recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O debatten raser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O debatten raser

 Besvar Besvar Side  <1234 27>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:25
Hej Brian
 
Bang & Olufsen er måske tilfredse med dit svar. Men mit syn på BeoSystem 3 fremtid uden opdatering, flytter sig desværre ikke.
 
 
Har du mulighed for at beskrive navn /kvalitet/ værdi  på processer/ forforstærker der gemmer sig i DSM board på BeoVision 7 Mk III
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

En detalje omkring Beosystem 3, der netop illustrerer B&O's store problem: Da Beosystem 3 blev lanceret, var der en række features i den som ingen, eller meget få andre kunne matche. Du har selv fremhævet 7.1 PCM lyd via HDMI som en af de ting B&O var først med. Problemet er at markedet bevæger sig meget hurtigt, så denne detalje der var en high-end ting da produktet kom, er i dag en selvfølge i 5000,-s surround-receivere - og man er endda blevet overhalet ved dét at man ikke understøtter bitstream HD-lyd. Derfor er selve dét at have sådan en feature ikke ret meget værd ret længe, hvis det ikke er implementeret i en kvalitet hvor man kan sige man får noget ekstra i forhold til de øvrige produkter. Det er dét der er problemet med at lede efter "noget andet" end det konkurrenterne gør, i stedet for at lede efter "noget bedre" end det konkurrenterne gør. Der er INGEN producenter der laver et tv som en almindelig forhandler kan finde ud af at sætte op i en stue, og så leveres der en korrekt billedkvalitet. Det er dét der er hele grundlaget for mit job! Det ville være umådeligt nemt for B&O at levere lige præcist dette, i forhold til hvor meget energi der for øjeblikket lægges i at gøre billederne anderledes end de andre. Eftersom ingen andre gør netop dét, og næppe heller ville begynde på det bare fordi B&O gør, så ville det netop være en meget nem måde at skille sig ud på! Det er dét der frustrerer mig, B&O vælger nogle løsninger der er bevidst besværlige, for at kunne forsvare merprisen.

Nu har jeg nævnt muligheden for at "vende" stuen mellem stereo og surround, hvis der rent faktisk var et marked for det, ville det jo være en yderst simpel software-detalje at implementere for de store producenter, så hvis det var noget folk efterspurgte, så ville du lynhurtigt finde det i 5000,-s surround-receivere - ligesom stort set alle 5000,-s receivere har multiroom, f.eks.

Sorry men lad os nu fortælle tingene rigtigt. På de allerfleste Blu-Ray afspillere kan du afkode de forskellige lydformater, såsom Dolby TrueHD og DTS-HD, og sende det som REN PCM strøm i op til 7 kanaler. Dette signal kan BeoSystem 3 håndtere, og sende ud til de respektive højttalere.

Men at BeoSystem 3 ikke kan afkode disse lydformater internt, altså så du sender dem fra afspilleren som pakker af DTS-HD og Dolby TrueHD lyd. Og at man så udpakker lyden i BeoSystem 3. Dette har da intet med at gøre at produktet er bagud.

Du kan ikke implementere lydformater som endnu ikke findes i et produkt. Men du kan sørge for det kan håndtere formaterne i den tabsfrie form, og på den måde sikre at man altid kan opnå den fulde surround oplevelse.

Processen med at vende signalet er ret unikt, og en kostbar udvikling, så det vil være svært for en producent at implementere denne feature i en almindelig surround forstærker til under 10.000,- Og der er stor efterspørgsel indenfor dette felt. Fordi det er meget sjældent at kunden har både lærred og skærm på samme væg.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 16:48
AV Precision
 
I dit første indlæg vil jeg understrege at du ikke var i mine tanker da jeg skrev Grand Cinema C3X 1080p projektor. Hold da kæft, se prisen, og så klages der over B&O's priser. Kvalitet / design koster. Men alle der generelt klager over alt for høje priser, uden at vide hvad de taler om.
 
Til dit indlæg nr.2: Her spørger jeg dig og andre om der er nogen der ved hvad kvalitet/ værdi  processer/ forforstærker har, der gemmer sig i BeoVision 7 Mk III, for jeg vil rigtigt gerne vide hvad type dekoder og processer B&O bruger. Det skal ikke bruges til at fremhæve BV7 frem for andre, men af personlig interesse.
 
Til dit indlæg nr. 3: Det har nok ikke undgået din opmærksomhed at jeg så ofte jeg kan komme afsted med det, skriver at Bang & Olufsen har sovet i timen, når de ikke for længe siden har udviklet et Beosystem 4. Beosystem 3 fra 2006 holder ikke mere. De vælger nok at fortælle at, det kan de ikke fordi HDMI 1.3 standarten endnu ikke er på plads. :-)
 
Tak for dine svar Otto.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:27

En detalje omkring Beosystem 3, der netop illustrerer B&O's store problem: Da Beosystem 3 blev lanceret, var der en række features i den som ingen, eller meget få andre kunne matche. Du har selv fremhævet 7.1 PCM lyd via HDMI som en af de ting B&O var først med. Problemet er at markedet bevæger sig meget hurtigt, så denne detalje der var en high-end ting da produktet kom, er i dag en selvfølge i 5000,-s surround-receivere - og man er endda blevet overhalet ved dét at man ikke understøtter bitstream HD-lyd. Derfor er selve dét at have sådan en feature ikke ret meget værd ret længe, hvis det ikke er implementeret i en kvalitet hvor man kan sige man får noget ekstra i forhold til de øvrige produkter. Det er dét der er problemet med at lede efter "noget andet" end det konkurrenterne gør, i stedet for at lede efter "noget bedre" end det konkurrenterne gør. Der er INGEN producenter der laver et tv som en almindelig forhandler kan finde ud af at sætte op i en stue, og så leveres der en korrekt billedkvalitet. Det er dét der er hele grundlaget for mit job! Det ville være umådeligt nemt for B&O at levere lige præcist dette, i forhold til hvor meget energi der for øjeblikket lægges i at gøre billederne anderledes end de andre. Eftersom ingen andre gør netop dét, og næppe heller ville begynde på det bare fordi B&O gør, så ville det netop være en meget nem måde at skille sig ud på! Det er dét der frustrerer mig, B&O vælger nogle løsninger der er bevidst besværlige, for at kunne forsvare merprisen.

Nu har jeg nævnt muligheden for at "vende" stuen mellem stereo og surround, hvis der rent faktisk var et marked for det, ville det jo være en yderst simpel software-detalje at implementere for de store producenter, så hvis det var noget folk efterspurgte, så ville du lynhurtigt finde det i 5000,-s surround-receivere - ligesom stort set alle 5000,-s receivere har multiroom, f.eks.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
Der er et par ting der skiller de omtalte BeoVision TV ud fra konkurrenterne. Her tænker jeg på den indbyggede digitale pre-out surround sound 7.1 processer.

Jamen selvfølgelig er B&O et andet produkt end konkurrenterne. Det jeg siger er bare at B&O ikke længere er enerådende. Sony leverer også et andet produkt end Pioneer. Det bliver ikke længere et valg mellem et almindeligt produkt, og så B&O der bare er bedre. Det bliver et valg mellem forskellige fordele og ulemper. Vil du have 40" med surround, eller 60" uden surround? Dét valg er ikke sådan lige at tage stilling til, og B&O er blevet "en blandt mange" løsningsmuligheder hvis du har 50.000,-. Det behøver ikke være en dårlig løsning, men alt efter den enkelte kundes ønsker og behov, så kan der meget nemt være andre mere interessante løsninger. Det var der ikke for 10 år siden.

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


 
Har nogen her et bud på kvaliteten, og evt. oplysninger om producenten, og et bud på hvad en sådan processer/ forforstærker vil koste i et selvstændigt kabinet.  
 
Det er lidt kryptisk at svare på, fordi B&O har implementeret nogle features der ikke findes i andre produkter. Omvendt, så findes der 4000,-s receivere der har features der ikke findes hos B&O, så det er ikke så enkelt at stille op. Men helt konkret, så kan billedsiden sagtens matches af en almindelig gængs surround-receiver under 10.000,-, og mit gæt er at lydsiden også kan. En DVDO Edge leverer en kvalitet af de-interlacing og skalering der er _klasser_ bedre end Beosystem 3 - problemet er så at Beosystem 3 gør nogle ting ved billedet der er meget avancerede og givetvis dyre at implementere, men som jeg mener slet ikke burde gøres fra starten. Derfor, igen - produktet som sådan er ikke for dyrt, det gør bare nogle ting jeg ikke mener skal gøres. Derfor ville jeg ikke købe det om det så kostede en 5'er - billedmæssigt er den decideret _ødelæggende_ for kvaliteten, så det ville være bedre helt at undvære den - set fra mit synspunkt på hvordan billeder skal se ud, som jeg jo så netop ikke deler med B&O.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
Grand Cinema C3X 1080p projector. Hold da kæft, se prisen, og så klages der over B&O's priser. Kvalitet / design koster.
 

Punkt 1: Pågældende projektor er udråbt vidt og bredt til at være det billedmæssigt bedste produkt TIL PRISEN. Kan man sige det samme om BV7? Iøvrigt er pågældende projektor rent faktisk det BILLIGSTE produkt af sin type på markedet (3-chip 1080P DLP). Det billigste 65" plasma-tv på markedet er ikke just billigt, men der er dog stadig langt op til B&O's 65". Det er dét der er forskellen på B&O og Sim2 - det kan godt ske at Sim2 ikke har noget interessant produkt i de lavere prisklasser (de har en glimrende 720P projektor til 15k, men ingen vil have 720P i dag, så markedsmæssigt er det uinteressant), men i dét prisleje hvor de har den primære fokus, er de kendt for at være blandt det absolut bedste på markedet, og leverer som sagt produkter der inden for sin produkttype rent faktisk er det billigste man kan få. Hvis man kunne sige noget tilsvarende om B&O - det kan godt være man ikke lige kan få et tv for 20.000,-, men giver du 80.000,- så kan du til gengæld ikke få bedre end B&O - så ville de formentligt stå meget stærkere i dag.

Punkt 2: Jeg har aldrig sagt at B&O's produkter er for dyre, tværtimod har jeg tit forsvaret priserne på dem, fordi de selvom det ikke nødvendigvis er bedst ydelse per krone, leverer en samlet pakke som ingen andre kan levere tilsvarende, derfor synes jeg prisen er berettiget. Bemærk at jeg ikke på noget tidspunkt har sagt at de bør sætte prisen på deres produkter ned, jeg har sagt at deres problem er at de ikke har et produkt der tiltaler deres eget eksisterende kundegrundlag, og så er de tvunget til med de nye produkter at opsøge et nyt marked, det har de så ikke været dygtige nok til. Men priserne på de eksisterende produkter mener jeg som sådan er berettiget, selvom jeg irriterrer mig over at der kunne være leveret bedre billedkvalitet for de samme penge, hvis de ikke holdt fast i deres egen, efter min mening forfejlede holdning til hvordan billeder skal gengives. Jeg brokker mig ikke over prisen, jeg konstaterer bare at man kunne få bedre ydelse med præcist samme hardware, og så har jeg påpeget hvor meget andet man kan få for de samme penge, det er som sagt ikke længere sådan at der ikke findes et alternativ hvis man gerne vil give 100.000,- for et tv.

Derfor: B&O skal _ikke_ sætte prisen ned på deres tv. Det vil bare betyde at de klipper i deres eget dækningsbidrag, hvilket giver en stor risiko for at dét der vindes i øget salg, mistes i indtjening per solgt apparat - samme fejl som alle de andre elektronikproducenter har begået. Dét jeg efterspørger fra B&O's side er en produktserie der tiltaler "den almindeligt kvalitetsbevidste forbruger", kvalitets- og designmæssigt, til en pris der er til at komme i nærheden af. Hvorfor SKAL man have proppet et Beosystem 3 ned i halsen, hvis man vil have et B&O tv i stuen? (eftersom vi lige har vedtaget at BV8 ikke er beregnet til stuen).

Problemet er ikke prisen, for B&O SKAL være dyrere end de andre for at have en berettigelse. Problemet er at de ikke er dygtige nok til at levere dén ydelse der skal til for at forsvare prisen. Det kan de ikke løse ved at sænke prisen, det kan de kun løse ved at hæve ydelsen.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision  AV Precision  skrev:

     
 
I dag kan du hive 50.000,- op af lommen, og så kan du finde 15 forskellige producenter at vælge imellem, med hver deres fordele og ulemper. Så konkurrencedygtige er B&O ikke, de kan IKKE sælge et produkt der kan konkurrere på ydelse kontra pris - de er tvunget til at ligge over de andre, og det prøver de så på med BV7, BV4 og BV9. Men "over de andre" er blevet så lille et segment af markedet, at det ikke er nok til at bære forretningen.
 
 
Der er et par ting der skiller de omtalte BeoVision TV ud fra konkurrenterne. Her tænker jeg på den indbyggede digitale pre-out surround sound 7.1 processer.
 
Har nogen her et bud på kvaliteten, og evt. oplysninger om producenten, og et bud på hvad en sådan processer/ forforstærker vil koste i et selvstændigt kabinet.   


Redigeret af Peter Pan - 01-Februar-2009 kl. 20:26
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

...Derefter skulle man kunne købe Beosystem 3 for 10.000 og...

Jeg kan forstå at du slet ikke har sat dig ind i, hvad Beosystem 3 egentlig indeholder?

Det er en total urealistisk prisforestilling du har, for en "displaydriver", som kan det og indeholder det Beosystem 3 kan og gør...

M.v.h.

Hmm.  Hvad er det så lige den gør ud over det en surroundreceiver gør ?

Ud over at der ikke er forstærkere i, så gør den vel nogenlunde det samme +- et par detaljer ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

...Derefter skulle man kunne købe Beosystem 3 for 10.000 og...

Jeg kan forstå at du slet ikke har sat dig ind i, hvad Beosystem 3 egentlig indeholder?

Det er en total urealistisk prisforestilling du har, for en "displaydriver", som kan det og indeholder det Beosystem 3 kan og gør...

M.v.h.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 19:39
Fra 10. udgave af hifi-messe 2008 i København. 
 
Bigture og AV Precision
Henrik og Otto fremviste billeder i storformat til UG og kryds og slange! Hvor er det dog en fornøjelse at se så lækkert og toptrimmet et billede i så stor en størrelse. Der var løsninger for en bred pengepung i intervallet +200 K og ned til løsninger omkring 40 K. Otto gjorde en stor dyd ud af, at få formidlet budskabet om, at "standard-opsætningen" på et givet display i den grad kan optimeres - og det kan vi kun give ham ret i. Henrik anvendte elektronik fra Halcro Logic og full range højttalere fra Audum til at sætte en fed streg under den totale hjemmebiograf oplevelse! Bravo!
 
 
 
 
 
Grand Cinema C3X 1080p projector. Hold da kæft, se prisen, og så klages der over B&O's priser. Kvalitet / design koster.
 
_____________________________________________
 
 



Redigeret af Peter Pan - 24-Juni-2010 kl. 23:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 14:13


Nå, det er det den "underkæbe" er beregnet til.

Jeg har i øvrigt aldrig fundet ud af hvorfor tv'et skal hælde bagover, men det er måske fordi det er beregnet til at man skal stå op og se på det?

Redigeret af lunddal - 31-Januar-2009 kl. 14:15
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Du har ikke helt ret. Da MX modellerne var på gaden lå de ca. til en pris der var 3 gange dyrere end det øvrige marked.
 

Det afhænger af hvad du definerer som "det øvrige marked". Jeg solgte bunker af Sony 29" 4:3 tv i 7-10.000,-s klassen, mens et MS6000 kunne købes for 12.000,-. Og i dag kan du købe et Samsung 40" tv for vel 5-6000,-, og et 32" til 3-4000,-, så hvis prisen på et MX dengang var 3 gange prisen på et mainstream-tv, så er prisen på et BV7 modellen uden lyd, 8-9 gange prisen, og BV8 med lyd også 6-8 gange prisen. Eller sagt på en anden måde, billigste Sony tv koster cirka det samme i dag som for ti år siden, mens billigste B&O tv i mainstream-størrelse (BV8-32) er blevet over dobbelt så dyr.

At der så er blevet et meget større marked for dyrere tv fra mainstream-producenterne, er jo netop dét der har givet B&O problemet - da Avant kom frem, var den nærmest enerådende i sin prisklasse - hvis du ville give 30.000,- for et tv, så havde du reelt ikke andre muligheder. Derfor var der ikke rigtigt noget at måle B&O op imod - det var dyrere og bedre end alt andet. I dag kan du hive 50.000,- op af lommen, og så kan du finde 15 forskellige producenter at vælge imellem, med hver deres fordele og ulemper. Så konkurrencedygtige er B&O ikke, de kan IKKE sælge et produkt der kan konkurrere på ydelse kontra pris - de er tvunget til at ligge over de andre, og det prøver de så på med BV7, BV4 og BV9. Men "over de andre" er blevet så lille et segment af markedet, at det ikke er nok til at bære forretningen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu