recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - kan kun modtage fra MUX1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - kan kun modtage fra MUX1

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Jeg har ikke kunnet finde noget menu punkt på TV'et, der handler om CI. Det kunne man da godt forvente.Ermm


Menupunktet hedder fælles interface og findes på begge mine to Samsung TV af forskellig model og årgang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 22:20
Får du slet ingen besked på skærmen, når du indsætter modulet?
Mit LG skriver "CI-modul fundet" når jeg stikker et gammelt modul i det....uden kort.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 22:34
Forstår ikke det her.
Jeg har Canal Digital/allente. 
Ringer man til dem med problemer give de ikke op før man har "hul igennem"
Hvorfor har Boxer ikke fået dig op og køre?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 09:10
Thomas T: Jo, første gang jeg monterede CI modulet fik jeg en bekræftende meddelelse på TV'et, men alle betalingskanaler sagde "Kodet program".
1) Første kontakt til Boxer-support (lørdag) foreslog at jeg kunne prøve at vende kortet, hvilket ikke hjalp. Han kunne ikke gøre mere den dag, da det var lørdag.

2) Næste kontakt til Boxer-support var mandag. Hun ledte mig gennem måling af signalstyrke og kvalitet, som på Dr1 viste styrke=66, men 100 på de andre. Drejede antennen en smule og DR1 var nu på 100. Betalingskanalerne viste stadig "Kodet program". Hun sagde så, at jeg skulle rette antennen mod København Vest (Hove), da det kunne skyldes interferens mellem to master. Et blik på Krak ville afsløre, at Gladsaxe master ligger præcist midt mellem mig og Hove. Glx er kun 2 km væk og kan ses med det blotte øje. Jeg kunne derfor ikke vælge Hove specifikt. Hun foreslog at jeg blev ved med at flytte på antennen indtil at det virkede. Ellers skulle jeg få monteret en udendørs antenne. 2 km til mast???

3) Tredje kontakt var tirsdag og her mødte jeg en noget mere seriøs konsulent. Efter vi havde gennemgået resultaterne foreslog han, at jeg forsøgte med et andet TV. Det kan jeg måske få gjort i dag. Han mente, at det kunne skyldes beskadiget stik. Begge to TV moduler med hvert sit kort giver samme resultat. Logisk set virker det som om, at kortene ikke er aktiverede. Men det ved jeg ikke nok om.
PS: Jeg har et gammelt TV med kun en DBVT1 tuner (PackardBell ca. 2014). Dette har et menu punkt vedrørende CI, og det meddeler, at der ikke er indsat noget modul. Men det kan jo ikke vise DVBT2.
Svend
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 11:09
Kender du ikke en anden der også modtager tv fra Boxser som du kan teste kort og modul hos ?
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 19:12
Desværre kender jeg ikke nogen, der benytter Boxer. De benyttet Cabel-TV eller Fibernet.

Jeg har nu afprøvet modul og kort i et andet Philips-TV (42PDLT7906T/12). Samme resultat: Fine kanaler fra Mux1 (gratis) og "Blandet program" på de øvrige. "Blandet program" betyder altageligt at signalet er krypteret.
Som "lægmand", så synes jeg det lugter mest af, at kortene ikke er aktiverede. Men jeg ved ikke om det er årsagen. Jeg må prøve igen hos Boxer-support og håbe på, at jeg kommer til at tale med én, der er seriøs.

Er der nogen, der har kendskab til om man kan få FLOW-TV via ADSL eller Trådløs internet?
Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 19:32
 Selvfølgelig kan der leveres TV via de gamle kobber forbindelser, men det er den dårligste måde at få det på, da båndbredden ikke nødvendigvis er stor, You See tilbyder den løsning, den kræver ikke kablet forbindelse til TV boksen, det kører på Wi-Fi. Der er App til diverse TVer og bærbare enheder samt web TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 19:38
Radiomanden:
Kræver det en box pr TV?
Kan man også benytte løsningen til trådløs 4G internet?

Jeg må lige checke hos YouSee Shocked
Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 20:00
 Det kræver en boks til hvert TV, det kan ikke gøres på anden vis, medmindre det er et TV hvor man kan installere Appén på.
Der er som skrevet App til bærbare enheder Telefon/tablet og Web TV på PC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Desværre kender jeg ikke nogen, der benytter Boxer. De benyttet Cabel-TV eller Fibernet.

Jeg har nu afprøvet modul og kort i et andet Philips-TV (42PDLT7906T/12). Samme resultat: Fine kanaler fra Mux1 (gratis) og "Blandet program" på de øvrige. "Blandet program" betyder altageligt at signalet er krypteret.
Som "lægmand", så synes jeg det lugter mest af, at kortene ikke er aktiverede. Men jeg ved ikke om det er årsagen. Jeg må prøve igen hos Boxer-support og håbe på, at jeg kommer til at tale med én, der er seriøs.

Er der nogen, der har kendskab til om man kan få FLOW-TV via ADSL eller Trådløs internet?

Et godt trick er: Kontakt Boxer. Fortæl dem at hvis de ikke får det her til at virke, så opsiger du abonnementet og kræver allerede betalte penge tilbage. Det plejer at virke (kan fortælle at Canal Digital vederlagsfrit sender teknikere ud til kunden, hvis kunden ikke kan komme på, ved ikke om Boxer gør det også)

Nu er der ikke noget der hedder "trådløst internet". Det kan være trådløst netværk i dit hjem, som er koblet op til en udbyders udstyr, som leverer adgang til Internet, som du så kan streame fra
Det kan du allerede nu gøre via Boxers streamingtjeneste: Boxer tv og streaming
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 22:34
Jeg ved ikke om Boxer kan presses til at sende tekniker ud, men de vil gerne henvise til en ekstern tekniker. Jeg skal i morgen fortælle dem, at forsæget med at afprøve endnu et TV er mislykkedes. Så må vi tage den derfra. Jeg har endnu ikke betalt noget, så jeg går ud fra, at jeg blot kan returnere det hele og sige, at det desværre ikke virkede.

Mht "trådløst internet", så har jeg faktisk sådan et udover ADSL (via kobber). Det kaldes også 4G og hos mig er det på ca 30Mbit/17Mbit. Herfra kan jeg så få forbindelse gennem såvel kabel som WiFi. Jeg har altså to uafhængige netværk. ADSL giver mig kun 10Mbit/2Mbit, men den trådløse burde kunne levere båndbredde nok til TV.

Men tilbage til Boxer; så skal der ske noget i denne uge.
Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 22:39
 Der kan være muligt at få opgraderet din forbindelse til 20/4 via Pair bonding, hør hos din udbyder om den mulighed. Det giver dig mulighed for at trække noget mere på forbindelsen, 10 Mbit er ikke meget når det skal bruges til TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu