|
Boxer pakker nu klar |
Besvar | Side <12345 11> |
Forfatter | |||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 13:45 | ||
Spørgsmålet er, om Viasat er interesseret i at bidrage til konkurrencen med parabolmarkedet, hvor de jo selv er en af de store aktører. |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 13:46 | ||
En intropakke er sjældent dyrere end den endelige pakke, så jeg forstår ikke at du bliver overrasket over kortafgiften. PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads" Jeg tror ikke at de andre udbydere får søvnløse nætter. |
|||
Ullum
Guld medlem Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 13:52 | ||
Det afhænger jo af prisen - hvis Viasat kunne tjene penge på at være med ved Boxer så ville de selvfølgelig gøre det, ligesom de er i Sverige. |
|||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:04 | ||
Jeg tror Viasat har vurderet, at de tjener mest på at alliere sig med YouSee og holde Boxer udenfor. |
|||
Per H. Nielsen
|||
Ullum
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:04 | ||
For øvrigt de 3 ekstra "gratis" nabolandskanaler var der nogen som havde set det komme ? Dvs. at boxer lancerer 32 kanaler i stedet for 29 som der hele tiden har været tale om. Det er naturligvis dejligt at få nogle ekstra kanaler men det vil jo også havde en negativ indflydelse på kvaliteten, at bitraten skal fordeles på 32 kanaler i stedet for på 29. Kan det overhovedet lade sig gøre at sende så mange kanaler i en acceptabel kvalitet ?? |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:10 | ||
To af kanalerne, Canal+ Hits og Sport, sender på samme kanal, så det er 31.
Redigeret af lunddal - 17-August-2009 kl. 14:14 |
|||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:32 | ||
Skal lige gøre opmærksom på at jeg selv har CD på parabol og ikke skifter det ud, Boxer har jo ingen HD kanaler. |
|||
SVP03
|
|||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:34 | ||
Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bliver overrasket over kortafgiften, kortafgiften er jo ligeså usikkert som priserne på pakkerne, på sammensætningen af pakker, da der intet er blevet offenligtgjort før nu med hensyn til priserne, så reelt kunne kortafgiften jo være på 40,- kr. pr. mdr. eller 90,- kr. pr. mdr. det var jo en ren gætteleg ang. disse priser for alle. Det var det jo også med hensyn til priserne på pakkerne, men at den valgfrihed ang. pakkerne, der er blevet nævnt at de ville have 29 kanaler, og valgfri pakker af 2-3 kanaler, hvilket er langt fra sandheden. Men Boxer kommer ikke med noget nyskabende på tv markedet som de har råbt så højt om, ikke noget der virkelig rykker noget, de er reelt ligeså dyr som andre udbydere. |
|||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:36 | ||
Ja, de kunne bruge den båndbredde til at tilbyde en HD kanal istedet for, det er jo 3 skod kanaler. |
|||
dkscan
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:45 | ||
Du kan være rimelig sikker på, at de ikke spejler noget over på DVB-T. På kabel bruger de DVB-C, som giver større kapacitet end DVB-T og dermed mulighed for flere kanaler uden at det går ud over kvaliteten. Spekulationerne går på, at de formentlig dropper kravet om programkort for at se de digitale kanaler, man i forvejen har i sin analoge pakke. Så kan man undgå kortafgift og man kan bruge så mange apparater digitalt man vil uden at det koster ekstra. Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad der skulle være latterligt ved YouSee's digitale bokse. Kan man undvære de muligheder, som de giver, så kan man i stedet bruge et tv med DVB-C tuner.
|
|||
Per H. Nielsen
|||
lunddal
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:59 | ||
Det har så ikke været min forventning.
We told you so, fristes man til at sige |
|||
Ullum
Sendt: 17-August-2009 kl. 15:15 | ||
Boxer meddelte på pressemødet at de i dag har 10.000 kunder i DK - med det som de kom med i dag har jeg svært ved at se at der kommer mange flere til. Hvis folk vil havde boxer så havde de vel købt intro pakken som nu viser sig at være et godt tilbud. Som tidligere skrevet så kapre de ikke kunder ved de andre selskaber med dette udbud. Godt at de har en sund økonomi - jeg er bange for at de får behov for den. Jeg spår dem en svær tid. |
|||
Besvar | Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |