|
Boxer pakker nu klar |
Besvar | Side <1 891011> |
Forfatter | ||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 15:39 | |
Helt enig. Selvom jeg da også gerne ville have et billigere tilbud, synes jeg denne debat er lidt skæv, fordi folk antager, at Boxer primært er henvendt til folk, der i forvejen har kabel. Det er sikkert ret begrænset, hvad de kan hente fra Yousee, men der er ganske rigtigt mange husstande, som enten har Satellit eller en stue-/tagantenne. Disse to grupper kan Boxer godt hente kunder fra, dels fordi det trods alt er billigere end Satellit (ikke nødvendigvis for alle brugere, men nok specielt for dem, som ikke vil have mange kanaler), og dels appellerer det nok til mange af dem med stueantenne, at de kan få flere kanaler uden at skulle lave en kæmpe installation. |
||
Ole Pihl
Bruger Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 16:27 | |
Jeg syntes at Boxer med den pris som de har lagt ud med (For flere kort) nærmest opfordrer deres kunder til at snyde . Der findes i dag flere forskellige og nemme løsninger , så man kan sende deres kanaler til flere tv/bokse i huset for et engangs beløb. Jeg vil helst bruge en lovlig løsning , men det kan også blive for dyrt . PS: Vi havde overvejet at skifte til Boxer , men med de priser de forlanger for flere tv , så beholder vi vores tv via fiber . |
||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 19:40 | |
Det bliver endnu bedre...
Prøv engang at se dette screenshot fra Jp.dk som er taget i dag. http://www.inpulse.dk/test/boxer.png Er der nogen der kan spotte det ulovlige? Ja - nemli'! De har "glemt" at oplyse om kortgebyret, og reklamen er dermed hammerende ulovlig. På Screenshotet ses prisen 179,- desværre ikke, men den skifter mellem 179 o den årlige pris. Men intet om kortgebyret Redigeret af evilguy - 19-August-2009 kl. 19:41 |
||
quadrago
Guld medlem Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 19:43 | |
Jeg undrede mig også over samme reklame, kan umuligt være tilladt kun at vise månedsprisen uden gebyrer og så efterfølgende prisen for et halvt år - det lugter langt væk af fusk.
Efterhånden håber jeg egentlig at Boxer ikke vil overleve i Danmark og vi får en anden udbuder til at styre markedet, eventuelt YouSee som konkurrent til paraboludbyderne. |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8641 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 21:46 | |
Er du sikker? De viser den korrekte årlige pris. Skal man ikke bare vise den samlede pris for bindingsperioden? |
||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 22:19 | |
Man skal vise alle relevante oplysninger som bør indgå i forbrugerens overvejelser. Den samlede pris er en af måderne at gøre det på. Men hvis man markedsføre sig på en månedspris på kr. 179 og samtidig har et gebyr på 1/3 del af prisen, så er denne information så vigtig at man skal skilte med det. Jeg vil vurdere at den ikke holder i byretten, da som man på screenshot'et kan se at oplysningen med den samlede pris ikke er synlig hele tiden. Væsentlige oplysninger SKAL være synlige og må ikke gemmes væk, fordi et flash banner skifter indhold. Kan jeg bevise det det? Nej Vil Boxer få en over fingerne hvis sagen kommer ind i retsmaskineriet? Ja |
||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 12:16 | |
Man får klart indtrykket, at Boxer koster 179,- pr. mdr.
ikke at der ligger et årlig gebyr på ca. 800,- Den holder ikke, det er klart ulovligt. |
||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 12:23 | |
Hvis den årlige pris fremgår, tror jeg ikke de har gjort noget ulovligt ved at
reklamere for de 179 kr/måned. Hvis det var tilfældet, ville samtlige reklamer for mobiltelefoner jo være ulovlige. Reglen om, at de skal nævne den samlede årlige udgift er jo netop lavet for, at forbrugerne skal have et troværdigt sammenligningsgrundlag, lidt ligesom kilopris i supermarkedet. |
||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 13:18 | |
Jeg er ikke kunde men får deres nyhedsbrev, jeg har også svaret dem, at sålænge det er så dyrt at se tv hos dem, så bliver jeg ikke kunde... |
||
Stig
Blot min ringe mening ! |
||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 15:01 | |
Boxer forsøger jo helt klart ikke at informere klart om dette kortgebyr, det er jo særdeles let at fremhæve kortgebyret på 389,- pr. halve år, som der er at fremhæve prisen på de 179,- pr. mdr. sådet er et bevist valg fra Boxers side at "gemme" denne oplysning, for der kan jo hives kunder hjem der først bliver klar over at de skal betale 800,- i årlig gebyr, efter de har skrevet under. Jeg syntes det lugter langt væk af at det skal skjules, meget bevist, jeg bryder mig ikke om den slags måde at drive forretning på, det er noget lusk med i det. Som at se en vare til 100,- men efter købet bliver man klar over at der skal lægges moms oveni, så koster det pludselig 125,- |
||
Fnulder
Guld medlem Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 20:56 | |
Der er da intet galt i den reklame. De oplyser hvad ens pris bliver efter et år.
Hvor ser i de reklamer med månedspris unden kortgebyr? |
||
evilguy
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:56 | |
Lige for at understrege min påstand omkring vildledende markedsføring
så er her lige et citat. Det er godt nok fra en anden branche, men den vil kunne benyttes i sammenhæng med denne sag: http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemeddelelser/m1/ Alle vilkår og betingelser, der hører til et tilbud skal oplyses klart og tydeligt - Når der sker markedsføring af tilbud el. lign., må alle væsentlige oplysninger af betydning for forbrugerens vurdering af tilbuddet præsenteres klart og tydeligt. Væsentlige oplysninger må ikke ”gemmes væk”, således at disse først kan ses, hvis man ”klikker” frem til andre steder på hjemmesiden. Væsentlige oplysninger er fx priser og særlige begrænsninger for tilbuddet. Alle faste og variable priser samt andre væsentlige prisvilkår må oplyses - Når der annonceres med prisoplysninger, må der gives tydelige oplysninger om alle faste og variable priser og prisvilkår, der er væsentlige for forbrugerens vurdering af tilbuddet. Der må tillige angives det samlede beløb (faste omkostninger), som forbrugeren som minimum kommer til at betale som følge af aftalen (samlet mindsteudgift). I den samlede mindsteudgift må fx indgå services eller tjenester som er tilknyttet et abonnement, som faktureres med en månedlig afgift, uanset at en sådan service eller tjeneste kan benyttes vederlagsfrit i en vis periode. Som variable udgifter skal som minimum oplyses minuttakst/tidstaksering, takst for sms/mms, opkaldsafgift og eventuelt andre omkostninger som relaterer sig til brug af abonnementet eller tjenesten. Er der andre væsentlige vilkår, fx bindingsperiode, særlige betingelser eller forudsætninger for at tilbuddet kan benyttes, må dette også oplyses i selve tilbuddet/annoncen. |
||
Besvar | Side <1 891011> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |