serien. Nuværende eller kommende. Kan denne serie/prisklasse vise disse billedforskelle eller skal man bare læne sig tilbage og nyde handlingen - eller spare noget mere op? Tidligere på året blev jeg overfaldet af en 4.000 kroners 42X10Y. Til den pris gør den det udmærket, men til de priser G20-serien allerede er i i 42" og for den sags skyld 50", så... Mvh. Jørgensen |
|||
![]() |
|||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
||
Har der været skrevet noget om evt. ombytning af den gamle version som det f.eks. var tilfældet med den første udgave af Det 5. Element?
Redigeret af Ning - 24-Juli-2010 kl. 10:13 |
|||
Ning
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
StockBroker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
||
Redigeret af StockBroker - 24-Juli-2010 kl. 22:54 |
|||
Venlig Hilsen
JR |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Super! Så venter vi bare på at amazon melder ud at vi kan få byttet.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
||
![]() |
|||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
||
er det instruktøren oppe til venstre ,med læderbæltet?
|
|||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det billede har jeg heller ikke på mit eksemplar af Gladiator
![]() |
|||
![]() |
|||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
||
Fik lige øje på denne tråd.
Hold da helt op hvor er der meget forskel på den "gamle" og den nye version . Selv på min skod laptopskærm er der kæmpe forskel. Nu har jeg ikke selv set hverken den ene eller den anden udgivelse, men den gamle ligner, ud fra billederne, nærmest halvdårlig divx. Man må så ikke håbe et det almindeligvis er så tilfældigt hvilken farvetone der rammes i BDudgivelserne. Ellers kan det da stort set være ligegyldigt med at kalibrere farver på sin skærm. Den gamle version er, på min skærm, nærmest blå i forhold til den nye. Gad vidst hvad de tænkte på da de valgte at kalde den for "sapphire edition". Måske årsagen er at den er lige så blå som en safir?! tvkartoffel |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |