recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bombe under branchen ! ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBombe under branchen ! ?

Besvar Besvar Side  <1 28293031>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. Der tales i den forbindelse om "Modtagerbokse" - ikke TV med MPEG4-tuner.
2. MPEG4 var vedtagety ja, men lydformatet lå stadig ikke fast...

M.v.h.

Du ser nok, jeg er yderst kritisk overfor hæderligheden og arbejdsviljen hos de mennesker, der har udtalt sig. Men det var altså  den øverste direktør indenfor branchen.
Du bliver ved med at have fokus på - kan jeg sælge.

Men vi har KUN fokus på lovgivningen og forbrugerbeskyttelsen - salget og omsætningen rager os en høstblomst. 

Nu  forlanger købeloven blot, du skal videregive alle relevante informationer - du har eller burde have - for kundens valg.  Og med denne tekst, må man sige læserne af BFE Bulletin vidste, at der var mulige problemer for antenne-kunden.
Og så vil jeg mene, at 'burde vide'  kan omskrives til 'sælgere burde søge mere information' (for at undgå et senere nederlag i klagenævn  og ultimativt i retten)

Uanset om lyden var fastlagt eller den nøjagtige MPEG-4 standard var fastlagt, så vidste man at MPEG-2 var 'out' - med få undtagelser fra november 2009 og helt i ca 2012.

Det var for os, der fulgte branchen fra 2007 og fremad, indlysende klart, at mange branchefolk var helt maniske for hurtigt at få solgt noget - der stod 2007's julegratiale i øjnene på manges udtalelser.

Men lad mig spørge dig. 
  • Læste du ikke 'BFE bulletin' i 2007/2008?
  • Læste du ikke 'magasinet Digitalt' i 2008/2008
  • Læste du ikke hverken Børsen, Berlingske tidende eller andre store aviser ?
  • Så og læste du aldrig EB eller BT's  fladskærms 'skandaler' 
  • Har du aldrig set eller hørt om www.digitaliseringen.dk ?
  • Kendte du ikke www.digitalt.tv  i 2007 ? eller www.recordere.dk ?
  • Kendet du ikke www.digi-tv.dk i 2007 ?
  • Overvejede du ikke i 2007,  hvordan du kunne få den nødvendig viden om det digitale tv ?
  • Km du aldrig til branchemøder eller leverandør produkt release møder ?
Blot du kan svare ja til et af ovenstående punkter, så burde du også have været advaret. Måske skulle du så søge mere info for at give de bedste råd, men du må have vidst, at der skete noget afgørende på dit fagområde.  

Det er denne 'vi vidste intet' holdning, der ødelægger din og branches troværdighed hos os, der ikke er branche folk, og hos forbrugerklagenævnet.

Men værre er, at i styrer lige ind i nye sager, hvis i ikke vil forstå, at loven aldrig bliver ændret - uanset hvor meget i ønsker dette. 

Lars :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 19:39

M.v.h.

Øh, kan du ikke selv se den logiske brist i dit argument?

Det er revnende ligegyldigt for brugbarheden af et MPEG2-TV, om lydstandarden for MPEG4 lå fast.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I afgørelserne er der enighed mellem sæger og køber om forløbet. Der er ikke påstand mod påstand.
Det er der (såvidt jeg har læst) heller ikke nogen der bestrider - Det der bekymrer mig (og også andre, som jeg læser det), er den (endnu hypotetiske, klart) skare af mennesker, der med denne afgørelse kunne tænkes at se en chance for at rette op på et uheldigt valg for 2-3 år siden, og gå ned i den lokale forretning og kræve kompensation for at de har købt et TV uden mpeg4 - herunder "bøje" sandheden omkring hvad de vidste og/eller fik at vide omkring købet.

Det kan da godt være det bliver ved det hypotetiske, men med den sløje moral mange mennesker ellers udviser, f.eks. omkring angivelse af stjålne genstande i forbindelse med indbrud, så skulle det undre mig meget hvis ikke der er en del der tænker tanken - går den så går den.
HØRT HØRT HØRT HØRT!! Big smile Folk idag har sgu ingen moral... "hvad kan jeg få ud af det??" er en meget brugt tanke. Jeg bliver konstant mødt at mennesker der kan sælge alverdens ting under bordet og ud af bagdøren osv. Og kender een som kender een. Nå, bare et opkast... Imponerende verden idag Dead Hvad syntes du er fair? Og hvordan ville du selv behandles? Tænk over det....
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

M.v.h.

Det er revnende ligegyldigt for brugbarheden af et MPEG2-TV, om lydstandarden for MPEG4 lå fast.

Så du mener ikke at der ville være kunder, der var utilfredse nu, hvis bare de havde
fået et Mpeg4 kompatibelt TV, uden dog at kunne få lyd på, fordi det ikke kunne dekode HE-AAC?..

Tape Connection MKII
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Så du mener ikke at der ville være kunder, der var utilfredse nu, hvis bare de havde
fået et Mpeg4 kompatibelt TV, uden dog at kunne få lyd på, fordi det ikke kunne dekode HE-AAC?..

Lad nu være med at argumentere mod noget, jeg ikke har skrevet. Det er en træls diskussionsteknik. Jeg gentager:

Brugbarheden af et MPEG2-TV afhænger ikke af, om der er fastsat et lydformat for MPEG4.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:23
Så lad være med at stille spørgsmål i Øst, når vi diskuterer i Vest!  Wink

M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

M.v.h.

Lydformatet er sådanne set, fuldstadigt ligegyldigt. Hvis en kunde går ind i en butik og vil have et TV der kan holde de næste 10 år, så kan sælge ikke anbefale et MPEG2 TV, da han jo allerede ved at det vil være forældet før de 10 år er gået. Dette må han jo fortælle kunden og så må det være op til kunden om han vil købe TV'et eller vente.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:34
Nu begynder du sgu også.. Unhappy

Det er ikke det der pointen! Pointen er, at i den overgangsperiode der var, var det en loose-loose situation, for radiohandlerne, for selvom de valgte at sælge TV med MPEG4, til de få kunder som absolut ville have dét, så kunne de komme rendende tilbage i dag, når deres MPEG4-TV ikke afgav lyd...

M.v.h.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:58

Nu begynder du sgu også.. Unhappy

Det er ikke det der pointen! Pointen er, at i den overgangsperiode der var, var det en loose-loose situation, for radiohandlerne, for selvom de valgte at sælge TV med MPEG4, til de få kunder som absolut ville have dét, så kunne de komme rendende tilbage i dag, når deres MPEG4-TV ikke afgav lyd...

M.v.h.

Ja hvem skal sidde med aben, forbrugeren eller forhandleren ?

Enhver forhandler kunne uden problemer sælge TV uden MPEG-4, de skulle bare informere kunden om MPEG-4 ville blive den nye standard og sikre sig, kunden kvitterede for at have modtaget denne information og accepteret der ikke var MPEG-4 i TV´et .

Møgirriterende ekstraarbejde, men ikke desto mindre var det alt der skulle til.

Nu ved I så hvordan det skal håndteres i fremtiden, hvis en lignende situation opstår.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 20:59
Og det var vi så også mange forhandlere som gjorde....  Cool

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 21:13

Så lad være med at stille spørgsmål i Øst, når vi diskuterer i Vest!  Wink

M.v.h.

Det er lige præcis det, du gør.

Sagen handler ikke om, om eventuelle MPEG4-TV var fremtidssikrede.

Sagen handler om, at MPEG2-TV helt sikkert ikke var, og at nogle forhandlere forsømte at oplyse om det.

Derfor skal du lade være med at blande lydformat for MPEG4 ind i diskussionen, for det har ingen som helst relevans for den manglende fremtidssikring af MPEG2-TV.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 21:17
Så har én af os to fuldstændig misforstået tråden!!

Jeg diskuterer ud fra, at Forbrugerstyrelsen har truffet deres afgørelse, fordi Radiohandlere ikke har oplyst at de TV de solgte, ikke ville kunne fungere efter 2012, når man går over til MPEG4...
Altså manglende MPEG4-tuner...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 28293031>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu