recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71
    Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:17

 

Højtydende AV/HD surround receiver med Icepower og THX Select2 teknik.

Spørgsmål herunder >>>



Redigeret af Lars - 22-Maj-2009 kl. 22:19
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:47

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Joh...men god og avanceret teknik - med tilhørende køling fylder en del. Andre producenters receivere i samme klasse fylder omkring det samme

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Nu behøver den jo ikke stå i nærheden af fladskærmen

Men hvis du ikke vil have "flad" lyd også, så fylder den slags elektronik. Så enten en halv meget dyb og 20 cm høj - eller 20 cm dyb og en halv meter høj

PS. De andre store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

  /Lars



Redigeret af Lars - 22-Maj-2009 kl. 23:27
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:05

fin test/anmeldelse.

er kabinettet fyldt hel op,eller er der plads til mere?jeg så for nylig en primare spa 22 som også benytter Classe D forstærkere.den var nærmest gabende tom.Ud over at den er detaljeret,hvordan vil du så beskrive lyden.slank eller fyldig,varm/kold etc

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Joh...men god og avanceret teknik - med tilhørende køling fylder en del. Andre producenters receivere i samme klasse fylder omkring det samme



Brugervejledningen kun anvendelig på engelsk

så er den vel parallelimportede

tak for endnu en super god Brugeranmeldelse, men det må være nok at jeg får den samme skærm. Er stadig super glad for onkyo 806. Alle næsten som har pioneer skærm har jo ellers en pioneer forstærker

Redigeret af xcardman - 22-Maj-2009 kl. 23:14
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:12

OBS! Nedenstående er IKKE en kritik af det specifikke produkt, men af konceptet generelt:

Sakset fra anmeldelsen:

"Når det så er sagt, så har jeg læst på forskellige AV Fora, at man beskriver ret store problemer med anvendelsen af MCACC kalibreringssystemet. Jeg mener, at hvis man læser brugervejledningen, følger de anvisninger der fremkommer i kalibreringsmenuerne, checker de oplysninger der fremkommer under kalibreringen, og retter eventuelt opståede fejl undervejs - så går det ikke helt galt. "

Problemet er jo at det er præcist dét mikrofon-opsætningen er der til at undgå - tanken er at man skal kunne sætte receiveren op, uden at vide noget som helst om hvorvidt det er rigtigt eller forkert, når auto-opsætningen vælger om højttalerne skal være "small" eller "large". Så hvis man alligevel skal vide de ting, og kontrollere dem minutiøst for at sikre sig at der ikke er fejl, så kan man jo lige så godt gøre det manuelt. Hvis du er i stand til at kontrollere om der er fejl, så har du jo ikke brug for at det sker automatisk!

Derfor: Auto-opsætning er bedre end ingen opsætning, men manuel opsætning er bedst.

EDIT: Jeg tror måske det kom til at fremstå som om jeg er uenig med Hother her, det er ikke tilfældet, blot en uddybning af dét han/du skriver i anmeldelsen, man skal sætte sig ind i tingene for at kunne lave opsætningen ordentligt, auto-opsætningen er ikke lig med plug-n-play.

Men, den indbyggede målemikrofon er ikke helt ubrugelig - den skal bare betragtes som et muligt arbejdsredskab, ikke som erstatning for at vide hvad man laver:

"Når jeg skriver at man skal checke de oplysninger der fremkommer under kalibreringsprocessen skyldes det, at der f.eks. fremkom en oplysning om, at afstanden fra min Subwoof til kalibreringsmikrofonen var 7.3 m. Dette var helt forkert. I virkeligheden var afstanden 2.3 m."

Dette er et lidt speget emne. Jeg har oplevet præcist samme issue flere gange, også i situationer hvor der ingen mening var med målefejlen. Men der er en klar sammenhæng mellem subwoofere med indbygget DSP, og disse målefejl. Uden at jeg konkret ved det, så er det meget sandsynligt at DSP'en medfører en forsinkelse af lyden - ligesom det kan ske i surround-receiverne i sig selv, faktisk. 5 meter svarer hvis jeg regner rigtigt her sidst på dagen til 15 ms - det er slet ikke utænkeligt at det er DSP'en i subwooferen der giver dén forsinkelse. Når du så retter tallet så det passer med den fysiske afstand, så indregner du ikke dén forsinkelse, og derfor kan det faktisk sagtens være at indstillingen SKAL være 7.3 meter, selv om den fysiske afstand er 2.3 meter. Jeg vil anbefale at prøve begge indstillinger, og lytte dig frem.

Af samme årsag BURDE subwoofere med indbygget DSP have beskrevet i manualen hvor meget forsinkelse DSP'en medfører, så man kan foretage en korrekt indstilling.

Ovenstående er et rigtigt godt eksempel på at hvad der på overfladen kan virke som en (i denne branche) relativt simpel ting, at indstille crossover, delay og niveau på sin surround-receiver rigtigt, i praksis kan være en ret kompliceret affære. Og selv om man kan argumentere for at dette rent faktisk er et argument FOR mikrofon-opsætningen, så er det et eksempel på hvorfor det ikke kan lade sig gøre bare at knalde en mikrofon op og gøre det hele automatisk - der skal noget tankevirksomhed ind over. For jeg HAR oplevet receiverne lave målefejl på almindelige passive højttalere, så reelt VED vi ikke om det er subwooferen eller receiveren der skaber problemet. Men på min lotto-kupon står der at det er subwooferen.



Redigeret af AV Precision - 22-Maj-2009 kl. 23:21
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

PS. De store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

Fuldstændigt enig. Personligt leder jeg lige nu efter en varevogn med et varerum som i en Transporter, men som ikke fylder mere end min Getz når jeg skal parkere den. Nogle ting er bare fysisk umuligt, det er ikke alt vi bare kan gøre mindre sæson for sæson...

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:16

Ja det er en stor fætter! Er snart færdig med ombygning af huset - øh reolen, så den kan stå sikkert og godt når den forhåbentlig snart ankommer

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup? Har jo pladespilleren og en god stak vinyl som det kunne være sjovt at få gang i igen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup?

Du kan KUN tilslutte en MM pickup...

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup?

Du kan KUN tilslutte en MM pickup...

Ha ha, jeg er for træt. Mente en Moving Coil, altså MC pickup som jo kræver en del mere forstærkning, men også giver en renere lyd som giver CDer baghjul

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:29

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ha ha, jeg er for træt. Mente en Moving Coil, altså MC pickup som jo kræver en del mere forstærkning, men også giver en renere lyd som giver CDer baghjul

Det forklarer jo noget  Det kan du ikke, men hvis man har en MC pickup, og interesserer sig for den forskel der er mellem MC og MM, så vil jeg påstå at man skal have dummeslag for at bruge den indbyggede RIAA under alle omstændigheder... Så det er ikke særligt relevant efter min mening. Køb en ordentlig RIAA.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu