Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4446
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 11:48 |
Hother skrev:
Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl. |
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it.
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 11:57 |
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste? Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum. Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen. Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik.
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:01 |
kskruger skrev:
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste? Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum. Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen. Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik. | ud over at tonen ikke har været helt stueren...er det så forbudt at komme med kritik??
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:07 |
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl. |
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it. |
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag.
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:08 |
p.las skrev:
kskruger skrev:
Steve Jones skrev:
Og nu er kommentarsektionen til Hother's "anmeldelse" af Elac blevet lukket... Det synes jeg er synd. Der er en masse god kritik som jeg synes er relevant bliver taget op og diskuteret igennem. Er jeg den eneste?
Er det ikke et tegn på at discus-funktionen har spillet fallit når der er 130 kommentarer, som er uoverskueligt sat op? Kan vi ikke få kommentarer over i forummet? |
Jeg synes bestemt ikke, at det har været en god kritik i den tråd, derimod har der fra start været en meget hård og unødvendigt tone, som ikke slet ikke høre til i et AV-forum.
Tonen har været så rå, at man skulle tro, at det var en indvandre debat i mellem enhedslisten og Dansk folkeparti. Og jeg har i den grad undret mig, at Lars ikke har grebet ind noget før og lukket diskussionen.
Så det i har fået ud af det, er at folk i fremtiden ikke vil tør bidrage med brugeroplevelser eller anmeldelser, i frygt for at blive tæppebombet med kritik. |
ud over at tonen ikke har været helt stueren...er det så forbudt at komme med kritik?? |
Naturligvis ikke, men som jeg læste flere af indlæggene, så var der gået ren Facebook selvsving i det.
|
|
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:10 |
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
<SPAN style="LINE-HEIGHT: 1.4"> </SPAN>
Men du har jo ikke skrevet om vejen til dine højttalere? Du har beskrevet hvor glad du er for dine Elac - and thats it. |
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag. Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. | Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:10 |
Bschmidt skrev:
Hmm det kan godt være at det ikke har med censur at gøre men alligevel, der er en del af "kommentarenes bagmænd" der læser med her.
Er der ikke en venlig sjæl der vil beskrive hvad det gode ved kommentarfunktionen er? Jeg har ikke set lyset endnu og kigger selv KUN på kommentarsporet når jeg bliver gjort opmærksom på det i forum. Jeg er af den opfattelse at det aldrig kan blive seriøst når man kan kalde sig hvad man vil og dermed er komplet anonym og ikke skal stå ved det man skriver.
Håber der er en der vil bære over med mig og forklare mig ideen. Tak.
Mvh BS | Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge. Personligt har jeg en Disqusprofil, fordi vi jo selv bruger systemet på flatpanelsDK, men jeg vil ikke have flere profiler oprettet i alverdens andre kommentarystemer for at kunne skrive på andre nyhedssider. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste, som undlader at kommentere på nyheder hvis det kræver en brugerkonto og al for meget arbejde med oprettelse, aktivering mv. Det er vel ikke forbudt at linke til forum, hvis man gerne vil køre en debat med registrerede brugere?
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:14 |
aerik skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag.
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det |
Gerne, vis du så lover mig at der ikke kommer en masse yderligere polimik efterfølgende?
|
|
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:17 |
Hother skrev:
aerik skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Nu havde jeg jo ikke set det komme, at de højtalere som jeg lyttede til inden mit valg faktisk var mere interessante end de højtalere som jeg valgte. Jeg har det bare sådan, at hvis en højtalere i et dedikeret lytterum lyder ganske fornøjelige, og hjemme hos mig noget mindre fornøjeligt, så giver det ikke et nogenlunde retvisende billede af en højtaler, og det kan ingen være tjent med. Jeg tror dog langt de fleste ville fravælge af samme årsag. Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Umiddelbart mener du ikke der er en grud, men vil indrømme jeg også manglede hvilke du havde hørt. Jeg behøver ikke en fordybelse af hvad der var galt med dem, bare lige en liste med hvilke højtalere du har haftbtilmovervejlelse. Tror du kunne lukke den, ved at oplyse det | Gerne, vis du så lover mig at der ikke kommer en masse yderligere polimik efterfølgende? | Har lige luret på min formulering, og nej du kan nok ikke lukke den, dertil er den kørt for langt ud. Men tro den kunne have været lukket med den liste
|
|
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:20 |
Torben Rasmussen skrev:
Bschmidt skrev:
Hmm det kan godt være at det ikke har med censur at gøre men alligevel, der er en del af "kommentarenes bagmænd" der læser med her.
Er der ikke en venlig sjæl der vil beskrive hvad det gode ved kommentarfunktionen er? Jeg har ikke set lyset endnu og kigger selv KUN på kommentarsporet når jeg bliver gjort opmærksom på det i forum. Jeg er af den opfattelse at det aldrig kan blive seriøst når man kan kalde sig hvad man vil og dermed er komplet anonym og ikke skal stå ved det man skriver.
Håber der er en der vil bære over med mig og forklare mig ideen. Tak.
Mvh BS | Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.
Personligt har jeg en Disqusprofil, fordi vi jo selv bruger systemet på flatpanelsDK, men jeg vil ikke have flere profiler oprettet i alverdens andre kommentarystemer for at kunne skrive på andre nyhedssider. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste, som undlader at kommentere på nyheder hvis det kræver en brugerkonto og al for meget arbejde med oprettelse, aktivering mv.
Det er vel ikke forbudt at linke til forum, hvis man gerne vil køre en debat med registrerede brugere? |
Hej Torben
Tak for at forsøge at oplyse mig :-)
Er det kun min opfattelse at et kommentarspor der løber løbsk som netop dette er til mere skade end gavn for hele siden? Jeg har flere gange set at disse "facebook-like" kommentarspor løber løbsk men ofte (heller ikke i denne nyhed) er der ikke engang oprettet en tråd omhandlende emnet hvilket er med til at holde debatten i kommentarsporet som (IMHO) både er rodet og useriøst (PGA anonymiteten)
Mvh BS
PS: jeg læste lige (lidt) af kommentarene og de undebygger til fulde min første opfattelse :-/
Redigeret af Bschmidt - 05-Februar-2013 kl. 12:21
|
|
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:23 |
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Man kan så sige, at min brugeranmeldelse heller ikke giver noget retvisende billede af Elac FS 407. Det gør den så formentlig heller ikke, men de lyder tilgengæld så det var dem jeg ville have. |
Dit svar bærer så meget præg af, at du ikke vil/kan forstå det budskab folk prøver at få ud. De højttalere du ellers har lyttet til, er ikke "mere" interessante end Elac. Det interessante er, at man som læser har mulighed for, at danne sig en reference og drage nogle paralleler ud fra hvad du skriver.. Forstår slet ikke relationen mellem en højttaler i et dedikeret lytterum og så din artikel. Hvem har snakket om dedikerede lytterum? Når du nu (siger) at du har haft højttalere hjemme, så er det jo netop grundlag for en god sammenligning hvor du kan påpege forskellen mellem Elac og diverse andre højttalere som læserne har kendskab til. subjektivt. Det giver jo netop folk endnu mere lyst til at tage ud og høre Elac.
Det skal lige siges, at jeg synes det er en rigtig god idé med brugeranmeldelser og høre om folks erfaringer med forskelligt udstyr de køber/har på prøve osv. Der er bare noget ved måden det er blevet gjort på her, der bare ikke giver mening og får åbenbart mange folk op og ringe. Om det er din optakt i din tråd eller hvordan og hvorledes, har jeg ikke tænkt nærmere over. Men synes du bør tage noget af kritikken til dig, for det kan da ikke være helt tilfældigt at det løber løbsk med kommentarerne.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:25 |
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Jonas_h skrev:
Hother skrev:
Dit svar bærer så meget præg af, at du ikke vil/kan forstå det budskab folk prøver at få ud. De højttalere du ellers har lyttet til, er ikke "mere" interessante end Elac. Det interessante er, at man som læser har mulighed for, at danne sig en reference og drage nogle paralleler ud fra hvad du skriver.. Forstår slet ikke relationen mellem en højttaler i et dedikeret lytterum og så din artikel. Hvem har snakket om dedikerede lytterum? Når du nu (siger) at du har haft højttalere hjemme, så er det jo netop grundlag for en god sammenligning hvor du kan påpege forskellen mellem Elac og diverse andre højttalere som læserne har kendskab til. subjektivt. Det giver jo netop folk endnu mere lyst til at tage ud og høre Elac.
Det skal lige siges, at jeg synes det er en rigtig god idé med brugeranmeldelser og høre om folks erfaringer med forskelligt udstyr de køber/har på prøve osv. Der er bare noget ved måden det er blevet gjort på her, der bare ikke giver mening og får åbenbart mange folk op og ringe. Om det er din optakt i din tråd eller hvordan og hvorledes, har jeg ikke tænkt nærmere over. Men synes du bør tage noget af kritikken til dig, for det kan da ikke være helt tilfældigt at det løber løbsk med kommentarerne. |
Jamen jeg har skam taget det seriøse af kritikken til mig
|
|