|
BoxerTV på "fællesantenne" i ejerforening |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 10:19 |
til B-CLG
Boxer sælgeren, jeg talte med, var ret sikker - jeg sagde at jeg havde læst at Boxer ikke måtte distribuere til fællesantenneanlæg, men han gentog at det må Boxer godt. Og de vil gerne. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 10:59 |
@Brixen
Tak for uddybning. Jeg har også tidligere læst det samme som du på Boxers hjemmeside, men kan ikke finde informationen mere. Alt andet lige må det jo være i Boxers egen interesse med denne løsning hvad antallet af kunder angår. Af historiske årsager er jeg den eneste i vores ejendom med egen tagantenne. Flere naboer vil gerne på. Måske ikke nødvendigvis for at få Boxer, men fordi interessen for mange kanaler der sender det samme skrammel ikke er særlig stor. De danske DVB-T kanaler samt FM/DAB og til dels de svenske kanaler er altså rigeligt, og vil kun koste noget kabel, en splitter og en forstærker. Hidtil har deres eneste realistiske alternativ været at betale for kabeltv, hvis der ikke skulle placeres nye egne antenner på taget af vores ældre ejendom. /B |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 19-August-2009 kl. 14:08 |
Boxer siger nu OK til fællesantenneanlæg op til adskillige hundrede medlemmer. MUX 1 og MUX 2 har hele tiden kunne videresendes i anteneanlægene. Personligt har jeg hele tiden tvivlet på, at Boxer eller kanalernes rettighedshavere har kunnet forbyde transport af det krypterede signal. Det svarer jo mest til at en forfatter kunne kræve 'bibliotekspenge' fordi en af ham skrevet bog blev sendt med postvæsnet i en lukket pakke eller at forfatteren helt kunne forbyde at bogen sendes. Sådanne tosserier er da fornuftigvis ikke en del af vore love. Men man skal evt. betale CopyDan afgift , måske kun for de ukrypterede signaler DR, TV2, lokal-TV og evt. SVT/ARD/ZDF. Det ville jeg undersøge. Måske er Boxer, DR/TV2 og CopyDan så smarte at de nu laver en lille vejledning for 'digitale' fællesantenner et sted på nettet. Lars
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:24 |
Boxer og deres argument. Hvordan kan man distribuere TV1000 og Canal+ programmerne? I forhold til om det er en antenneforening eller det er nogen 8 og flere tilsluttede? Jeg har dog ikke hørt om nogen som ligefrem har SENDT det dekodede signal v i d e r e. Boxer skal bare lukke. Derfor tøver jeg med skrive hvad jeg mener om Boxer, selvom samme lukker og slukker om 6 år. Selv Kammeradvokaturet kan vel ikke klippe håret af en skaldet mand. Enten det er Boxer som lukker og slukker, eller Stein Bagger som skylder Told og Skat Hvad er udenlandske erfaringer med sådan noget Mastebaseret udsendt? Færøerne og Grønland måske. Fordi Kabel Tv blev anset for en måde trykke sine egne pengesedler, det behøver ikke være det samme når noget sendes via Masterne. Garanteret ikke. Min negativitet skyldes den frustration som Telefonselskaberne havde med alle de parcelhuse, som tilsyneladende med lethed kunne leve, og leve godt Uden Tv programmerne. Redigeret af moho - 28-Oktober-2009 kl. 14:27 |
|
B-CLG
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:47 |
Jeg ser ikke problemet - og er ikke helt sikker på at jeg helt forstår dig Moho.
Man ville kunne skrue kabler og antenne sammen til 8 lejligheder for et minimalt beløb. Dette ville være en engangsinvestering. Herefter ville folk selv kunne vælge om de nøjes med at se gratiskanalerne (allerede betalt via licens) eller om de ville have eksempelvis stor Boxerpakke. Det fås ikke meget billigere for de som vil have det billigt, samtidig tilgodeser det forskellige pakker til forskellige kunder. /B |
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:18 |
Jeg har ikke tid til at gå ind i diskussionen, men hvis man laver en
Google-søgning som denne, altså skriver følgende i søgefeltet:
site:www.boxertv.dk antenneforeninger vil man finde en række link til Boxer TV hvor antenneforeninger omtales. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Kvist
Ny bruger Oprettet: 16-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 19:51 |
Faktisk sendte jeg spørgsmålet til Boxer for nogle dage siden for at få deres svar på skrift. Jeg kan poste svaret her når det kommer.
|
|
renenielsen
Bruger Oprettet: 21-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 08:01 |
Ingen grund til at vente længere - http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/Antennef oreninger/ - det er muligt med en transparent løsning, hvor hver enkel husstand selv vælger deres abo. |
|
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental) |
|
B-CLG
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 10:43 |
Det lyder jo lovende, og som en fornuftig beslutning.
Men er der nogen som har en idé om hvorledes det forholder sig, hvis man så på samme antenneanlæg fanger de svenske kanaler ? Vil det være lovligt ? Jeg tænker ikke på Svensk Boxer, men de svenske FTA kanaler. /B |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:08 |
De skal medtages i aftalen med Copydan (betaling), men ellers ingen problemer. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
B-CLG
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:35 |
Det må jo så også betyde, at såfremt man IKKE ønsker at indgå en sådan aftale med Copydan, så bliver man tvunget til at sætte meget specifikke filtre på sit anlæg, hvis den skulle komme til at tage Sverige som medhør.
Og det kan jo blive vanskeligt. Jeg kan selv i dag tage svensk Axess, som sendes på det svenske Nät5. kanal 61. Min antenne rettet mod sverige går gennem et Triax filter som kun burde lade kanal 33, 43 og 50 gå igennem. Derimod har jeg en antenne rettet mod Gladsaxe, som går gennem et filter der siger 23 + 60. Jeg formoder derfor at min antenne rettet mod Gladsaxe tager den svenske Kanal 61 med som medhør. Og hvis jeg følger anbefalingerne om slet ikke at have et filter på, så må mit medhør blive endnu kraftigere. I praksis kan dette vel så gøre, at små danske DVB-T fællesantenner i områder med god svensk dækning, bliver tvunget til at betale til Copydan (Sverige?) fordi man ikke i praksis kan filtrere det svenske DVB-T signal fra ? /B |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:03 |
Ja. Men i forvejen skal der være en aftale med CopyDan om de danske programmer, så bortset fra en beskeden merudgift kan jeg ikke se at det skulle være et problem. Prisen er under en krone per måned per kanal for de udenlandske nabolandskanaler, se her. Du får SVT1 og SVT2 væsentligt billigere end svenskerne. Selvfølgelig vil det være endnu billigere hvis du opsætter din egen antenne, men ophavsretsloven er nu en gang som ophavsretsloven er (det er principielt en dansk lov som dikterer hvad betalingen for en nabolandskanal skal være; uden denne bestemmelse i ophavsretsloven ville fællesantenneanlæget være tvunget til at forhandle med de udenlandske TV kanaler enkeltvis). Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2009 kl. 15:20 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |