recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxerplay boks/chromecast løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxerplay boks/chromecast løsning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxerplay boks/chromecast løsning?
    Sendt: 04-Januar-2021 kl. 09:54
Hej

Mine forældre har fået Boxer, og de fik af vide fra starten at de nok ikke kunne benytte stue-antennen, da der var langt til nærmeste mast (De bor i en leje lejlighed midt i Middelfart). Så de skulle regne med at bruge App'en.

Og ja der er ret meget udfald på, så jeg har lige prøvet med en ældre Chromecast og så Boxerplay app'en. Det kørte ikke super godt, men tænker det er deres router, som er en af mine aflagte. Så den skal nok lige opgraderes. De har en 200/200 mbit forbindelse

MEN Chromecast er ikke den optimale løsning for dem, og et AppleTV var planlagt, men de synes det er for dyrt, så nogle der har en idé til hvordan det kan løses?

Tænkte en Xiaomi Box, men er i tvivl om BoxerPlay er understøttet på den.

Kabling-mæssigt er der ikke mange muligheder. Der kan ikke kables til TV'et, hverken netværk eller antenne, og ej heller smides antenner på loft eller tag.

/K.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 10:52
Har de ikke kablet internet?

Så kan en powerline converter være en mulighed.
Jeg ville dog også prøve med en rigtig antenne.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 11:06
Jo, det er kablet, men kan ikke lige se hvad det hjælper? Der er i øvrigt kun små 3-4 meter til Chromecast igennem en tynd væg.

Som jeg skrev, så har de ikke mulighed for en rigtig antenne.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 11:57
 Hvis ikke der kan opsættes en antenne som er det mest optimale, og det heller ikke er godt med Chromecast, så er det en ATV der skal anskaffes, det er den eneste enhed udover Tablet/telefon der understøtter Boxer Play.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis ikke der kan opsættes en antenne som er det mest optimale, og det heller ikke er godt med Chromecast, så er det en ATV der skal anskaffes, det er den eneste enhed udover Tablet/telefon der understøtter Boxer Play.

Og der er ikke andre "Android boxe" som virker - f.eks. Xiaomi Mi Box?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:22
 Som skrevet så er ATV den eneste enhed der for nuværende, udover bærbare enheder og PC der understøtter Boxer Play.


Redigeret af Radiomanden - 04-Januar-2021 kl. 12:23
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:23
Desværre har Boxer TV i Danmark indtil nu fravalgt at understøtte andet Smart TV end Apple TV, så en Xiaomi Mi Box virker ikke (endnu) direkte, men Chromecastdelen på Xiaomi vil (formentlig) virke. Alternativt skal der findes en Android box - altså en ren Android box og ikke en Android TV box som Xiaomi'en har fra vil man kunne køre Boxer TVs Android app, men der er mange kinaboxe, og det er en gråzone i ft., hvilke boxe, der fungerer godt...
miri
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:52
Chromecast af Boxer Play virker kun til decideret chromecast-dongles..

Det chromecast som er indbygget i en Shield, Xiaomi box, fjernsyn med andrid etc. etc., ja der kan man ikke caste til fra Boxer Play app'en..

Igen er Boxer håbløse, at de ikke får åbnet op for det (med fare for at de har gjort det, men det virkede ihvertfald ikke for 6-8 måneder siden, da jeg testede det.. Og dengang kunne jeg læse, at det var et problem som altid havde været der..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

Jo, det er kablet, men kan ikke lige se hvad det hjælper?


Som jeg skriver, en powerline adapter, så kan de få netværk ved fjernsynet.
De kan vel også prøve et langt kabel midlertidigt og se om det løser problemerne.

Ellers, så se at køb den ATV, de bliver glade for den.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

  Og der er ikke andre "Android boxe" som virker - f.eks. Xiaomi Mi Box?

Hej.

Selvfølgelig er der det. Bare IKKE Xiaomi Mi Box og andre Android TV Bokse.

Hvis jeg læser dit første indlæg rigtigt, så kan du se Boxer på din mobil uden problemer. Kan du bekræfte at det har jeg forstået rigtigt?

For så skal dine forældre bare gøre lige som mig.

Først køber man en Android Boks. IKKE en Android TV boks.
Den har et Android Styrestem lige som en Tablet eller en Mobil.

Her er et link til min tråd: 'H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC: US$ 22,55.'


I denne tråd forslås det, at man kan bestille den med 2+16 GB for DKK 154.26 med forsendelse fra Czech Republic til  DKK 3.23.



Jeg kender IKKE bruger Interfacet til Boxer Play. Men på en Mobil har man en Touch mulighed. Det har man IKKE på et TV. Derfor har jeg selv købt et Air Mouse Mini Keyboard. 


Det kan jeg kraftigt anbefale. 

Men jeg har også lyst til at vise jer en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Jeg tror at det er smag og behag samt hvilken APP's man bruger, der afgør hvilken betjenings mulighed
 man syntes bedst om.

Til sidst vil jeg skrive at hvis man skulle være så heldig at modtage H96 Boksen før sin AIR MOUSE, se kan man i en kort periode betjene Android Boksen med en USB MUS. Det har jeg selv prøvet, men så fortrækkerjeg,  at den er trådløs.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 04-Januar-2021 kl. 14:00
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 17:53
Hvis dine forældre ønsker at anvende Boxer Play via en dedikeret tv-app, er Apple TV - som også nævnt ovenfor - den eneste løsning. Boxer har ligesom Canal Digital, Stofa, Telia og Waoo fravalgt Android TV som platform. YouSee (og snart YouTv) har som den eneste danske tv-distributør en dedikeret app til Android TV.

Hvis dine forældre alligevel ikke skal se tv igennem antennen og samtidig eventuelt kan undvære kanalerne fra Discovery og Nabolandskanalerne, så kunne YouTv måske være en mulighed (når Android TV app’en bliver klar!).

Bemærk i øvrigt, at Boxer Play - modsat alle konkurrenterne - ikke har start-forfra og tv-arkiv.

For dine forældres skyld bør du slet ikke kigge i retning af en høkerløsning med en ren Android-boks.

Se eventuelt oversigt over tjenester og platforme her:


(Jeg anvender selv Boxer Play som dedikeret app på Apple TV 4K og gennem casting til min Chromecast med Google TV)
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Chromecast af Boxer Play virker kun til decideret chromecast-dongles..

Det chromecast som er indbygget i en Shield, Xiaomi box, fjernsyn med andrid etc. etc., ja der kan man ikke caste til fra Boxer Play app'en..

Igen er Boxer håbløse, at de ikke får åbnet op for det (med fare for at de har gjort det, men det virkede ihvertfald ikke for 6-8 måneder siden, da jeg testede det.. Og dengang kunne jeg læse, at det var et problem som altid havde været der..

Boxer må have åbnet op for det nu, eftersom jeg castede Boxer Play til et Sony Android TV i weekenden.


Redigeret af jensoest - 04-Januar-2021 kl. 18:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu