recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxerkort i DVD eller TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxerkort i DVD eller TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kendazh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kendazh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxerkort i DVD eller TV?
    Sendt: 12-April-2013 kl. 20:49
Jeg har lige købt nyt Samsung fjernsyn og DVD-optager. 

Jeg har kørt antennekablet gennem DVD-optageren og op til fjernsynet.

Boxerkortet har jeg sat i fjernsynet, og det fungerer fint med at se alle kanaler. Men når jeg så vil se kanalerne via DVD-optageren, så viser den "kodet signal" på de kodede kanaler.

Så har jeg prøvet at sætte boxerkortet i DVD-optageren, og nu kan jeg se alle kanaler via den. Men nu viser den så kodet signal, når jeg bare vil se dem på fjernsynet.

Det kan da ikke passe, at jeg skal have et boxerkort til både fjernsynet og DVD-optageren, for at det fungerer ordentlig. Eller hvad?

Håber I kan hjælpe mig.

PS. Fjernsynet er model 46ES6545 og DVD-optageren er model BDE8300.

mvh
Thomas Lynderup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Kendazh Kendazh skrev:

Det kan da ikke passe, at jeg skal have et boxerkort til både fjernsynet og DVD-optageren, for at det fungerer ordentlig. Eller hvad?

Jo, du har 2 tunere (en i tv og en i optager), Boxer kan jo ikke vide om de står lige ved siden af hinanden eller på 2 forskellige adresser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 21:09
Tricket er at du sætter kortet i BD-optageren. Og da den har to tunere, ser du direkte TV via den ene og den anden kan så optage et program til senere.

Redigeret af Kampus - 12-April-2013 kl. 21:09
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 22:07

Sæt kort i både TV og Recorder, på den måde kan der ses 1 kodet udsendelse på TVet, og der kan optages 1 kodet udsendelse på Recorder, og der kan så samtidig optages 1 udsendelse der ikke er kodet.
Bruger selv 2 You See kort, på den måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 08:05
Ekstra kort koster 299,-

Du må have to ekstra kort, så du har ialt 3 kort.

Når du har købt et ekstra kort skal du ikke betale yderligere.

http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Extra-Kort/
Til top
Kendazh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kendazh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 13:04
Problemet er bare, at vi allerede har gang i 3 kort, så det er ikke muligt at få flere...

@Kampus: BD-optager?
mvh
Thomas Lynderup
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 13:09

Så må du leve med den begrænsning det så giver ved kun at have kort i BD/optager og ikke i TVet, medmindre det er muligt at bruge et af de andre kort du har til TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 13:10
Så er der kortsplitter.

Jeg bruger Smartwi2.

Den fungerer helt fint.

Koster ca. 1000,- med to kort. Ekstra kort koster 240,-

Til top
Kendazh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kendazh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 13:40
Ærgerligt.
Må nok på jagt efter en kortsplitter. Tak for fiffet.
mvh
Thomas Lynderup
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Kendazh Kendazh skrev:

Problemet er bare, at vi allerede har gang i 3 kort, så det er ikke muligt at få flere...

@Kampus: BD-optager?

Ja det hedder en BD optager. Du skriver selv det er en:

"DVD-optageren er model BDE8300."
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 16:16
Da de to apparater er samme mærke, kan du så ikke tænde og slukke tv'et ved hjælp af optagerens fjernbetjening og bruge optageren som tuner. Altså sæt kortet i optageren og brug dennes fjernbetjening, eller alternativt tænde og slukke optageren og skifte kanal på den ved hjælp af tv'ets fjernbetjening.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 16:30
Hovedsagen er, det må da være nemmere at bruge optageren som kanalvælger end at flytte kortet op og ned.
Ja, da det er to uafhængige apparater skal de have hver sit kort, hvis de skal bruges hver for sig.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu