recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbaand Nord, Motorola VIP1963 og D-Link DIR655
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bredbaand Nord, Motorola VIP1963 og D-Link DIR655

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 15:20
- Det i skal gøre hvis i har en NAT-router før jeres TV-bokse er at sætte internet-delen fra Fiber-modemet i WAN-indgangen på Routeren og IP-TV signalet skal i køre i en af Lan-portene på Routeren da man så bypasser DHCP-delen i Routeren med sit IP-TV signal, og nærmest bruger den som en Switch.

Redigeret af mhv_omjk - 10-November-2010 kl. 15:40
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Det i skal gøre hvis i har en NAT-router før jeres TV-bokse er at sætte internet-delen fra Fiber-modemet i WAN-indgangen på Routeren og IP-TV signalet skal i køre i en af Lan-portene på Routeren da man så bypasser DHCP-delen i Routeren med sit IP-TV signal, og nærmest bruger den som en Switch.
Nej, du bypasser ikke DHCP delen i routeren ved denne opsætning. Og hvorfor skulle man dog også det? IPTV boksen skal jo have tildelt en IP adresse, og det kan den jo kun få fra DHCP serveren i routeren.
IPTV signalet er en multicast protocol som bliver båret fra wan siden af routeren til lan siden med en funktion der hedder multicast forwarding eller multicast proxy, og det har ikke noget med DHCP at gøre. Hvis man vil bruge en anden router skal man sørge for at den supporterer multicast.(Det er langt fra alle routere der gør det.) DIR655 gør.
/Peter
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

[QUOTE=mhv_omjk]-
IPTV signalet er en multicast protocol som bliver båret fra wan siden af routeren til lan siden med en funktion der hedder multicast forwarding eller multicast proxy, og det har ikke noget med DHCP at gøre. Hvis man vil bruge en anden router skal man sørge for at den supporterer multicast.(Det er langt fra alle routere der gør det.) DIR655 gør.
 
- Ja den funktion har en Jensen Airlink Long Range ihvertfald ikke for der bliver jeg nød til at Switche et IP-TV signal igennem.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

[QUOTE=mhv_omjk]-
IPTV signalet er en multicast protocol som bliver båret fra wan siden af routeren til lan siden med en funktion der hedder multicast forwarding eller multicast proxy, og det har ikke noget med DHCP at gøre. Hvis man vil bruge en anden router skal man sørge for at den supporterer multicast.(Det er langt fra alle routere der gør det.) DIR655 gør.
 
- Ja den funktion har en Jensen Airlink Long Range ihvertfald ikke for der bliver jeg nød til at Switche et IP-TV signal igennem.



Mon ikke det er fordi du køre i et L2 netværk, og ikke i et L3 netværk som Bredbånd nord køre med. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 08:11
- Nu skal jeg også lige være med angående L2 og L3, L2 er det 100 Mbit og L3 1000 Mbit? - eller noget helt tredje?
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 08:15
det er noget helt andet: http://da.wikipedia.org/wiki/OSI-model

de forskellige lag dækker over hvordan man definerer "Internettet" bemærk venligst anførselstegnene :-)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

det er noget helt andet: http://da.wikipedia.org/wiki/OSI-model

de forskellige lag dækker over hvordan man definerer "Internettet" bemærk venligst anførselstegnene :-)


det er godt vi har wiki :) Hun er altid trofast :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 10:16
- Nu er det bare det at det blev jeg ikke så forfærdelig meget klogere af, er ikke nørdet nok formoder jeg, er det over UpnP port-mappingen man skal eller er det noget specielt jeg skal oprette i Port-forwardingen i DHCP-serveren?
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 13:48
- Nu har jeg kigget på det et par gange og er måske ved at fatte lidt, håber jeg, det er IPX-kontrollen i min router (hvis et sådan afsnit findes på Jensen Airlink WPR 7954 Long Range)  jeg skal have fat i og så er det afhængigt om routeren acceptere en IPX-stream er det sådan noget vi er inde i?

Redigeret af mhv_omjk - 11-November-2010 kl. 13:50
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Nu har jeg kigget på det et par gange og er måske ved at fatte lidt, håber jeg, det er IPX-kontrollen i min router (hvis et sådan afsnit findes på Jensen Airlink WPR 7954 Long Range)  jeg skal have fat i og så er det afhængigt om routeren acceptere en IPX-stream er det sådan noget vi er inde i?
IPX er en protocol som bliver brugt til Novells netværksserver, og har ikke noget med IPTV at gøre.
/Peter
Til top
BlackChart Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackChart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 14:53
Kom det her nogensinde til at virke?

Jeg sidder med et lignende problem på Østjysk-Energi's fibernet, Motorola VIP1963 og egen router...

Den hænger simpelthen ved punktet "Starter portal"
Mvh. Morten Trab
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu