recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray: Stieg Larsson trilogi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray: Stieg Larsson trilogi

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Er der nogen der har købt den nye extendet udgave på blu-ray ?

Jeg har og har netop set første halvdel af "Pigen der legede med ilden" og jeg synes kvaliteten er elendig visse steder. Der forekommer "iso" støj i flere sekvenser primært ved sorte overflader. Mest tydeligt er nok i scenen hvor Lisbet er på besøg på Milton security. Der hvor man ser hende foran skrivebordet. Bagpladen på skrivebordet er sort uden støj på tv udgaven men i den extendede er der kolosal meget støj.

Jeg har sammenlignet med tv udgaven og der forekommer der ikke denne støj.

Er der andre der har bemærket dette ?

Det skal siges at jeg endnu kun har en discount blu-ray afspiller så jeg ved ikke om det er den der på een eller anden måde ikke kan gøre det ordentligt men jeg synes det skulle være mærkligt hvis den kan vise tv udgaven perfekt men ikke den extendede udgave.

Jeg har også bemærket, at der er meget støj i billedet på de to sidste film i serien. Mærkelig nok står "Mænd som hader kvinder" stort set perfekt.

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Så er jeg da glad, for at jeg ikke købte dem igår.Big smile
Clap....Øv,det gjorde jeg,ærgeligt jeg ikke fik læst dette her førstAngry
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 09:10
Er der nogen som ved, om det er de ekstra scener som er så dårlige? Det er trodsalt fra tvudgaven, og er muligvis optaget på anden måde.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 10:05

Den første "Mænd der hader kvinder" er lavet som biograf film. De sidste 2 er kun lavet til TV, så kvaliteten er ringere på de 2 sidste film.

Jeg har de gamle udgivelser og her er de 2 sidste udgivelse en meget ringerer end Mænd der hader kvinder: Der er meget støj på billedet, især i mørke sener. 
Til top
tommykjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:36
Det er ikke de ekstra scener det drejer sog om. Jeg fandt helt bevidst en scene der er i både den nye og gamle udgave og der er meget tydelig forskel.

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den første "Mænd der hader kvinder" er lavet som biograf film. De sidste 2 er kun lavet til TV, så kvaliteten er ringere på de 2 sidste film.

Jeg har de gamle udgivelser og her er de 2 sidste udgivelse en meget ringerer end Mænd der hader kvinder: Der er meget støj på billedet, især i mørke sener. 

Jeg tror ikke det er forklaringen for når jeg sammenligner de gamle med de nye så er der ekstrem tydelig forskel dog især i mørke scener som du siger.

Jeg har fået byttet mine 2 film til andre film da det eksemplar butikken havde hjemme udviste samme problem. Så det er et generelt problem med film 2 og 3.

Nordisk Film burde skamme sig over at sende sådan noget bras på gaden.
Tommy Jensen
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:48
Er der ikke en af jer der har mulighed for at lægge et par screen shots op?

tvkartoffel
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:59
Jeg prøvede at lave et screenshot igår men det lykkedes ikke og nu har jeg leveret filmene tilbage.
Tommy Jensen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 12:42
Har sendt en mail til Nordisk Film for at høre hvad de har at sige. Vender tilbage når/hvis de svarer.
Tommy Jensen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af tommykjensen tommykjensen skrev:

Har sendt en mail til Nordisk Film for at høre hvad de har at sige. Vender tilbage når/hvis de svarer.

Nå hmm første svar fra NF var et standard svar som slet ikke svarer på mit spørgsmål.

Citér
Regarding the experienced quality difference when watching the BluRay versions of “Män Som Hatar Kvinnor” and “Flickan Som Lekte Med Elden”
The experienced quality difference is a result of the film production process: “Flickan Som Lekte Med Elden” was not shot/filmed using the same negative (S-16 vs. S-35) and film type (ASA) as Män Som Hatar Kvinnor, and may for the trained eye consequently look more “grainy/pixelated ” and of optically lower quality. However, both movies are in High Definition and in line with BluRay regulations.

Edit: Ringede lige til den person der havde svaret på min mail for at sikre mig de forstod hvad jeg klagede over. Og jeg fik oplyst de havde sendt det videre internt og at de havde modtaget mange mails om kvaliteten af filmene (nr. 2 og 3).

Redigeret af tommykjensen - 03-August-2010 kl. 13:49
Tommy Jensen
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 07:45
Nogen der ved om det samme er tilfældet på extended udgaverne på dvd?
Mvh. Allan
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:45
Jeg er spændt på at se hvad der evt. sker. Har da 3 BR film, men der er nget over "boxe" men er sgu glad for jeg så det her .....følger udviklingen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 13:32
Har nu fået svar fra Nordisk Film.

Vi har kigget på begge mastere nu, og ja der er forskel på de 2 versioner
Kort Version som er gradet til biografen er mørk i billedet
Lang version som er gradet til TV er lys i billedet
Kvaliteten på de 2 mastere er ens, men støjen i billedet ses tydeligere på den lyse version

Lidt udybning modtaget senere

Det drejer sig om, at den korte version er blevet finpudset (colour-gradet) til bio efter, at det blev besluttet, at den ikke ”kun” skulle på TV. Dermed fremstår den anderledes end den extendede version.

Den extendede version har ikke været på bio og er dermed ikke blevet findpudset (colour-gradet).

Redigeret af tommykjensen - 16-August-2010 kl. 18:30
Tommy Jensen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu