|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||||||||||||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||||||||||||||||
På nordisk plan er man blevet enige om hvilke dele af standarderne for digitalt tv vi skal benytte, og modtagerne skal kunne klare det hele.
Disse specifikationer er nedskrevet på http://www.nordig.org/
Boxer har påtaget sig opgaven med at godkende bokse til det hele, og ikke kun de dele af standarden som Boxer selv benytter. Det er ganske praktisk, ellers skulle der være flere test-centre i hvert land
![]() /Lars
|
||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||||||||||||||||
Er det DR, som bruger et format, som ikke er omfattet af nordig, er det Boxer, som ikke udfører de tests, de har forpligtet sig til, eller er det nordig, der har gjort dele af de benyttede standarder valgfri? Redigeret af Allan Olesen - 24-September-2010 kl. 07:58 |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||||||||||||||||
Når nu vi har en "gratis" HD-kanal, som sender film med 5.1 kanals HE-AAC-lyd, synes jeg da, at det er en ret væsentlig information, om en boks kan udnytte dette lydsignal fuldt, eller om den bare videresender en amputeret udgave. Redigeret af Allan Olesen - 24-September-2010 kl. 07:56 |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|||||||||||||||||
Jeg prøver lige igen.
Læs dette Teracom dokument, der også er gyldigt for DR/TV2 og Boxer Danmark (bortset fra DVB-T2 omtalen)
M betyder Mandatory = et ubetinget krav.
Som jeg læser det, skal der transkodes fra både HE-AAC og E-AC3 til enten DTS eller AC3, hvis der er et SPDIF interface i modtageren.
Det er imidlertid sådan, at Boxer ikke kan teste alle forhold til 100%. Dette friholder dog ikke leverandøren fra at skulle levere bokse, der overhoder alle M krav og at modtage evt. reklamationer over afvigelser fra kravene.
Det vil nok være klogt - for at undgå ærgelser - at fortælle forhandleren, at man har brug for at transkode HE-AAC og E-AC3.
Lars
![]() |
||||||||||||||||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||||||||||||||||
Står de bokse listet på Boxers hjemmeside ? Hvis ikke, så kan forvirringen også skyldes at de "kun" er godkendt til brug på Boxer i Sverige. Personligt mener jeg at Boxer burde have haft versionering af deres godkendelser, da de godkender bokse til mange lande, og kravene til en Boxer godkendelse er løbende blevet justeret efterhånden som de landes krav er blevet føjet til. Så et Boxer logo på kassen er i sig selv ingen garanti. Apparatet skal være Boxer godkendt til Danmark. (Jeg ved ikke om det er problemet her, men blot noget der kan forvirre omkring Boxer generelt) /Lars Redigeret af Lars - 24-September-2010 kl. 11:40 |
||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Tja, det kan du jo svare lige så godt på, som jeg kan. Trådstarter har nævnt en Dilog 655. Hvis det er denne her, så er den listet. |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Mikael T ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-August-2008 Sted: Funder Kirkeby Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|||||||||||||||||
- ja, det er den og den kan ikke...
Redigeret af Mikael T - 24-September-2010 kl. 12:22 |
||||||||||||||||||
Panasonic PX80 37"
Panasonic EH50 Dilog DT-655 Triax 405 Cambridge 540R v3 |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|||||||||||||||||
Hvor er det lige du ikke kan læse ?
Jeg har faktisk tjekket med Teracom.
Men det ville, som Lars(admin) skriver, være nyttigt med en angivelse af den version (dato) af kravene, som godkendelsen bygger på.
Det gælder ikke kun Boxer men fx også de 'lede' MPEG-4 SDTV bokse, som stadig kan reklamere med MPEG-4 uden at fortælle om den manglende HD evne.
Lars
![]() |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Mikael T ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-August-2008 Sted: Funder Kirkeby Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|||||||||||||||||
[QUOTE=reslfj]
Hvor er det lige du ikke kan læse ?
[quote=reslfj]
Den sender ikke et DTS signal videre fra DRHD. Specifikationerne angiver at den kun kan dekode AAC, ikke HE-AAC |
||||||||||||||||||
Panasonic PX80 37"
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Hvis det står i spec. for boksen, så er den enten godkendt efter en tidligere version af Nordig/Boxer/Teracom. Det er derfor jeg hver gang sådanne sager kommer op - skriver om det nøsvendige i en fuldstændig og nøjagtig angivelse af standarder - ikke fordi det så virker, men udelukkende fordi man kan klage og have en god chance for at få medhold. Retur med boksen.
Lars
![]() |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Tak for mange gode indlæg, det er en interessant diskussion - ikke mindst fordi der er kommercielle interesser involveret. Boxer har bla. slået sig op som godkendende autoritet af apparater i Danmark og producenterne har selvfølgelig derfor forsøgt at hænge på dem. Og de fik da fuppet mig! Men ”Godkent af Boxer” betyder vel reelt ikke andet end at apparatet har en kortlæser hvor du kan stikke dit kredit– nej undskyld – Boxer kort ind! Resten må vi selv finde ud af… Og i øvrigt tak til Kampus (og nesager) for info om Triax 405 som laver fed dts! http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71863&PN=1&title=dilog-655 Redigeret af Mikael T - 24-September-2010 kl. 21:07 |
||||||||||||||||||
Panasonic PX80 37"
||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |