recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray vs. HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray vs. HD

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Jeg går så ud fra at du ikke har noget imod at tale med alle os "børn"

Håber at vi kan få flere guldkorn fra dig


Jeg skal ikke kunne sige hvor gammel du er og er mildt sagt ret ligeglad.

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

PS3 er da vist ellers rimelig meget rettet mod "voksne" både i funktion og markedsføring.


Det er vist kun barnlige sjæle der kan sige det. Voksne mænd spiller på PC


Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

Og nej, jeg gider ikke eje en konsol - det er for børn i mine øjne.

 

 

PS3 er da vist ellers rimelig meget rettet mod "voksne" både i funktion og markedsføring.

 

Til top
Abaddon Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:



Og nej, jeg gider ikke eje en konsol - det er for børn i mine øjne.



Jeg går så ud fra at du ikke har noget imod at tale med alle os "børn"

Håber at vi kan få flere guldkorn fra dig
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 08:25

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

Men det betyder også noget, at jeg ikke kan gå ned i fx. blockbuster og finde hd dvd/blu ray skiver (endnu).

Det kan du nu sagtens (i hvert fald som salgstitler) ... men jeg indrømmer gerne at udvalget pt. ikke er fantastisk stort.

| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 06:56

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

Og nej, jeg gider ikke eje en konsol - det er for børn i mine øjne.

Er du i så fald sikker på at du gider diskuter med alle vi børn her inden?

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 02:58
Jeg er helt enig i at det er prisen på afspillerne der er afgørende.

Har selv haft en ven's "forholdsvis" billige HD dvd afspiller over på en prøve - og Riddick har aldrig set så godt ud før. Men prisen på den billigste afspiller - knap 3000kr - vil jeg aldrig give. Og nej, jeg gider ikke eje en konsol - det er for børn i mine øjne.

De skal ned på ca. en tusse før jeg køber en (netop som Toshiba gjorde i USA - 100$ for en afspiller) og sådan er der mange der har det tror jeg.

Men det betyder også noget, at jeg ikke kan gå ned i fx. blockbuster og finde hd dvd/blu ray skiver (endnu).
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Og Da Polen sidder med mange Disney Titler så er det jo ikke så godt.(Hd dvd er kodefri).

Har polen flere disney titler end andre lande ???
og hddvd er regions fri, ikke kode fri - meget meget stor forskel ;)
Om man kalder det regionfri eller kodefri!

nej, hvis man kalder den kodefri, snakker man typisk uden DRM og det kommer ikke til at ske i nogen nær fremtid.

Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Med hensyn til Polen fik jeg det fra en Polsk side på nettet.Jeg er ikke selv stærk i polsk med det har jeg en bekendt som er.Det er kun i opstarts fasen.Der er polske filmudbyder som sidder med licensen.

Det giver stadig ingen mening. HD DVD eller Blu-ray vinder i polen i kraft af deres salgstal. Der er ikke noget med at landet eller filmudbydere sidder med licenser eller hvad. Enhver producent kan få hddvd eller bluray licens, hvis de vil betale.

Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:


Jeg ved godt at bd har java+ som deres HDi,men det virker ikke på samme måde.(rent teknisk).

Blu-ray har BD-J. Det er Blu-ray's pendant til HDi og den har de haft i et stykke tid (siden starten, men specs var vist ikke færdig udviklet). Men Blu-ray kommer ikke med noget nyt eller nogen kopi af HDi - det er to forskellige måde at lave menuer og in-movie content menuer.


Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Her er nogle link`s

http://areahd.dvdtiefpreise.com/?p=109

http://xploitedcinema.com/catalog/index.php

Det første link er Bd på Hd dvd.Link 2 er Europa import i US.

De lister selv Resident Evil: Extinction som at det skal komme på HDDVD. Resident Evil er produceret af Sony Pictures. Jeg har ualmindeligt svært ved at tage dvdtiefpreise seriøst.

Jeg kan ikke lige gennemskue de forskellige titler på xploitedcinema - så kan ikke lige se hvilke titler der releases hvor.

Men under alle omstændigheder kan der være diverse strategier til at release under BD det ene sted og HD DVD det andet sted - afhængigt af markedet. Du skal huske på at det er ikke alle producenter der er exclusive til det ene format.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 19:52

Mon ikke de fleste BD og HD DVD på nuværende tidspunkt bliver solgt til nørder som os?

Almindelige mennesker som har formøblet den fantastiske sum af 8000,- - 10000,- vel at mærke til både Tv og sourround. er vel i bund og grund ligeglade bed både blueray og HD DVD de er vel tilfredse med almindelige DVD!

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Humlen i denne diskussion er at familien Danmark IKKE kan se forskel på om filmen er lagret på en 50 Gb, en 30 Gb eller noget helt tredje. Derfor er diskussionen omkring teknik ligegyldig.

Jeg er enig i at Blu-ray er teknisk det bedste format, men det betyder ikke at formatet vinder! Netop fordi almindelige mennesker ikke kan se forskel! Ved almindelige mennesker mener jeg ikke os her på dette forum der svælger os i tekniske detaljer.  

Bare fordi HD DVD er regionsfri betyder det ikke at HD DVD vinder! Langt de fleste mennesker i DK køber region 2 dvd og vil gøre det samme på HD DVD i fremtiden. Samme gælder for lande i andre regioner.

Det bliver IKKE en rationel eller teknisk vinder af denne krig. Det er filmselskabernes magt der afgør krigen. 

En ting er i hvert fald helt sikkert! BD og HD er begge kommet for at blive en rum tid endnu. Dertil er kræfterne bag begge formater for store til en hurtig afgørelse på krigen.

P.S. Jeg støtter i øvrigt begge formater.

/Halsted

 

Det der bliver spændende når vi engang når så langt, er om "almindelige" mennesker vil vælge en:

Sony, Philips, Pioneer, Samsung, Panasonic, JVC, LG, Sharp, Mitsubishi, Funai, Denon, Daewoo

- Eller måske en Toshiba eller Ver.... et eller andet, hvad er det nu det er den hedder??

når der står i supermarkedet og skal vælge!

 



Det er faktisk sket i USA - da Walmart (og vist nok et andet supermarked) dumpede prisen på en Toshiba. Da solgte de 90.000 maskiner på en dag. Så hvis du endelig insisterer på at anlægge den vinkel så er det prisen på hardwaren der bestemmer.

Og alligevel sælger blu-ray flere film, som i sidste ende kommer til at afgøre det. Det findes også flere BD afspillere i US. For slet ikke tale om EU, japan og AU.

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Det kan tænkes der ikke er forskel på billedet, men der er på lyden. Hvis man nu tager den nyeste Harry Potter film, og kigger på lydspor, så lakker HDDVD noget efter Blu-ray udgivelsen.

Kig på antal af lydspor:

http://bluray.highdefdigest.com/1121/harrypotter_orderofthep hoenix.html

http://hddvd.highdefdigest.com/harrypotter_orderofthephoenix .html

HDDVD har ikke engang et PCM spor.

Hvis nogle har børn og gerne vil vise dem Harry Potter med DK tale, så er det et problem med HDDVD'en, men på Blu-Ray ligger der DK tal selv på US udgivelsen.

Måske ikke relevant for nogle, måske for andre, dog er det stadig en lidt sjov og interessant sammenligning, der viser hvad noget af den ekstra plads kan bruges til. Jeg er klar over at HDDVD kommer med deres 51GB skive, men det forlyder stadig ikke om alle afspillere kan læse den, hvis den ikke kan, så er den i princippet ubrugelig.

På blu-ray siden har TDK mener jeg, fremvist en 100GB skive, som kan læses af alle blu-ray afspillere. Der vil højst skulle en firmware upgrade til.

Jeg er nød til at gentage hvad jeg skrev tidligere, almindelige mennesker vil IKKE købe den amerikanske udgave. De køber den udgave der står i Merlin, Elmutanten eller Fona.

Mht. lydspor så VED jeg at almindelige mennesker IKKE er interesseret i om det er DD+, TrueHD eller DTS master HD. De vil have god lyd og DD er mere end rigelig til de flestes behov. Så længe der er danske undertekster og de kan få surround eller stereo ud af deres højtalere så er de tilfredse.  

Du svælger desværre rundt i tekniske detaljer som langt hovedparten af befolkningen ikke er interesseret i. Billedet kan alle forholde sig til, der er en stor synlig forskel. Dette betyder noget for ALLE.

/Halsted

Min pionte var lidt at BD presser flere sprog ned på samme skive hvor HDDVD ikke gør.  Hvilket gør at BD udgivelsen kan bruges til worldwide release, hvor HDDVD ikke kan hvis du vil have f.eks DK sprog på den, hvilket jeg kunne forestille mig at en del børnefamilier kunne have interesse i.

Den pointe har intet at gøre med at svælge rundt i tekniske detaljer.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Det kan tænkes der ikke er forskel på billedet, men der er på lyden. Hvis man nu tager den nyeste Harry Potter film, og kigger på lydspor, så lakker HDDVD noget efter Blu-ray udgivelsen.

Kig på antal af lydspor:

http://bluray.highdefdigest.com/1121/harrypotter_orderofthep hoenix.html

http://hddvd.highdefdigest.com/harrypotter_orderofthephoenix .html

HDDVD har ikke engang et PCM spor.

Hvis nogle har børn og gerne vil vise dem Harry Potter med DK tale, så er det et problem med HDDVD'en, men på Blu-Ray ligger der DK tal selv på US udgivelsen.

Måske ikke relevant for nogle, måske for andre, dog er det stadig en lidt sjov og interessant sammenligning, der viser hvad noget af den ekstra plads kan bruges til. Jeg er klar over at HDDVD kommer med deres 51GB skive, men det forlyder stadig ikke om alle afspillere kan læse den, hvis den ikke kan, så er den i princippet ubrugelig.

På blu-ray siden har TDK mener jeg, fremvist en 100GB skive, som kan læses af alle blu-ray afspillere. Der vil højst skulle en firmware upgrade til.

Jeg er nød til at gentage hvad jeg skrev tidligere, almindelige mennesker vil IKKE købe den amerikanske udgave. De køber den udgave der står i Merlin, Elmutanten eller Fona.

Mht. lydspor så VED jeg at almindelige mennesker IKKE er interesseret i om det er DD+, TrueHD eller DTS master HD. De vil have god lyd og DD er mere end rigelig til de flestes behov. Så længe der er danske undertekster og de kan få surround eller stereo ud af deres højtalere så er de tilfredse.  

Du svælger desværre rundt i tekniske detaljer som langt hovedparten af befolkningen ikke er interesseret i. Billedet kan alle forholde sig til, der er en stor synlig forskel. Dette betyder noget for ALLE.

/Halsted

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Humlen i denne diskussion er at familien Danmark IKKE kan se forskel på om filmen er lagret på en 50 Gb, en 30 Gb eller noget helt tredje. Derfor er diskussionen omkring teknik ligegyldig.

Jeg er enig i at Blu-ray er teknisk det bedste format, men det betyder ikke at formatet vinder! Netop fordi almindelige mennesker ikke kan se forskel! Ved almindelige mennesker mener jeg ikke os her på dette forum der svælger os i tekniske detaljer.  

Bare fordi HD DVD er regionsfri betyder det ikke at HD DVD vinder! Langt de fleste mennesker i DK køber region 2 dvd og vil gøre det samme på HD DVD i fremtiden. Samme gælder for lande i andre regioner.

Det bliver IKKE en rationel eller teknisk vinder af denne krig. Det er filmselskabernes magt der afgør krigen. 

En ting er i hvert fald helt sikkert! BD og HD er begge kommet for at blive en rum tid endnu. Dertil er kræfterne bag begge formater for store til en hurtig afgørelse på krigen.

P.S. Jeg støtter i øvrigt begge formater.

/Halsted

 

Det der bliver spændende når vi engang når så langt, er om "almindelige" mennesker vil vælge en:

Sony, Philips, Pioneer, Samsung, Panasonic, JVC, LG, Sharp, Mitsubishi, Funai, Denon, Daewoo

- Eller måske en Toshiba eller Ver.... et eller andet, hvad er det nu det er den hedder??

når der står i supermarkedet og skal vælge!

 



Det er faktisk sket i USA - da Walmart (og vist nok et andet supermarked) dumpede prisen på en Toshiba. Da solgte de 90.000 maskiner på en dag. Så hvis du endelig insisterer på at anlægge den vinkel så er det prisen på hardwaren der bestemmer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu