recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer pakker nu klar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer pakker nu klar

Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Jeg mener også at boxer skulle havde gjort mere ud af at få Viasat med i folden - det ville give en klar fordel fremfor parabol.

Spørgsmålet er, om Viasat er interesseret i at bidrage til konkurrencen med parabolmarkedet, hvor de jo selv er en af de store aktører.
Viasat har jo også det seneste års tid udvidet samarbejdet med YouSee hvor TV3 bl.a. er kommet med i grundpakken.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8641
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

For det første er prisen meget dyrer end forventet, og det var jo netop en INTRO PAKKE, og der var lagt op til fra starten, at der var valgfrihed af pakkerne, 29 kanaler i
meget små pakker imellem 2-3 kanaler pr. pakke, eks. at vælge Zulu til 49,- i tilvalgskanal, er jo fuldstændig sindsygt.

En intropakke er sjældent dyrere end den endelige pakke, så jeg forstår ikke at du bliver overrasket over kortafgiften.

PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"

Jeg tror ikke at de andre udbydere får søvnløse nætter.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Jeg mener også at boxer skulle havde gjort mere ud af at få Viasat med i folden - det ville give en klar fordel fremfor parabol.

Spørgsmålet er, om Viasat er interesseret i at bidrage til konkurrencen med parabolmarkedet, hvor de jo selv er en af de store aktører.
Viasat har jo også det seneste års tid udvidet samarbejdet med YouSee hvor TV3 bl.a. er kommet med i grundpakken.

Det afhænger jo af prisen - hvis Viasat kunne tjene penge på at være med ved Boxer så ville de selvfølgelig gøre det, ligesom de er i Sverige.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:04

Det afhænger jo af prisen - hvis Viasat kunne tjene penge på at være med ved Boxer så ville de selvfølgelig gøre det, ligesom de er i Sverige.

Jeg tror Viasat har vurderet, at de tjener mest på at alliere sig med YouSee og holde Boxer udenfor.
Tilsvarende har Viasat jo også opsagt samarbejdet med Dong fibernet.

Per H. Nielsen
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:04

For øvrigt de 3 ekstra "gratis" nabolandskanaler var der nogen som havde set det komme ?

Dvs. at boxer lancerer 32 kanaler i stedet for 29 som der hele tiden har været tale om. Det er naturligvis dejligt at få nogle ekstra kanaler men det vil jo også havde en negativ indflydelse på kvaliteten, at bitraten skal fordeles på 32 kanaler i stedet for på 29. Kan det overhovedet lade sig gøre at sende så mange kanaler i en acceptabel kvalitet ??  

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:10
To af kanalerne, Canal+ Hits og Sport, sender på samme kanal, så det er 31.

Redigeret af lunddal - 17-August-2009 kl. 14:14
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

379,- er vel også 400,-, nu var det ikke for at flugekneppe priserne.

Det var nu 375,- :-)

Og en fuldpakke hos YouSee indeholder immervæk mere end Boxer nogensinde vil blive i stand til at tilbyde.

Fordelen ved Boxer ligger i fleksibiliteten i kanalvalg, men, som det også påpeges af mange, så kan det koste kassen, hvis man vil bruge flere tv-apparater.

De ser det jo ikke, så kan de skifte ned til mellempakken, men lad os se hvad Yousee kommer med på onsdag, hvis de spejler det analoge over i dvb-t uden deres latterlige selector box og hvad det nu hedder ændre det jo en del.
Skal lige gøre opmærksom på at jeg selv har CD på parabol og ikke skifter det ud, Boxer har jo ingen HD kanaler.
SVP03
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

En intropakke er sjældent dyrere end den endelige pakke, så jeg forstår ikke at du bliver overrasket over kortafgiften.

PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal
YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"

Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bliver overrasket over kortafgiften, kortafgiften er jo ligeså usikkert som priserne på pakkerne, på
sammensætningen af pakker, da der intet er blevet offenligtgjort før nu med hensyn til priserne, så reelt kunne kortafgiften jo være på
40,- kr. pr. mdr. eller 90,- kr. pr. mdr. det var jo en ren gætteleg ang. disse priser for alle.

Det var det jo også med hensyn til priserne på pakkerne, men at den valgfrihed ang. pakkerne, der er blevet nævnt at de ville have 29
kanaler, og valgfri pakker af 2-3 kanaler, hvilket er langt fra sandheden.

Men Boxer kommer ikke med noget nyskabende på tv markedet som de har råbt så højt om, ikke noget der virkelig rykker noget, de er reelt
ligeså dyr som andre udbydere.
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:36

For øvrigt de 3 ekstra "gratis" nabolandskanaler var der nogen som havde set det komme ?

Dvs. at boxer lancerer 32 kanaler i stedet for 29 som der hele tiden har været tale om. Det er naturligvis
dejligt at få nogle ekstra kanaler men det vil jo også havde en negativ indflydelse på kvaliteten, at bitraten
skal fordeles på 32 kanaler i stedet for på 29. Kan det overhovedet lade sig gøre at sende så mange kanaler i en
acceptabel kvalitet ??  

Ja, de kunne bruge den båndbredde til at tilbyde en HD kanal istedet for, det er jo 3 skod kanaler.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:45

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

De ser det jo ikke, så kan de skifte ned til mellempakken, men lad os se hvad Yousee kommer med på onsdag, hvis de spejler det analoge over i dvb-t uden deres latterlige selector box og hvad det nu hedder ændre det jo en del.

Du kan være rimelig sikker på, at de ikke spejler noget over på DVB-T. På kabel bruger de DVB-C, som giver større kapacitet end DVB-T og dermed mulighed for flere kanaler uden at det går ud over kvaliteten.

Spekulationerne går på, at de formentlig dropper kravet om programkort for at se de digitale kanaler, man i forvejen har i sin analoge pakke. Så kan man undgå kortafgift og man kan bruge så mange apparater digitalt man vil uden at det koster ekstra.

Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad der skulle være latterligt ved YouSee's digitale bokse. Kan man undvære de muligheder, som de giver, så kan man i stedet bruge et tv med DVB-C tuner.

Per H. Nielsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal
YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"

Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bliver overrasket over kortafgiften, kortafgiften er jo ligeså usikkert som priserne på pakkerne, på
sammensætningen af pakker, da der intet er blevet offenligtgjort før nu med hensyn til priserne, så reelt kunne kortafgiften jo være på
40,- kr. pr. mdr. eller 90,- kr. pr. mdr. det var jo en ren gætteleg ang. disse priser for alle.

Det har så ikke været min forventning.

Men Boxer kommer ikke med noget nyskabende på tv markedet som de har råbt så højt om, ikke noget der virkelig rykker noget, de er reelt
ligeså dyr som andre udbydere.

We told you so, fristes man til at sige
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 15:15

Boxer meddelte på pressemødet at de i dag har 10.000 kunder i DK - med det som de kom med i dag har jeg svært ved at se at der kommer mange flere til. Hvis folk vil havde boxer så havde de vel købt intro pakken som nu viser sig at være et godt tilbud. Som tidligere skrevet så kapre de ikke kunder ved de andre selskaber med dette udbud.

Godt at de har en sund økonomi - jeg er bange for at de får behov for den. Jeg spår dem en svær tid.  

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu