recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-rays fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-rays fremtid?

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-rays fremtid?
    Sendt: 31-December-2013 kl. 10:49
Hej alle

Her på nippet til 2014 vil jeg gerne høre jeres mening og Blu-rays fremtid.

Jeg har selv altid samlet på film og gør det stadig, men tror i at der i fremtiden også vil eksistere Blu-ray film?

Førhen købte jeg rigtig mange film, nu er det virkelig kun specielle film jeg køber, efter der er kommet sådan noget som Netflix.

Men hvad tror I, tror I det overleve, eller bliver alt bare streaming i fremtiden?

Godt Nytår til jer alle og tak for en masse goe tips i løbet af det seneste år.

Vh
Strange
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:03
Tjah, vi ser at vinylpladerne er kommet tilbage, fordi en skare af fanatikere ønsker den analoge lyd. Så jeg tror og håber at blu-ray overlever, måske som nicheprodukt. Prisen blir så nok højere pga færre enheder.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:03
Jamen jeg kan ikke spå - jeg kan håbe. Jeg er uafhængig, og det er jeg af alt det gejl som Netflix og andet (andre vil sige at jeg er gammeldags - og fred med det. Jeg køber BD - og dem som jeg reelt gerne vil se, så jeg håber jo på, at jeg fortsat kan købe BDTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:07
Fysiske medier (cd, dvd og blu-ray) vil med garanti forsvinde til fordel for streaming "i fremtiden". (Naturligvis med det forbehold at der længe efter, vil være et niche marked som der f.eks. er for LP'er i dag.)

Jeg synes det er mere interessant at diskutere hvad fremtiden er? Taler vi kun 5 år eller snarere 10, 15, 20 år?
Hvad forsvinder først af de tre medier - og hvad holder længst?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:16
Jeg tror og håber i al fald på at der i fremtiden også vil være mulighed for at købe BD. Jeg tænker også på om man i fremtiden overhovedet vil kunne købe en BD afspiller, men ok, man kan jo også stadig købe en VHS maskine. :)
Når det så er sagt så har jeg en del BD film jeg gerne vil sælge, så råb lige højt hvis nogen ønsker at købe.:)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:21
Med den stigende nethastighed, fra almindeligt 2-10-20Mbit/s for bare 1-2 år siden til 50-100MBit/s for mange i dag,går der ikke 5 år før der er mulighed for streaming af film i BR kvalitet eller lignende.

Der vil nok længe være en niche for fysiske medier, men hvor meget plads er der egentligt på en BR hvis der begynder at blive lavet flere film i kvalitet ala hobitten? vil det så ikke være mere oplagt bare at streame dem?

/ask
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:43
Håber også at der er en fremtid for fysiske medier , men tror at " i fremtiden " bliver næsten alt trådløst. Synes dog at det er vildt at ting stadig kommer på DVD , og til 10-20 kroner billigere end Blu-ray for de nye film....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 11:52
så længe man ikke få en ordentlig lyd via nettet og samme billedekvalitet som en blu-ray
så kan man også købe film på  fysiske medier

lige som nu skal alle købe 4k tv, men der er bare ikke noget materiale
samt at kvaliteten fra nettet i 4k sikkert ikke bliver noget særligt i forhold til
hvis man kunne købe en film i 4k på et fysisk medie





Redigeret af xcardman - 31-December-2013 kl. 11:53
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Håber også at der er en fremtid for fysiske medier , men tror at " i fremtiden " bliver næsten alt trådløst. Synes dog at det er vildt at ting stadig kommer på DVD , og til 10-20 kroner billigere end Blu-ray for de nye film....
MVH


Der er mange, som bare ikke har fundet ud af, hvor meget bedre Blu-ray er. Langt den største del, af min omgangskreds køber kun dvd. Jeg kan bare ikke overbevise dem. Men de bruger så også, kun de indbyggede højtalere. Man vil bare ikke betale, en anelse mere for bedre kvalitet.Shocked
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:16
Før BR/DVD forsvinder kræver det jo at selskaber som Netflix/HBO m.m. får forhandlet aftaler hjem som gør at de får adgang til at streame film samtidig med at de ville have udkommet på BR/DVD. Når man ellers ser bort fra deres egenproduktion så går der jo nemt op til 3 år før de er tilgængeligt for streaming. Og en anden ting der ikke taler for de foreløbig er, når man gang på gang hører "at pr 1/xx risikerer alle disse film at forsvinde fra Netflix pga. udløbet aftaler". Det ville jo være genialt hvis et filmselskab lige pludselig ikke gad levere til et selskab mere hvilke ville betyde at f.eks. 25% af alle deres film ikke var tilgængelig fra den ene dag til den anden.
Når jeg har lyst til at se f.eks. Blade runner/Dune/Drengene fra Sankt Petri eller en anden gammel klassikkere så gider jeg da ikke være afhængig af at min netforbindelse er oppe (at ungerne ikke spiller et eller andet online spil som suger alt båndbredde), og at lige der hvor jeg tilfældigvis havde mit abb. har rettigheder til at streame netop denne film.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 13:00
Så længe mange film slet ikke er tilgængelige som streaming, vil der være et BD-marked Tongue
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tjah, vi ser at vinylpladerne er kommet tilbage, fordi en skare af fanatikere ønsker den analoge lyd. Så jeg tror og håber at blu-ray overlever, måske som nicheprodukt. Prisen blir så nok højere pga færre enheder.


Næh du, VHS er på vej tilbage!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu