recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer valgt som gatekeeper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer valgt som gatekeeper

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer valgt som gatekeeper
    Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:18
Det er officielt - det blev Boxer.dk :

Nyheder fra Mediesekretariatet
DTT Udbud (27/03/08)

Radio- og tv-nævnet udpeger Boxer som vinder af Nævnets udbud af jordbaserede digitale tv-sendemuligheder.

http://www.mediesekretariatet.dk/

Lars  (endnu lidt )
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:35

Det betyder flere kanaler og mere konkurrence, hvilket er noget jeg kan li'

:-)

Så håber jeg bare min indbyggede dekoder (DVB-t) fungerer også efter 2009

En lidt ældre artikel om BOXER http://www.business.dk/article/20070418/medier/104180967/

 

Walk slowly; drink lots of water
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:31

Ifølge http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=16156

vil Boxer tilbyde 29 kanaler fordelt på 3 MUX. Hvordan kan det hænge sammen  - vil de så ikke blive komprimeret voldsomt (med mindre der benyttes MPEG4) ?



Redigeret af filmfreak - 27-Marts-2008 kl. 12:55
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Ifølge http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=16156

vil Boxer tilbyde 29 kanaler fordelt på 3 MUX. Hvordan kan det hænge sammen  - vil de så ikke blive komprimeret voldsomt (med mindre der benyttes MPEG4) ?

NIOGTYVE??? Selv med MPEG-4 vil det betyde volds-komprimerede billeder, jo. Og man kan frygte at det bliver ligesom med de nuværende DVB-T kanaler, at det bliver DVB-T nettet der sætter grænsen for hvad kvaliteten på DVB-C bliver. Forhåbentligt vil der være en højere kvalitet på disse kanaler fra DVB-S...

Til top
TVJ1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Ifølge http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=16156

vil Boxer tilbyde 29 kanaler fordelt på 3 MUX. Hvordan kan det hænge sammen  - vil de så ikke blive komprimeret voldsomt (med mindre der benyttes MPEG4) ?

NIOGTYVE??? Selv med MPEG-4 vil det betyde volds-komprimerede billeder, jo. Og man kan frygte at det bliver ligesom med de nuværende DVB-T kanaler, at det bliver DVB-T nettet der sætter grænsen for hvad kvaliteten på DVB-C bliver. Forhåbentligt vil der være en højere kvalitet på disse kanaler fra DVB-S...

Og hvis der så lige skal et par "HD" kanaler med - så bliver det vist kun værre....

TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:19

Oprindeligt skrevet af TVJ1 TVJ1 skrev:

Og hvis der så lige skal et par "HD" kanaler med - så bliver det vist kun værre....

Der kommer næppe HD kanaler med i de tre første MUX. Det lyder som dødsstødet til HD via DVB-T. For mig at se bliver DVB-T fremover lavpris-alternativet med discount-kvalitet. De kvalitetsbevidste må så håbe på at Stofa/TDC, sat-udbyderne og evt. internet-baseret TV kan bære HD-distributionen. Det mest interessante bliver så om DR får lov at levere HD uden også at levere det via DVB-T, jeg kunne forestille mig at der er nogle politiske begrænsninger dér.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:23
Der er vist ingen planer om HD.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Og man kan frygte at det bliver ligesom med de nuværende DVB-T kanaler, at det bliver DVB-T nettet der sætter grænsen for hvad kvaliteten på DVB-C bliver.



De fleste kanaler på DVB-C nedtages jo direkte fra satellit, og jeg kan ikke se hvorfor f.eks. YouSee skulle begynde med at tage signal fra en konkurrent, som Boxer nu bliver.

Canal Digital og Viasat er selvfølgelig også konkurrenter, men de er samtidigt leverandører, og at blande Boxer og DVB-T ind i YouSees modtagelse af f.eks. Discovery Channel kan jeg ikke se fordelen i - det er bare et ekstra led.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



De fleste kanaler på DVB-C nedtages jo direkte fra satellit, og jeg kan ikke se hvorfor f.eks. YouSee skulle begynde med at tage signal fra en konkurrent, som Boxer nu bliver.

Jeg ved bare at Stofa skiftede fra at modtage et feed direkte fra DR, til at nedtage DVB-T, for nogen tid tilbage (halvandet års tid, cirka?). Da bemærkede jeg et fald i kvalitet fra dag til dag. Tilsvarende, så skiftede de til at deres analoge udsendelser blev nedtaget digitalt og konverteret til analogt på et tidspunkt, også her bemærkede jeg et fald i kvaliteten øjeblikkeligt (i begge tilfælde vidste jeg ikke på forhånd at det ville ske, det var hvad jeg fik oplyst da jeg undersøgte problemet). Men der er så også dén forskel på DR/TV2 og så de øvrige kanaler, at de er helt eller delvist licensbetalt, og således mere styret af politiske beslutninger.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:36
DR er anderledes på den måde.

Før havde YouSee (og Stofa) et ukomprimeret signal fra TV Byen, men nu må de jo tage hvad de kan få - det er nok for dyrt at få det etableret til DR Byen.

For TV2s vedkommende er DVB-T signalet nok det bedste, da signalet fra Viasat svjv. er i dårligere bitrate og i 4:3 Letterbox.

PS: TV2 er i øvrigt hverken helt eller delvist licensfinansieret og har ikke været det i årevis. Det er Danmarks eneste 100% reklamefinansierede kanal.

Redigeret af lunddal - 27-Marts-2008 kl. 13:38
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 15:00

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

PS: TV2 er i øvrigt hverken helt eller delvist licensfinansieret og har ikke været det i årevis. Det er Danmarks eneste 100% reklamefinansierede kanal.

Jeg troede ellers, at Viasat betalte for at sende TV2 - og derved mere eller mindre Viasats kunder



Redigeret af miri - 27-Marts-2008 kl. 15:01
miri
Til top
jabr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

DR er anderledes på den måde.

Før havde YouSee (og Stofa) et ukomprimeret signal fra TV Byen, men nu må de jo tage hvad de kan få - det er nok for dyrt at få det etableret til DR Byen.

For TV2s vedkommende er DVB-T signalet nok det bedste, da signalet fra Viasat svjv. er i dårligere bitrate og i 4:3 Letterbox.

PS: TV2 er i øvrigt hverken helt eller delvist licensfinansieret og har ikke været det i årevis. Det er Danmarks eneste 100% reklamefinansierede kanal.

Der er lagt fiber mellem YouSee og DR byen og den bilver også benyttet.

En kort overgang benyttede YouSee DVB-T som forsyningskilde; men er vendt tilbage til fiber.

Panasonic TX-P46G15, Sony KDL 46W4000, Panasonic DMR-EH55, Panasonic SC-BT100, Samsung SMT-H3126 PVR og Sagem 60.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu