recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Pioneer KRP-500M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Pioneer KRP-500M

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Dennis J Dennis J skrev:

Jeg har set at man på  www.controlcal.com kan hente værdier ned fra andres ISF kalibrering.

Disse værdier ligger som en fil du downloader. Derefter kan du via et kabel fra din computer og ind i serviceporten på din skærm, kalibrere dit tv. 

Ved du om det er noget som er brugbart, eller afhænger en ISF kalibrering også af hvilken kilde der er tilsluttet?

Man kan ikke downloade ISF-indstillinger via den omtalte hjemmeside: ControlCal leverer mod betaling software, der kan tilgå IFSccc-interfacet i f.eks. et Pioneer-TV.

ISFccc-interfacet er ikke en decideret servicemenu (Pioneer'en har en anden servicemenu) - men en måde at få tilgang til ISF-hukommelsen. Når man har lagt data ind i denne hukommelse, får man mulighed for at vælge ISF Day og ISF Night-profilerne i menuen på samme måde som man f.eks. vælger FILM eller SPORT profilerne.

Man kan ikke direkte overføre kalibreringsdata fra et TV til et andet - både pga. forskelle i TV'et og pga. forskelle i kilderne.

 

i øvrigt er programmet spild af penge. De indstillinger der er i de ekstra ISF menuer skal man som regel alligevel ikke pille ved (9 punkt gamaskala)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Dennis J Dennis J skrev:

Jeg har set at man på  www.controlcal.com kan hente værdier ned fra andres ISF kalibrering.

Disse værdier ligger som en fil du downloader. Derefter kan du via et kabel fra din computer og ind i serviceporten på din skærm, kalibrere dit tv. 

Ved du om det er noget som er brugbart, eller afhænger en ISF kalibrering også af hvilken kilde der er tilsluttet?

Man kan ikke downloade ISF-indstillinger via den omtalte hjemmeside: ControlCal leverer mod betaling software, der kan tilgå IFSccc-interfacet i f.eks. et Pioneer-TV.

ISFccc-interfacet er ikke en decideret servicemenu (Pioneer'en har en anden servicemenu) - men en måde at få tilgang til ISF-hukommelsen. Når man har lagt data ind i denne hukommelse, får man mulighed for at vælge ISF Day og ISF Night-profilerne i menuen på samme måde som man f.eks. vælger FILM eller SPORT profilerne.

Man kan ikke direkte overføre kalibreringsdata fra et TV til et andet - både pga. forskelle i TV'et og pga. forskelle i kilderne.

 

i øvrigt er programmet spild af penge. De indstillinger der er i de ekstra ISF menuer skal man som regel alligevel ikke pille ved (9 punkt gamaskala)

Hvis man ikke ønsker at få en KRP model ISF kalibreret, vil det nærmest være direkte tåbeligt hvis man begynder at lege med diverse "kalibreringsalternativer".

Pureindstillingen er så perfekt som man kan ønske sig af en fabriksindstilling 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 07:44

Jeg mener nu, at ControlCal er ret anvendeligt, hvis man har brug for at kalibrere flere inputs på TV'et (f.eks. BD-afspiller og en HTPC, som kan være ret forskellige kalibreringsmæsigt) og/eller har brug for en dag/aften-indstilling pr. input. Derudover har man så muligheden for at trimme gamma-forløbet, selvom det er svært at styre.

Sædvanlig anbefaling herfra i øvrigt: Lad være med at ændre i hvidbalance, CMS og gamma uden måleudstyr - både i og udenfor ISF-interfacet.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg mener nu, at ControlCal er ret anvendeligt, hvis man har brug for at kalibrere flere inputs på TV'et (f.eks. BD-afspiller og en HTPC, som kan være ret forskellige kalibreringsmæsigt) og/eller har brug for en dag/aften-indstilling pr. input. Derudover har man så muligheden for at trimme gamma-forløbet, selvom det er svært at styre.

Sædvanlig anbefaling herfra i øvrigt: Lad være med at ændre i hvidbalance, CMS og gamma uden måleudstyr - både i og udenfor ISF-interfacet.

 

Hej Bantam, se nu er jeg jo helt klar over, at du ved meget mere end jeg omkring kalibrering m.v.

Men på et KRP-500M er der kun 2 HDMI indgange, og jeg tvivler meget på, at det er besværet værd at rode med indstillingerne her.

Det vil i det mindste være en meget lille procentdel der overhovedet vil kunne se forskel efter at have hygget sig med ConctrolCal m.v.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 10:18

Vi er helt enige, Hother - det jeg bare gerne ville fremhæve er, at kalibrering via ISF-ccc-interfacet ikke er ubrugeligt - og at jeg synes, at man i øvrigt ikke skal ødelægge en god billedkvalitet ved at ændre på de avancerede farveindstillinger i blinde. Det er jo også det, du siger ovenfor.

Jeg ved, at vi er enige om, at formålet med kalibrering også er ønsket om at opnå det optimale pr. kilde - og vide, at man er nået dertil. Hvis man er tilfreds med "godt nok" kan man jo bare stille TV'et i FILM-tilstand - eller hvis man er så heldig at have en KRP-model - at vælge PURE.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Vi er helt enige, Hother - det jeg bare gerne ville fremhæve er, at kalibrering via ISF-ccc-interfacet ikke er ubrugeligt - og at jeg synes, at man i øvrigt ikke skal ødelægge en god billedkvalitet ved at ændre på de avancerede farveindstillinger i blinde. Det er jo også det, du siger ovenfor.

Jeg ved, at vi er enige om, at formålet med kalibrering også er ønsket om at opnå det optimale pr. kilde - og vide, at man er nået dertil. Hvis man er tilfreds med "godt nok" kan man jo bare stille TV'et i FILM-tilstand - eller hvis man er så heldig at have en KRP-model - at vælge PURE.

 

Vi er bare enige bantam

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 12:17

er der nogen som ved hvad ny prisen var på en KRP-500M da den kom frem i 2008.



utroligt der heller ikke i år er nogen som slå en pio 508 på det generale billede. den er jo fra 2007. Det troede jeg faktisk samsung kom til i år med deres 855, men hvis den sortniveau havde været bedre, så havde den været meget tæt på.

edit har fundet prisen



Redigeret af xcardman - 21-Maj-2009 kl. 13:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu