|
B&O debatten raser |
Besvar | Side <1234 27> |
Forfatter | ||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 13:01 | |
Nu har vi to gode grunde til ikke at købe B&O 1) Prisen 2) De bruger ikke gængse industristandarder, så man er tvunget til at købe [næsten] det hele i B&O I de [gode] gamle CRT dage havde B&O måske en vis design fordel sammenlignet med de andre producenter. Nu produceres der fladskærme, og her er det meget svært at se forskel på de enkelte mærker (i slukket tilstand). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 13:18 | |
Jeg er meget ked af dette stempel "Status produkt" Jeg køber B&O fordi det dækker mit behov, så er min bil til gengæld 14 år gammel. Jeg prioriterer bare. |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 13:19 | |
Ku også frygte,at tiden løber fra B&O . Med et "gemt væk" mediecenter/server og en fladskærmsmonitor, -samt "in wall" højtalerløsning, er der ikke så forfærdeligt meget,at drysse design og livsstil ud på . . ? ! |
||
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 13:32 | |
Feb. 2007.
B&O havde tætte samtaler med Microsoft. Næste generation af Bang og Olufsens produkter skal indeholde en computer. B&O havde sidste år dybe samtaler med Microsofts absolutte top om at bruge Windows XP i en specialudgave i de nye produkter.
Microsofts topchefer har et eller andet med Danmark. Microsofts næststørste udviklingscenter ligger i Vedbæk, Bill Gates er vild med Lego-legetøj, og så er Gates og Microsofts adm. direktør Steve Ballmer tændt på de veldesignede produkter fra Bang og Olufsen i Struer.
Der er gode kontakter og et godt samarbejde mellem de to virksomheder. Torben Ballegaard, adm. direktør hos Bang og Olufsen, har længe ført detaljerede samtaler med Microsoft-toppen om at udnytte Microsofts software i kommende B&O-produkter.
»Vi arbejder på at få en computer-processor bygget ind i de næste produkter fra os og i den forbindelse skal vi bruge et operativsystem. Derfor har vi naturligvis også talt med Microsofts topchefer om dette,« siger Torben Ballegaard. Det er særligt Jens Moberg, dansker og chef for Microsofts amerikanske marked,der har skabt forbindelsen til Gates og Ballmer, men Ballegaard trækker også på sin tid i Lego, som længe har haft tætte forbindelser med Microsoft-toppen.
Men det handler ikke blot om, at købe en version af Windows XP og installere i kommende produkter. B&O vil dels have lov til at moderere en del på programmet, men dertil får ingen af B&Os kunder antydninger af, at de har et produkt med Windows installeret.
»Ingen co-branding her,« understreger Ballegaard. B&O skal stå rent som navn og ikke forstyrres af andre navne. Ingen anden af B&Os samarbejdspartnere som Samsung, Philips og Panasonic er synlige. Man skal skille B&Os produkter helt ad, for at finde disse producenters navne på komponenter. Men det er ikke noget der huer Microsoft, der er vant til massiv profilering af deres Windows i PC-verdenen.
Gennem Ballmer får vi direkte adgang til de folk, der skriver koderne bag XP og her har vi ønsker om ændringer til vores produkter, for vi ønsker at skabe et fremtidigt link- som ikke påvirkes af sikkerhedstrusler som vira og hacking,« siger Torben Ballegaard.
B&O forbereder sig på, at skabe deres version af et såkaldt Home Entertaintment Center, som ventes at blive fremtidens medieplatform. En PC forklædt som en mellemting af en DVD og en spillekonsol til at stille under TV-et, hvor musik, netadgang, film, billeder og netsøgning er samlet - og det nye bliver, at det skal ske i stuen, ikke inde ved PCen.
Men B&O vil ikke blot, som Philips, bygge ovenpå Microsofts produkter. B&O vil skabe deres egen platform, siger Ballegaard.
Det er noget af det, vi pusler med de næste tre år.
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 13:36 | |
Lige præcis mht fladskærms priserne, hopper kæden helt af for mig . Isoleret set producerer Pioneer (endnu) et 50" TV - der billedkvalitetsmæssigt - er klart bedre end B&O . Fås til under 20k . øhhh ! ! |
||
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 14:04 | |
Lennon
Pioneers billedkvalitet helt enig, der var Stig nok for hurtig. Men der mangler lyd og betjenings integritet. Jeg vil tro at forforstærkeren i et BeoVision 7 koster det samme som det Pioneer Tv du referer til. Jeg tror ikke det er muligt for et AV produkt at have de absolut bedste specifikationer på alle områder. Den tekniske udvikling løber nok for stærkt.
|
||
|
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 17:49 | |
Kan ikke se at den mangler lyd og betjenings integritet som B&O har (og
som der stort set ikke er sket en stor udvikling med), skal koste så meget som B&O tager for det. Selv på designe siden er B&O ved at gå bagud (se bare deres Mp3 afspille og mobiltelefon), hvor er de flotte designe fra 80én blive af. Kan skam godt forså at det ikke gå så god for B&O, når folk finde ud at de kan få meget mere bilde og lyd kavlitet ved at vælge ander mærke. |
||
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 18:27 | |
Design vil man altid se forskelligt på. Et nyt design skal man ofte se på et stykke tid, før man udtaler sig. Gentager man en design linie er det klart at man rammer en masse mennesker der vil elske det. Men dem der i sin tid ikke kunne lide det, syntes stadigt det er grimt, og resten syntes det er gammeldags. Tænk bare på tiden med de store briller. Design fornyelse kan være en farlig satsning, men rammer producenterne rigtigt er et flertal glade for at få noget nyt at se på. |
||
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 18:49 | |
Nu den her B&O snak igen. Lad os alle håbe at B&O kommer på toppen igen. |
||
SVP03
|
||
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 20:29 | |
Ja der er delte meninger, og behøver vi at være enige SVP03 , nej det syntes jeg ikke. Det jeg syntes er vigtigt, er at vi acceptere de valg andre mennesker foretager, så længe vi ikke skal betale.
En anden ting jeg mener er vigtig, er at producenterne lægger alle oplysninger på boret, så vi virkeligt ved hvad vi køber. Her syntes jeg at Bang & Olufsen har et hængeparti i form af mangelfulde produkt specificationer.
Jeg tror sku HK har fortalt B&O at de skal holde lidt igen med specifikationerne, så vi ikke opdager, hvor de på grund af for lang produktions tid ikke får de nyeste teknologier med.
Redigeret af Peter Pan - 06-April-2008 kl. 21:54 |
||
|
||
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 22:08 | |
Jeg synes stadig det er svineri at man for et halv år siden sælger et B&O fjernsyn til jeg-ved-ikke-hvor-mange-tusind uden HDMI indgang? Kæft hvor ville jeg føle mig snydt!
Redigeret af Enerneslo - 06-April-2008 kl. 22:22 |
||
Peter Pan
Sendt: 06-April-2008 kl. 22:29 | |
Enerneslo
Jeg må nok svare for Kaj da hans indlæg ligger på Berlingske Tidendes forum. BeoVision 7-40" MKIII som Kaj skriver om, har 4 stk. HDMI indgange, så det er ikke lige der problemet ligger.
Teknisk specification over BeoVision7-32" & BeoVision7-40" FULL HD, på pdf file.Tryk her.
|
||
|
||
Besvar | Side <1234 27> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |