recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


For det første var det slet ikke dig jeg spurgte i første omgang. For det andet var dit eneste argument, at fordi du er tekniker (og det ER altså kun med ét K) så havde du ret. Ret meget tyndere argumentation skal man da lede længe efter! Hvad du skriver af faktuelle argumenter efterfølgende kan jeg forholde mig til - men det burde du have skrevet i dit første svar i stedet for.

Du har helt ret i at du kan lade dig provokere. Hvad du misser er, at du i den grad kan blive fornærmet. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Det bør redaktionsmedlemmer afholde sig fra - de skal vise vejen for andre og gå foran med det gode eksempel. Der kunne du lære meget af f.eks. den ansvarshavende redacteur. Men nuvel, det er bare min ydmyge holdning.

Og hvis dit næste argument bliver at jeg bare kan trykke på knappen 'rapportér', så ville det ikke overraske det fjerneste...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


For det første var det slet ikke dig jeg spurgte i første omgang. For det andet var dit eneste argument, at fordi du er tekniker (og det ER altså kun med ét K) så havde du ret. Ret meget tyndere argumentation skal man da lede længe efter! Hvad du skriver af faktuelle argumenter efterfølgende kan jeg forholde mig til - men det burde du have skrevet i dit første svar i stedet for.

Du har helt ret i at du kan lade dig provokere. Hvad du misser er, at du i den grad kan blive fornærmet. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Det bør redaktionsmedlemmer afholde sig fra - de skal vise vejen for andre og gå foran med det gode eksempel. Der kunne du lære meget af f.eks. den ansvarshavende redacteur. Men nuvel, det er bare min ydmyge holdning.

Og hvis dit næste argument bliver at jeg bare kan trykke på knappen 'rapportér', så ville det ikke overraske det fjerneste...
Beklager, jeg har ikke rigtigt nogen lyst til at toppes med dig om dette emne. Vi er forskellige, og sådan er detWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 14:02
Hej Hother

Jeg har lige modtaget selvsamme fjernsyn. Det er rigtig lækkert må jeg sige. Men jeg er nu engang grønskolling på området og vil gerne vide om sådan en banal ting som at omdøbe navnene på AV listen f.eks (HDMI1 = Bluray eller HDMI2=Xbox360 osv) Det kunne jeg på mit tidligere Samsung 855 men kunne ikke gøre det på VT20

Hvis der er andre der ved det må de meget gerne svare
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hej Hother

Jeg har lige modtaget selvsamme fjernsyn. Det er rigtig lækkert må jeg sige. Men jeg er nu engang grønskolling på området og vil gerne vide om sådan en banal ting som at omdøbe navnene på AV listen f.eks (HDMI1 = Bluray eller HDMI2=Xbox360 osv) Det kunne jeg på mit tidligere Samsung 855 men kunne ikke gøre det på VT20

Hvis der er andre der ved det må de meget gerne svare
Det kan du meget nemt ændre, jeg har selv gjort det samme. Men fremgangsmåden kan jeg ikke lige huske, for jeg er på job, men check lige din brugermanual. Mener nu at der er så nemt, at jeg ikke behøvede manualen.
 
Tillykke med dit nye TVTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 14:40
Menu-Indstillinger-Billedindstillinger-Angiv etiketter.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 15:04
Mange tak! Det er ordnet
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 09:29

Hej

 

Jeg vil da også lige hurtig skrive mine erfaringer med mit ny VT20 og BDT-300, som jeg fik ind af døren i tirsdags.

 

Jeg er overordnet super tilfreds end til vider og i sær 3D funktionen funger super godt. Man skal dog huske at 3D først kommer til sin ret, i et helt mørkt rum. Hvis du f.eks. har en meget lys væg, hvor lyste kan reflekter fra eller vindue (som jeg) lige ved siden af dit TV, så vil man opleve at det flimmer for øjnene ude i siderne af brillerne. Men hen sidst på eftermiddagen/aften eller med nedrullet gardiner, så virker det perfekt.

Der følger en demo 3D blue-ray film med til BDT-300 afspilleren, hvor der er en video med nogle klovne i fra Rom, det er bare super godt lavet - der får man virkelig 3D oplevelsen at se.

 

Jeg har ikke lavet nogen stor test af billedkvaliteten eller lignende, jeg har mest afprøvet de forskellige funktioner i TV'et - her i blandt Viera Cast, som faktisk også fungere rigtig godt, jeg har dog kun prøvet det via mit trådløse netværk, som ikke har de bedste vilkår i min stue lige nu, da signalet ikke er så godt.

Men det fungere med YouTube, Picasa osv. dog savner jeg en funktion, hvor man selv kan tilføje programmer/links/widgets eller hvad de nu kalder dem og det er nok mest rettet. Så der skal nok investeres i et rigtig MediaCenter snart. En lille ting hvad angår det trådløse netværk, så kunne jeg ikke finde ud af at få den til at skrive @ eller $ i det on-screen keyboard der vises, når man skal skrive passwordet til det trådløse netværk, så jeg måtte lige ændre mit trådløse password (det var nok også ved at være tid til det :-)

 

En lille ting mere som jeg ikke har kunnet få den til, er at vise tekst-tv og TV på samme tid, jeg ved at tidligere Panasonic modeller kunne dette, men jeg har ikke kunne finde ud af at få det her til at gøre det. Det er ikke noget stort problem, jeg syntes bare det var en smart funktion, så man lige kunne følge med i det man ser, mens man også lige tjekkede nyhederne på tekst-tv.

 

Men som sagt er jeg overordnet rigtig tilfreds og i dag skulle Canal Digital gerne komme og sætte en parabol på taget, så jeg er spændt på om jeg kan få mit CA-Modul til at virke med deres kort.

 

Hvis i, har noget som jeg evt. skal afprøve eller lignende så skriv endelig, da jeg meget nemt falder tilbage på at se 3D på TV'et frem for at afprøve ting og sager. :-)

3D er virkelig fedt, jeg har kun set det på Samsung og Sonys’s TV’er og så min egen Panasonic nu og min mening er helt klart at Panasonic slår både Samsung og Sony med mange længder – det skal jeg selvfølgelig sige, men det er sgu rigtig nok J . Jeg glæder mig rigtig meget til at se alle de kommende film og sports begivenheder i 3D.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:24
Så vidt jeg husker fra min tidligere Pana skærm, så kan du når du står på TTV trykke på splitscreen for at se TV billede og TTV side om side. Også kaldet PAT (picture and tekst)
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 18:40
Hej Hother. 

Hvordan har du indstillet Equalizeren på lydprofilen "Bruger"?
Lige nu prøver jeg nemlig at få en lidt bedre lyd, da "Musik" og "Tale" er en smule tam i det. 



/FTH


Redigeret af .FTH' - 11-Juni-2010 kl. 18:40
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hej Hother. 

Hvordan har du indstillet Equalizeren på lydprofilen "Bruger"?
Lige nu prøver jeg nemlig at få en lidt bedre lyd, da "Musik" og "Tale" er en smule tam i det. 



/FTH
Altså lyden på Pana VT20 er noget bras - så er det sagt uden omsvøb. Måske er jeg for kræsen. Hvis jeg sætter lydindstillingerne, så der er en rimelig dynamik (hæver de lave frekvenser), så er der i det mindste på min VT20 - resonansOuch.
 
Så nu kører lig stort set med fabriksindstillinger.
 
Men når jeg får råd, så køber jeg tilsvarende de højtalere, som jeg havde tidligere til mit Pioneer KRP-500M - Monitor Audio Vector 10. For som det er nu, det kan jeg bare ikke leve medAngry
 
Undskyld at jeg ikke kunne hjælpe dig yderligereEmbarrassed


Redigeret af Hother - 11-Juni-2010 kl. 23:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 13:16
Dette indlæg er flyttet fra en anden tråd: Fælleskøb af kalibrering 


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Sorry for OT.. 

Hvor mange timer bør mit nye fjernsyn have kørt, inden den bliver kalibrerede?
Faktisk ikke ret OTTongue Jeg mener Otto siger minimum 50 timerTongue

Tak for svaret John, som altid er du på pletten til at hjælpe de grønne Hifi nørder Tongue

Et sidespørgsmål;
Skal man sætte en break-in dvd på, for at 'kører' fjernsynet til, evt. imens man er på arbejde osv. for at give fjernsynet flere timer på bagen?





/FTH
Break-in er der delte meninger om. Det kan ikke skade (naturligvisBig smile), men jeg har aldrig selv benyttet det. Med de 6 plasmapaneler som jeg har haft, har jeg i stedet taget et stort hensyn til mit panel. Det betyder nedsatte farver og kontrast, meget lidt billede med "Gardiner" osv.
 
Og dette gør jeg ud fra devisen om, hellere se noget man vil se, istedet for at have TV´et tændt og visende noget man ikke vil seEmbarrassed Og øh....jeg har aldrig haft problemer med retension e.lign.
 
Men smag og behagTongue
 
Og hilsener fra Sunny Sondy, også kaldet Søndre Strømfjord, GrønlandTongue

Hej Hother, 
Som du skriver med at du nedsætter farver og kontrast. 
Hvad er dine indstillinger? Smile

Grunden til at jeg kører en Break-in dvd, er fordi jeg oplevede retension efter er par timers spil på min ps3 og som Bantam skriver:
15. Retention & burn-in

Min anbefaling er, at den nye panel-type skal behandles ordentligt de første flere hundrede timer: Ingen ujævn belastning og sørg for at alle pixels ældes ens. Her tror jeg faktisk at en break-in DVD er på sin plads at bruge. 


PS. håber da du nyder vejret og har det godt på GrønlandTongue



/Thor



Redigeret af .FTH' - 15-Juni-2010 kl. 13:19
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:06
Jeg har det lidt sådan, at jeg under forudsætning af, at man håndtere sit nye plasmapanel fornuftigt, så ind i mellem kører måske 30 min med en break-in dvd - for at "slette" eventuelle" ret usynlige reintensioner. Men det er jo blot min mening. Men det har virket. Jeg har nu ikke oplevet noget som helst med mit nye VT20.
 
Jo tak vi er i t-shirts og solskinTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu