|
B&O debatten raser |
Besvar | Side <12345 27> |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 23:08 | |
Jeg synes i virkeligheden at B&O's problem gøres langt mere avanceret end det i virkeligheden er: B&O er som firma struktureret til at produkterne har en relativt lang levetid i markedet, og samtidig til at man sjældent er først med ny teknologi, men bruger den tid det tager at udvikle teknologien færdig, og evt. levere den med nye twists, specielt betjeningsmæssigt. Problemet er at branchen bevæger sig langt hurtigere i dag end for 20 eller bare 10 år siden. Da B&O lancerede MX-serien af TV, betød det ikke det store om billedrøret der blev benyttet, var lanceret i en Philips model et par år før. Dét i sig selv gjorde ikke tv'et ukonkurrencedygtigt. I dag kan B&O ikke tillade sig at bruge et par år på at færdigudvikle et TV, for hvis de gør dét, så er tv'et teknisk forældet når det rammer gaden. Det bedste eksempel er vel Beovision 7, der da den blev lanceret ikke var HD Ready, og med den seneste 1080P opdatering har man så et hundedyrt tv der ikke er Full HD Ready. Det er som jeg oplever det ikke fordi B&O er blevet ringere end tidligere til at udvikle produkterne, det er simpelthen fordi resten af markedet bevæger sig langt hurtigere end B&O kan følge med til. For mig at se må B&O indse at deres storhedstid har været der, i hvert fald i dén struktur B&O har i dag. Enten må de opgive at være på forkant med udviklingen, og slå sig fast på andre aspekter af ydelsen, eller også skal der en omfattende omstrukturering af firmaet til. |
||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 06-April-2008 kl. 23:45 | |
Som en del af de "Unge" der blev talt om i starten (er 22) kan jeg da lige komme med mit input: Som det ser ud idag, ville jeg ikke købe B&O selvom jeg havde pengene til det. Som en del andre har jeg fået øjnene op for at B&O ikke leverer det ypperste i billedkvalitet (som en del mennesker dog stadig går rundt og tror), og jeg prioriterer kvaliteten en lidt højere end designet. Apropos så synes jeg heller ikke at B&O's produkter er specielt kønne, og slet ikke deres fjernbetjeninger. Jeg kan godt se fordelen ved B&O i integrationen og betjeningsvenligheden, hvis man har har alt sit Hifi og udstyr i B&O (opdagede for nyligt hos en bekendt at man kunne styre volumen på cd-afspilleren ved at bruge telefonen, det var sgu meget smart). Men filmen knækker lidt hvis man kun har enkelte produkter, for så går integrations-ideen lidt af fløjten. Så står man tilbage med et hundedyrt fjernsyn, som måske/måske ikke ser ser pænt ud når det er slukket, men som kunne have været så meget bedre når det var tændt - og man kunne have sparet nogle penge. Hvis folk vil have B&O så skal de være hjerteligt velkomne til det, det er deres valg og for nogle mennesker er det helt sikkert også det rigtige valg. Jeg er bare snart blevet træt af at folk tror at B&O altid og for alle mennesker er den hellige gral indenfor både billed-, lydkvalitet og design.
Jeg har også lidt problemer ved at se hvordan jeg skulle integrere min HTPC og stadig bibeholde B&O's smarte funktionalitet, men det er så en sidenote. |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 07-April-2008 kl. 14:21 | |
Vent til at B&O komme med en HTPC (nok til en formue)
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 07-April-2008 kl. 21:09 | |
Måske derfor mener AV Precision at BeoVision MkIII ikke er Full HD Ready.
BeoVision 7-40" MkIII kan ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p. De betyder at en tilsluttet Blue-Ray afspiller med en ilagt Blu-Ray film i 24p ikke vises rigtigt.
BeoVision 7-40" MkIII kan ikke køre 24p frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p. Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen.
Sagen er, da man implementerede "System 3" i BV7-40" MkIII, var man nødt til at skille den eksisterende System 3 helt ad, og tilpasse hardwaren til LCD TV. Her valgte B&O så i første omgang at hoppe over hvor gæret er lavest, og det giver så dette problem.
Så går man med en ide om at få en tilsluttet Blue-Ray afspiller til at køre optimalt, må vi håbe Bang & Olufsen udvikler noget nyt hardware til BV7, så en teknikker kan skifte det for et rimelig beløb. På BeoWorld har jeg så læst at nogle personer oplever at en afspilning på en Blue-Ray afspiller tilsluttet BV7-40" MkIII hakker i billederne, men at der er forskel på hvordan de opføre sig, alt efter hvordan Blu-Ray film er indspillet. Andre skriver at de ikke har oplevet nogen problemer med dette.
|
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 07-April-2008 kl. 21:16 | |
Et andet problem med B&O. |
||
SVP03
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 08-April-2008 kl. 19:06 | |
Redigeret af Peter Pan - 10-April-2008 kl. 22:39 |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 08-April-2008 kl. 19:29 | |
Det nye Pioneer G9 |
||
SVP03
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 08-April-2008 kl. 22:58 | |
Det er forhåbentlig ikke en gråtoneskala for Pio G9...
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 09-April-2008 kl. 01:47 | |
Såvidt jeg har fået oplyst, kan den slet ikke modtage 1080P/24 signaler. Om den er Full HD Ready, har intet at gøre med om den konverterer frameraten til noget andet, den skal bare kunne modtage 1080P/24 (og vise det uden overscan). Medmindre mine oplysninger er forkerte, kan BV7 mk.III ikke dette.
En tam udtalelse, og hvis den kommer fra B&O beviser den hvorfor de ikke er førende rent teknisk. Hvis man ikke forsøger at opnå det perfekte selv om man ved det aldrig vil kunne nås, vil man sjældent ende med at være dén der er tættest på.
Det er jo ikke fordi behovet for 1080P/24 burde komme som et chok for en producent som B&O, så hvis de ikke har været forberedte på dette for længe siden, så bekræfter det om noget at de ikke er fremme i skoene på teknik-siden.
|
||
Phil
Bruger Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 71 |
Sendt: 09-April-2008 kl. 09:49 | |
Jeg har nu set adskillige film på BV7-40C, med en BD-P 1400 og jeg har ikke set nogen hakken eller lign. Tværtimod, er det det bedste billede jeg endnu har set på et LCD TV. Jeg ved godt, at det siges at man ikke på en 40" kan se om det er FHD eller ej, men jeg kan nu sagtens se forskel på en MKII og en MKIII når der er koblet en BD afspiller til. Det er mulig det er pga. chassiset med BSYS3 der giver den bedre billedoplevelse, det ved jeg ikke. Phil Phil |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 09-April-2008 kl. 13:13 | |
Dårlig idé! I den forretning, hvor jeg sidst var ansat, havde vi en kunde, som nu kører på sit 3. Pioneer 50" - de 2 tidligere er "udlånt" til ubekendte... M.v.h. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 09-April-2008 kl. 13:14 | |
Jep, en BV7 hakker ikke - 24p eller ej - basta! M.v.h. |
||
Besvar | Side <12345 27> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |