recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Boxer godkendt"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Boxer godkendt"

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Med Boxer-godkendte digitale modtagerbokse og fladskærme har du garanti for at investere i digitalt modtagerudstyr, som lever op til alle nødvendige tekniske standarder og krav, vi kender i dag. Udstyret er for eksempel forsynet med MPEG4-standarden og har indbygget kortlæser til brug for betalings-tv.

Besvarer det trådstarters spørgsmål:
"Skal en godkendt DVB-T boks fx kunne konvertere HE-AAC til DTS eller AC3? "
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:42
Jeg er ikke helt med på HVORFOR det skulle være et krav fra Boxers side at en boks skal kunne konvertere HE-AAC til DTS eller Dolby Digital..?

Fra Boxers synspunkt må det vel være målsætningen at boksen garanteres at kunne modtage de signaler der sendes efter gældende standarder og sende det videre til TV'et, evt. analogt eller som PCM. Alt andet må for mig at se høre under "nice to have" snarere end "need to have".
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Jeg er ikke helt med på HVORFOR det skulle være et krav fra Boxers side at en boks skal kunne konvertere HE-AAC til DTS eller Dolby Digital..? 

Det er vel netop trådstarters pointe?

Vi har fået tudet ørerne fulde med, at man bare skal sørge for at anskaffe Boxer-godkendt udstyr, og så er alt godt, hvis man vil se danske kanaler. En person med en sund skeptisk sans bør stille det samme kritiske spørgsmål som trådstarter: "Kan det være rigtigt, når nogle af de andre danske kanaler bruger andre standarder end Boxer? Indestår Boxer virkelig for, at man også kan modtage disse kanaler med fuldt udbytte?"

Dotmans indlæg understreger lidt ufrivilligt, hvorfor det er vigtigt at stille disse spørgsmål.
Til top
Mikael T Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2008
Sted: Funder Kirkeby
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:13

Med Boxer-godkendte digitale modtagerbokse og fladskærme har du garanti for at investere i digitalt modtagerudstyr, som lever op til alle nødvendige tekniske standarder og krav, vi kender i dag. 

Jamen hov! Det havde jeg da ikke lige lagt mærke til på deres side.

Er det ikke Digi-tv som har sat de tekniske standarder jf. tidligere link:

http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/dolby_surround.asp 

Så holder Boxers garanti vel ikke?
Panasonic PX80 37"

Panasonic EH50

Dilog DT-655

Triax 405

Cambridge 540R v3
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Besvarer det trådstarters spørgsmål:
"Skal en godkendt DVB-T boks fx kunne konvertere HE-AAC til DTS eller AC3? "

Nej det besvar hvad Boxer godkendt står for! 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:13
OK. Så du har bragt et faktuelt korrekt svar, som ikke giver trådstarter den information, han efterlyser. Det vil vist være en god ide, hvis du begynder at skrive med fed, mørkegrøn skrift.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:15

Vi har fået tudet ørerne fulde med, at man bare skal sørge for at anskaffe Boxer-godkendt udstyr, og så er alt godt, hvis man vil se danske kanaler. En person med en sund skeptisk sans bør stille det samme kritiske spørgsmål som trådstarter: "Kan det være rigtigt, når nogle af de andre danske kanaler bruger andre standarder end Boxer? Indestår Boxer virkelig for, at man også kan modtage disse kanaler med fuldt udbytte?"

Dotmans indlæg understreger lidt ufrivilligt, hvorfor det er vigtigt at stille disse spørgsmål.

DR (Danmarks Radio) anbefaler selv man anskaffer en Boxer Godkendt boks, så de mener åbenbart at det opfylder det udbytte deres seer skal have!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:24

Det jeg mener er, at hvis blot boksen kan modtage HE-AAC, hvorfor skulle det så udover dette være nødvendigt ligefrem at kræve at boksen konverterer til andre formater, hvis dette ikke er nogen forudsætning for at kunne se (og høre) kanalerne..? Det jeg ikke rigtig forstår er at spørgsmålet i det hele taget kommer op...
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:28
Der er jo en god grund til at boxen både skal kunne modtage og re-encode HE-AAC vers4. For det er det format DRHD sender i.

Re-encode er nødvendig til et format som SR kan genkende. Enten DTS eller DD

Redigeret af Kampus - 23-September-2010 kl. 22:48
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:34

DR (Danmarks Radio) anbefaler selv man anskaffer en Boxer Godkendt boks, så de mener åbenbart at det opfylder det udbytte deres seer skal have!

Forstår du, hvad tråden drejer sig om? Er du klar over, at DR bruger lydformater, som ikke bruges af Boxer?

Det virker lidt som om, du bevidstløst viderebringer information fra DR og Boxer uden selv at tage stilling til, om den er mangelfuld i forhold til den problematik, som trådstarter ønsker belyst.

Redigeret af Allan Olesen - 23-September-2010 kl. 22:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:43

Det jeg mener er, at hvis blot boksen kan modtage HE-AAC, hvorfor skulle det så udover dette være nødvendigt ligefrem at kræve at boksen konverterer til andre formater, hvis dette ikke er nogen forudsætning for at kunne se (og høre) kanalerne..?

Det er ikke nok at kunne modtage lyden. Den skal også sendes ud af boksen i et format, som det efterfølgende udstyr kan forstå. Da ikke ret meget udstyr forstår HE-AAC, vil det sige, at boksen enten skal dekode det til 5.1 PCM, konvertere det til 5.1 analog eller konvertere det til et af de anvendte surround-formater.

Men det er jeg slet ikke i tvivl om, at du allerede er klar over, så jeg forstår egentlig ikke, hvor du vil hen med spørgsmålet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 23:01

Det jeg mener er, at hvis blot boksen kan modtage HE-AAC, hvorfor skulle det så udover dette være nødvendigt ligefrem at kræve at boksen konverterer til andre formater, hvis dette ikke er nogen forudsætning for at kunne se (og høre) kanalerne..?

Det er ikke nok at kunne modtage lyden. Den skal også sendes ud af boksen i et format, som det efterfølgende udstyr kan forstå. Da ikke ret meget udstyr forstår HE-AAC, vil det sige, at boksen enten skal dekode det til 5.1 PCM, konvertere det til 5.1 analog eller konvertere det til et af de anvendte surround-formater.

Men det er jeg slet ikke i tvivl om, at du allerede er klar over, så jeg forstår egentlig ikke, hvor du vil hen med spørgsmålet.
Nu har jeg ikke Boxer, så jeg må indrømme at jeg ikke havde tænkt nærmere over det andet end at det vel blev konverteret til LPCM over hdmi, pcm stereo over toslink og ellers alm. analog stereo - jeg har ikke haft indtryk i de ting der har været sagt og skrevet at de prioriterede 5.1 særlig højt, så jeg ville ikke have undret mig hvis DTS/AC3 reencoding ikke var et krav.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu