recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Pioneer KRP-500M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Pioneer KRP-500M

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Jeg tænker; Er der nogen billedkvalitetsmæssig forbedring
kontra PDP LX5090?Ellers tak for en fin anmeldelse :) :)


Grunden til at jeg personligt bedre kan lide KRP modellerne frem for LX er
helt klart PURE mode som efter min mening er fantastisk, man behøver ikke
ISF kalibrering når den er slået til.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 10:32

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Jeg tænker; Er der nogen billedkvalitetsmæssig forbedring
kontra PDP LX5090?Ellers tak for en fin anmeldelse :) :)


Grunden til at jeg personligt bedre kan lide KRP modellerne frem for LX er
helt klart PURE mode som efter min mening er fantastisk, man behøver ikke
ISF kalibrering når den er slået til.

Vi er enige om, at Pure-indstilling er glimrende. Men jeg er (håber jeg) lidt uenig i, at en ISF kalibrering ikke er bedre end Pure. For så er G9 serien kun meget marginalt bedre end G8 - som er kalibreret

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Jeg tænker; Er der nogen billedkvalitetsmæssig forbedring
kontra PDP LX5090?Ellers tak for en fin anmeldelse :) :)


Grunden til at jeg personligt bedre kan lide KRP modellerne frem for LX er
helt klart PURE mode som efter min mening er fantastisk, man behøver ikke
ISF kalibrering når den er slået til.

Vi er enige om, at Pure-indstilling er glimrende. Men jeg er (håber jeg) lidt uenig i, at en ISF kalibrering ikke er bedre end Pure. For så er G9 serien kun meget marginalt bedre end G8 - som er kalibreret

Jep, en ISF kalibrering er bedre end Pure-indstillingen, men Pure mode er stadig en kalibrering af høj kvalitet. Det er der vel ikke noget nyt i, for det ved vi jo alle sammen.



Redigeret af Tech2008 - 04-Februar-2009 kl. 13:27
Til top
Slothen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 21:34
Okay! Det er jo ikke længe siden jeg købte sådan et LX, selvfølgelig kort forinden det blev nedsat med 7,5kg!

- Nu har jeg bestilt en kalibrering, så glæder jeg mig til at se hvad den ka' ;)
/Sloth
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Okay! Det er jo ikke længe siden jeg købte sådan et LX, selvfølgelig kort forinden det blev nedsat med 7,5kg!

- Nu har jeg bestilt en kalibrering, så glæder jeg mig til at se hvad den ka' ;)

Jeg er ret sikker på, at en kalibrering vil give dig et pænt løft i billedkvaliteten

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Okay! Det er jo ikke længe siden jeg købte sådan et LX, selvfølgelig kort forinden det blev nedsat med 7,5kg!

- Nu har jeg bestilt en kalibrering, så glæder jeg mig til at se hvad den ka' ;)

Jeg er ret sikker på, at en kalibrering vil give dig et pænt løft i billedkvaliteten

Synes du, at det er ekstra 4-5000kr værd, at købe KRP-model fremfor en LX-model?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Tech2008 Tech2008 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Okay! Det er jo ikke længe siden jeg købte sådan et LX, selvfølgelig kort forinden det blev nedsat med 7,5kg!

- Nu har jeg bestilt en kalibrering, så glæder jeg mig til at se hvad den ka' ;)

Jeg er ret sikker på, at en kalibrering vil give dig et pænt løft i billedkvaliteten

Synes du, at det er ekstra 4-5000kr værd, at købe KRP-model fremfor en LX-model?

Nu er det vel ikke 4-5000 kr der er prisforskel mellem det her anmeldte og et 5090. Forskellen er vel omkring 1500 kr hos en autoriseret forhandler.

Om det er det værd? Tja,,,, det afgøres vel af ens behov, og om man har det nødvendige supplerende udstyr (tuner, højtalere osv.

Fordelen for mig er et i mine øjne generelt, et lidt bedre billede, ingen blæsere, lidt lavere effektforbrug for selve panelet, et smallere design, og får de fleste andre- en formiddabel pureindstilling. Men andet andet lige, så er der såmænd ikke stor forskel til et 5090, og såmænd heller ikke til et 508XD. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 22:58
For lige at slå det fast, så er der ingen blæsere i 5090
Til top
piloten Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du skriver at de 2 tv kanaler står dårligere, er det fordi du før så det på dvb-t på dit gamle tv, eller skyldes det at det nye tv er dårligere til at opskalere end dit gamle (selom det ikke var full hd).

Nej ingen af delene tror jeg. Jeg tror simpelthen at det er en manglende kalibrering. Men Otto kommer forbi til en sildemad senere på måneden

Jeg tror nærmere det er fordi det er nyt. Jeg oplevede en betydelig forbedring på TV kvaliteten efter nogle hundrede timers brug.

Jeg fik mit 5090H kalibreret for en måned siden (fik skærmen 1. juli 08), men oplevede IKKE den store forbedring efter Otto havde været der. Men det var nok fordi han ikke ændrede meget på de indstillinger jeg allerede havde lavet. Han justerede til gengæld mine kilder perfekt (alle pengene værd).

De fleste anmeldelser af 500A siger at der ikke er langt fra Pure til ISF, mange vil næppe kunne se det.

Hother glæd dig bare til det er blevet lidt "gammelt" det var dit 508 jo også

Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af piloten piloten skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du skriver at de 2 tv kanaler står dårligere, er det fordi du før så det på dvb-t på dit gamle tv, eller skyldes det at det nye tv er dårligere til at opskalere end dit gamle (selom det ikke var full hd).

Nej ingen af delene tror jeg. Jeg tror simpelthen at det er en manglende kalibrering. Men Otto kommer forbi til en sildemad senere på måneden

Jeg tror nærmere det er fordi det er nyt. Jeg oplevede en betydelig forbedring på TV kvaliteten efter nogle hundrede timers brug.

Jeg fik mit 5090H kalibreret for en måned siden (fik skærmen 1. juli 08), men oplevede IKKE den store forbedring efter Otto havde været der. Men det var nok fordi han ikke ændrede meget på de indstillinger jeg allerede havde lavet. Han justerede til gengæld mine kilder perfekt (alle pengene værd).

De fleste anmeldelser af 500A siger at der ikke er langt fra Pure til ISF, mange vil næppe kunne se det.

Hother glæd dig bare til det er blevet lidt "gammelt" det var dit 508 jo også

Jo men jeg er skam helt klar over det med "tilkøringsperioden". Og den periode har jeg skam også taget i betragtning da jeg beømte billedet (Samsung PVR og BD afspilning).

Lad os nu se når Otto har været forbi 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 07:56

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:


Grunden til at jeg personligt bedre kan lide KRP modellerne frem for LX er
helt klart PURE mode som efter min mening er fantastisk, man behøver ikke ISF kalibrering når den er slået til.

Man kan dog få en anden fordel af kalibreringen via ISFccc-interfacet: Man får (hvis man ønsker det) dag- og nat-indstillinger, hvor man kan differentiere på paramtere som f.eks. lys, kontrast og gamma.

Behovet for kalibrering/justering af afspillerne afhænger selvfølgelig af de muligheder (og signaltyper) de stiller til rådighed.

 



Redigeret af bantam - 05-Februar-2009 kl. 07:56
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2008 Tech2008 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Slothen Slothen skrev:

Okay! Det er jo ikke længe siden jeg købte sådan et LX, selvfølgelig kort forinden det blev nedsat med 7,5kg!

- Nu har jeg bestilt en kalibrering, så glæder jeg mig til at se hvad den ka' ;)

Jeg er ret sikker på, at en kalibrering vil give dig et pænt løft i billedkvaliteten

Synes du, at det er ekstra 4-5000kr værd, at købe KRP-model fremfor en LX-model?

Nu er det vel ikke 4-5000 kr der er prisforskel mellem det her anmeldte og et 5090. Forskellen er vel omkring 1500 kr hos en autoriseret forhandler.

Om det er det værd? Tja,,,, det afgøres vel af ens behov, og om man har det nødvendige supplerende udstyr (tuner, højtalere osv.

Fordelen for mig er et i mine øjne generelt, et lidt bedre billede, ingen blæsere, lidt lavere effektforbrug for selve panelet, et smallere design, og får de fleste andre- en formiddabel pureindstilling. Men andet andet lige, så er der såmænd ikke stor forskel til et 5090, og såmænd heller ikke til et 508XD. 

Jeg havde henholdsvis 5090H og KRP-500A i tankerne, da jeg skrev 4-5000kr., men okay.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu