|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg vil personligt aldrig købe en skærm med indbygget harddisk, jo mere teknik jo hurtigere går det i stykker. I apil købte jeg et 42px og nu skal jeg snart have et nyt i 50 tommer og det kan være det bliver et pan igen og nu får de også indbygget dvb-c mpeg4 tuner. eller bliver et pio 500M uden tuner. Når man så kan få et OLED i 50 eller 60 tommer til en 30000 35000 kr, så skifter jeg sikkert igen hvis de bliver så gode som man regner med. Alt jeg ser er næsten optaget og derfor jeg ligeglad med en tuner. Hvis man har et tv i sit soveværelse så er det rart uden tuner.
men sådan som jeg skifter skærme, så kommer de nye tuner jo med. hvis jeg valgte et med tuner. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Mon ikke alle Pioneers H og A modeller (fx PDP-LX5090H og KRP-500A), kan godkendes til Boxer, idet de både har DVB-T mpeg4 HD tuner samt kan dekode HE-AAC lyd! Jeg tror bare Boxer er langsomme - deres liste har heller ikke været opdateret siden november 2008... |
![]() |
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
![]() |
Vil det sige at fx Phillips 32PFL-5603H ikke kan køre
sådan som den er efter 2012. Den har jo den indbyggede dvb-t tuner med mpeg-4 tuner??? |
![]() |
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Når man tror på 'Snake oil' sælgertyper, så er man selv ude om det. Jeg er ikke den eneste, der gentagen gange her og andre steder har advaret mod at tro på sådanne 'kvaksalver-løsninger'. På dansk og mange andre sprog skal man have en GARANTI, for at det rigtigt holder i byretten. Lars Husk for elektronik gælder: 'Skal du bruge det idag, så køb det først imorgen'
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
![]() |
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Desuden er der modeller, som er godkendt i Sverige, men ikke vil blive understøttet med firmware og firmware opdatering i Danmark. Sådanne modeller kan virke ved en afprøvning - her og nu - men efter en måske uskyldig udseende Boxer/digi-tv ændring pludseligt ophøre med at virke. Hvis du ikke er meget rig eller er radioamatør-typen, så vent dog med at købe til du kan få en model, der er godkendt i Danmark. Lars
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
![]() |
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Som jeg har skrevet i en anden tråd, så er måske en Boxer godkendt løsning på vej, inden for et års tid. Oplysningen er hentet hos Nettosat, nederst på denne side http://netto-sat.dk/boxer_antenne_tv_boxer_ca_moduler_til_tv -c-161_166.html |
![]() |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Nej, det kunne ikke lade sig gøre alligevel på grund af det særlige lydformat. Redigeret af Ken_T - 26-Januar-2009 kl. 17:20 |
![]() |
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Det er nok en rigtig god ide at hæfte sig ved, hvad der står om det modul i den artikel, der refereres til i starten af denne tråd:
Men Neotion modulet understøtter ikke HE-AAC, og i følge Neotion er det ikke lige på trapperne. De afviser ikke, at de engang ude i fremtiden vil tilbyde et modul til MPEG-4/HE-AAC, men der er ingen løfter og ingen tidsplan. Så hvad Nettosat skriver, må vist stå for deres egen regning. |
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
![]() |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
![]() |
Det er netop det i tråden omtalte Neotion CAM.
|
![]() |
r11jep ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Hvis den pris NETTOSAT skriver kommer til at holde vand (1999 kr.), vil flertallet så ikke hellere anskaffe et nyt TV? Kommer selvfølgelig an på størrelse, kvalitet osv. En anden side af sagen som jeg ikke forstår, er hvorfor Boxer ikke har gjort mere for at finde en MPEG2 løsning som kunne fungere sideløbende med en MPEG4 løsning. Der er i dag en del flere kabel tv kunder end der er antenne kunder. Hvis Boxer skal gøre sig en forventning om at tage markedsandele fra kabel tv selskaberne, så kræver det (efter min mening), at de har et produkt som nu og her vil kunne anvendes med de faldskærme m/DVB-T tunere som folk allerede har anskaffet...og som jeg formoder er med MPEG2. Jeg har eks. 4 fladskærme (alle med DVB-T MPEG2) og ville faktisk gerne skifte til Boxer pga. den sammensætning af kanaler de allerede udbyder i Vest. Men hvis jeg skal det, så skal jeg anskaffe 4 godkendte bokse, og leve med 2 fjernbetjeninger og det merforbrug der er af strøm forbunder dermed. Ved at blive ved Yousee kan jeg fortsat modtage alle kanaler (analogt), og så nøjese med en digital modtager til fjernsynet i stuen. Så jeg tror Boxer får svært ved at ta' kunder fra kabel tv leverandørerne, tværtimod tror jeg at flere af antenne kunderne i en længere periode vil foretrække kabel tv fremfor boxer...baseret på ovenstående.
|
Panasonic G30
Panasonic DMR-EH57 |
![]() |
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Jeg tror de har gjort hvad de kan, nemlig at kigge på, hvad der findes af eksisterende løsninger. De har givetvis vurderet, at der ikke vil være økonomi i at selv at kaste sig ud i udvikling af en løsning. Der vil jo under alle omstændigheder være tale om en lappeløsning.
Jeg er ikke enig. Hvis de skal gøre sig håb om at tage markedsandele fra kabel, så gælder det først og fremmest om at have et stort udbud af kanaler. Uanset hvad så kommer de aldrig til at kunne matche kabelselskaberne på antallet af kanaler og de kommer formentlig heller ikke til at tilbyde HD-kanaler. Så her er de allerede fra starten bagud på point. De har efter min mening gjort det rigtige. Satset på at få så meget som muligt ud af det givet de tekniske begrænsninger, de er underlagt. At nogen så, på trods af det i årevis har været kendt, at fremtiden hedder MPEG4, har købt forældet MPEG2-udstyr er kedeligt. Det må endvidere forventes, at MPEG4-bokse vil falde i pris ligesom der formentlig kommer DVD-recordere med MPEG4 på markedet. |
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
![]() |
Alies_Benjamin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Nu vil jeg lige komme med en indskydelse fra sidelinjen :D
Men jeg her den glade ejer af en HTPC/Media Center :) Og her til har jeg købt en FloppyDTV og det er nye BoxerTV Ca modul virker i dette system :), Jeg arbejde kun på at få Media Center dele til at æde det skide mpeg4, Jeg vil dov understrege at det er min ejen konklution (Mpeg4). Har dov lyd på mine betalnings kanaler, men intet billede :) |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |