|
Bridgemode |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Blander du ikke ting lidt sammen. Når du skriver fiberboks, så tænker jeg boksen der er fastmonteret på væggen, og som fiberkablet er monteret i (ejet af netværksoperatøen og ikke din udbyder). Til den kan du koble en router til distribution i hjemmet.
Hvis IKKE du har hverken TV eller telefoni, så kobbel da din egen router direkte i fiberboksen - det er alt andet lige den bedste løsning. Dobbelt NAT kan være noget rod. Min egen ASUS router er sat direkte i fiberboksen på væggen og Waoos aldrig været pakket ud. Du skal muligvis re-sette din fiberboks og/eller vente måske en halv time med at tænde, da fiberboksen kan være "låst" til din nuværende router. Ellers kan du bede Waoo om at frigive den.
|
||
Glazzy
Bruger Oprettet: 30-September-2021 Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ringede til Waoo og fik at vide at min fiberboks var en kombi router. Der udover fik jeg et par af deres Air tiles til det trådløse signal. Han oplyste at hvis jeg kun ville bruge min egen router skulle jeg ringe til dem og få sat deres router i bridge mode. Så ville det være “rå” internet der kom igennem og det kunne så gå igennem min Google router.
|
||
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Var det så ikke en mulighed. Som jeg forstår af dine tidligere indlæg har du haft din router koblet direkte i boksen. Så får du ikke mere direkte forbindelse, hvis du vil bruge din egen router uanset hvilken løsning.
|
||
Glazzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men manden fra Waoo sagde at boksen både var en fiber boks og en router, så hvis jeg havde min egen sat til, kørte jeg med 2. Derfor tænkte jeg at det måske var bedre at sætte deres i bridge mode og så kun køre med min egen ..
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som sagt, så giver det dig stort set intet.
Prøv at beskrive dit netværk. Du skriver om waoo fiberboks/router, en switch, airties og google netværk. Hvordan er det kablet og ikke mindst, hvor hænger ungernes computere på netværket? Klaus
|
||
Glazzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fiber ind i hus, derfra til switch, hvor Google router er kablet fra og begge gamer maskiner og ps5
Min tanke var så at få sat router/fiberboks i bridge mode, kabel derfra til Google router og fra den til switch og fra den til pc og ps5 Men hvis det ikke kommer til at gøre nogen forskel, er der vel ingen grund til det?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når nu ungerne er i gang med at spille og brokker sig, så slukker du for dit google netværk og ser om det giver nogen forskel.
Klaus
|
||
Glazzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, det vil jeg prøve
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Også, hvis den bare er i AP mode? Hvad er årsagen til, at begge routere er routere? |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke få hjælp (af YouSee) til at sætte den i bridge mode.
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, men kan Nighthawken ikke være i AP mode?
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nåh, jo, det er den også. Det hjalp lidt. Apple TV 4K, som står under en meter fra nathøgen, får stadig "kun" cirka 550 megabit i sekundet.
Den har ingen ethernet, men det er samme hastighed hvis der er kabel på forbindelsen, f.eks. som min Mac Mini har. Redigeret af Naiera - 15-April-2023 kl. 14:52 |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |