recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray reklame spot i danske biografer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray reklame spot i danske biografer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der skulle ikke være de store problemer med at afspille dem, og slet ikke hvis de købes i Europa. Mangel på undertekster, den slags begrænsninger er der mange, inklusiv mig selv der ikke har, så det er uden betydning, en ganske stor del af min nuværende samling er R1, da det ofte går for lang tid inden at de udkommer i Europa, hvis de da gør det.  

Det må da nærmere være en begrænsning hvis underteksterne ikke er der, det er da klart at det er dyrere med dem, der er vel ingen der gider skrive dem gratis.

Til top
Zavior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2007
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 00:20
Om det er HD-DVD eller Blu-Ray der vinder er lidt ligemeget for mig. Jeg vil bare gerne opleve HD i en fart. Jeg ved så bare ikke hvilken vogn der køre hurtigst

Klart jeg har en PS3 som jeg købte til spil efter som jeg betragter den hovedsaligt som en spille maskine. Har investere i et par Blu-Ray film for at få en forsmag på HD.

Så hvis "tåberne" hverken køber HD-DVD eller Blu-Ray i Danmark så tror jeg godt vi kan vinke farvel til begge formater i DK. Hvis man ikke vinder i detailhandlen kan formaterne ikke skube DVDen ned fra hylderne som jeg trode var meningen. Men det kan da godt ske at HD bare er et nicheprodukt til HIFI folket
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 13:20
Hvad er det værste, der kan ske (bedste for nogen) ofr HD-DVD?

At Universal bliver formatneutral. Det vil sandsynligvis betyde, at man fortsætter med at udgive HD-DVD'ere i en rum tid endnu, med mindre de studier, som leverer i formatet, vil stemples

Jeg vil tro, man vil udgive mindst et år mere, men der vil ikke blive lagt de store ressourcer i andet end filmen.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Ikke at det er nogen garanti, men både "300" og "blood diamond" kan da forudbestilles på blu ray på moviezoo og så har jeg svært ved at se hvorfor jeg er en tåbe fordi jeg køber film i danmark.

Hvis vi snakker "ekslusiv" titler er det da vist blu ray der har fat i den lange ende

Prøv at læse det link jeg postede så vil du se at de to film får flere og mere interessante features på hd-dvd versionen end på br-versionen. Hvis man ikke går op i den slags (det gør jeg) men kun filmen så er formatet underordnet.

"Tåbe" er nok lige overdrevet men hvad skal du give for de to film? Jeg køber Blood Diamond på hd-dvd hos Axel til - hold nu fast - 134 kr. Den kaster på br 250 kr. hos moviezoo. 300 koster - pudsigt nok 300 kr. hos moviezoo. Der har jeg ikke en Axel-pris endnu men det bliver ikke over 200 kr.

Kan du se pointen

Eller sagt på en anden måde: jeg har ondt af folk der er afhængige af danske undertekster for I bliver godt nok f*****.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Swearengen Swearengen skrev:

Hvad er det værste, der kan ske (bedste for nogen) ofr HD-DVD?

At Universal bliver formatneutral. Det vil sandsynligvis betyde, at man fortsætter med at udgive HD-DVD'ere i en rum tid endnu, med mindre de studier, som leverer i formatet, vil stemples

Jeg vil tro, man vil udgive mindst et år mere, men der vil ikke blive lagt de store ressourcer i andet end filmen.

Atter bliver jeg nødt til at henvise til at 300 og Blood Diamond får en betydeligt bedre hd-dvd udgave end blu-ray - hvordan forklarer du det?
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Atter bliver jeg nødt til at henvise til at 300 og Blood Diamond får en betydeligt bedre hd-dvd udgave end blu-ray - hvordan forklarer du det?

At formatkrigen ikke er ovre, endnu!

Når og hvis Universal går formatneutral, er det point of no return. Der vil ikke komme nye brugere til HD-DVD og dermed vil det begrænsede antal brugere betyde, at det er dårlig business at satse på at lave vilde HD-DVD udgaver. Kræfterne vil blive brugt på Blu-Ray.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

[

Forskellen er kun ekstra materiale. Om det gør det til en bedre film, er jo individuelt
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 17:05
Jeg syntes det er sjovt at Sony's markedsføring stadig diskuteres.
Sony markedsfører sig så massivt, fordi det er sidste chance for at sætte sig på et format. De missede med Betamax og SACD, så nu er det alvor og de har rigtigt mange penge ude og svømme i Blu-ray, at det skal blive en succes.

Grunden til, at jeg tror de får det svært, er fordi markedet er så lille for HD film som det er og det bliver ikke markant større sålænge en film, hvadenten det er HD-DVD eller Blu-ray, koster 250,- til 300,- kr. for det er langt over hvad den almindelige forbruger vil betale når en DVD koster 100,- kr. - 150,- kr.

Så er der dem der siger, at det koster HD-discs ikke i USA. Nej det er rigtigt, men det Amerikanske marked er uinteressant for 95% af befolkningen, da der ingen danske undertekster er på, så uanset hvad så skal prisen på Europæiske titler væsentligt ned, hvis et af de 2 formater overhovedet skal have en chance, ellers kan de markedsføre sig massivt herfra og til dommedag, det vil ingen virkning have.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Grunden til, at jeg tror de får det svært, er fordi markedet er så lille for HD film som det er og det bliver ikke markant større sålænge en film, hvadenten det er HD-DVD eller Blu-ray, koster 250,- til 300,- kr. for det er langt over hvad den almindelige forbruger vil betale når en DVD koster 100,- kr. - 150,- kr.

Det er jo kun nedsatte DVD'er der ikke koster vejledende udsalgspris, som stadig er 200,- for de fleste udgivelsers vedkommende. Enkelte steder kan man spare en tyver, men nye film koster bestemt ikke mellem 100 og 150 kroner.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Det er jo kun nedsatte DVD'er der ikke koster vejledende udsalgspris, som stadig er 200,- for de fleste udgivelsers vedkommende. Enkelte steder kan man spare en tyver, men nye film koster bestemt ikke mellem 100 og 150 kroner.

Det er rigtigt at vejledende udsalgspris er 200,- kr. men det er jo ligegyldigt om vi snakker spritnye eller 1 måned gamle film, det ændrer ikke på, at HD Discs er dobbelt så dyre som en standard DVD og dermed uinteressante for langt de fleste forbrugere.
Jeg kunne tage et simpelt gennemsnit af hele DVD kataloget og sammenligne det med hele HD kataloget, så tror jeg at prisen for HD Discs er langt over dobbelt så dyre.
Til top
barfodcph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 19:34

Det er rigtigt at vejledende udsalgspris er 200,- kr. men det er jo ligegyldigt om vi snakker spritnye eller 1 måned gamle film, det ændrer ikke på, at HD Discs er dobbelt så dyre som en standard DVD og dermed uinteressante for langt de fleste forbrugere.
Jeg kunne tage et simpelt gennemsnit af hele DVD kataloget og sammenligne det med hele HD kataloget, så tror jeg at prisen for HD Discs er langt over dobbelt så dyre.
[/QUOTE]

Det er jo ældre film (min. 4 måneder) der kommer på tilbud, ikke helt nye udgivelser. Om ikke så længe kommer der vel også noget der hedder "Nice Price" eller lignende inden for Blu-Ray/HD-DVD....mon ikke?

Redigeret af barfodcph - 03-Juli-2007 kl. 19:35
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af barfodcph barfodcph skrev:

Det er jo ældre film (min. 4 måneder) der kommer på tilbud, ikke helt nye udgivelser. Om ikke så længe kommer der vel også noget der hedder "Nice Price" eller lignende inden for Blu-Ray/HD-DVD....mon ikke?

[/QUOTE]

Nice price er alligevel ikke nok til at få gang i forbrugerne og iøvrigt vist også et uddødt begreb, hvor Nice Price var en halvering af listeprisen og listeprisen er blevet lidt udvandet af Internetbutikkerne.
Det er lige nøjagtigt på dette punkt, som det eneste, at jeg er enig med den kære fremtidsforsker der nærmest har dræbt HD Discs på forhånd.
Prisen for HD Discs skal ned til maksimalt det samme niveau som DVD idag ellers overlever det ikke som mere end et luksusprodukt for entusiaster, for gennemsnitsforbrugeren vil ikke skifte til en større udgift og derfor kan Sony reklamere alt det de har lyst til, forbrugeren bider bare ikke på krogen før prisen er rigtig.

Glemte lige noget.
HD Discs er selvfølgelig i sin spæde ungdom her i Europa og ikke mindst Danmark og producenterne ved jo ligeså godt som enhver økonom, hvor vigtig prisen er for afsætningen af et produkt der i bund og grund ikke er anderledes end et tilsvarende billigere produkt, så prisen skal nok falde.
Men om vi får Nice price er usikkert pga. Internethandelen da der nærmest ikke er 2 butikker med den samme pris.

Problemet er bare, at prognosen lige nu siger at vi skal hen på efteråret før vi kommer til at se et væsentligt skred i HD Discs og så ligger vi yderligere 1 år oveni før der er en markedsandel der er værd at skrive hjem om og spørgsmålet er hvor lang tid Sony kan blive ved med at smide om sig med penge på den måde.
Som jeg ser det, så er den rigtige fremgangsmåde den som HD-DVD gruppen fører, hvor man er afventende med markedsføringen, ligesom forbrugerne er afventende med at købe og når man så har titlerne og afspillerne til den rigtige pris på gaden, så går man ud og markedsfører sig massivt.

Redigeret af Kim Jespersen - 03-Juli-2007 kl. 20:04
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu