recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelser på recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelser på recordere.dk

 Besvar Besvar Side  <1 222324
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:31
I Disqus, som er kommentarsystemet, fjernes spam hvis moderator godkender en anmeldelse af indlægget. Mn kan godt gå ind og slette indholdet, men adminmodulet er ikke bygget til den slags. Det er flagging og sletning. Systemet er gearet til meget større sites end det her, hvor en moderator ikke kan spilde tid med hver eneste rapport om spam, så når man smider noget i skraldespanden, så er det gemt væk.

Jeg skal indrømme at jeg også sjældent gider spilde tid på at rette i kommentarerne på flatpanels.dk. Hvis man ikke taler pænt, så sletter jeg de indlæg som markeres som spam. I forum er det - for vores vedkommende - næsten ligeså nemt at rette i indlægget, som at slette det, så der er fremgangsmåden en anden, men til artiklerne, så er kører Disqus altså lidt anderledes.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg vil godt lige pointere jeg ikke selv har kommenteret på brugeranmeldelsen, men jeg var meget enig i det som stod. Kommentaren som var kritisk og som ikke svinede nogen til blev skrevet af en anden og havde knap 10 likes.. altså en kommentar som mange var enige i.

 
Jeg er ikke enig i at den omtalte kommentar ikke var "en sviner". Uanset om jeg er enig eller uenig i hvad der står i anmeldelsen eller måden den er lavet på, så må der være grænser for sprogbruget. Jeg kan ikke genkalde mig den eksakte ordlyd, men da jeg læste den blev jeg faktisk lidt stødt på Hothers vegne. Jeg trykkede på "anmeld" knappen og da jeg kiggede næste gang var beskeden væk sammen med de tilhørende kommentarer. Fint for mig.
 
Jeg vil dog sige at den måde recordere håndterer censur/redigering på er noget klodset. På recordere (også i forum) forsvinder indlæg bare, uden anmærkning af at noget er ændret. Mange andre steder erstattes -indholdet- af censurerede beskeder med en standardtekst om at beskeden er censureret. IMO er det en væsentlig bedre måde at gøre det på. Jeg har diskuteret det med redaktionen (lars tror jeg), men der var ikke forståelse for det.
 
At en besked har 10 likes gør den hverken mere eller mindre lødig eller egnet til censur.


Redigeret af tvkartoffel - 03-Februar-2013 kl. 21:07
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg synes det har taget overhånd med censuren på recordere. Indlæg på forsiden og i debtatterne fjernes for et godt ord og uden det behøves.

Må man ikke være kritisk i trådene eller komme med indspark som går imod det fis som nogle gange skrives i de enkelte tråde?

Specifikt må man ikke omtale Apple-produkter negativt og sidst er en kommentar blevet fjernet fra brugeranmeldelsen af nogle Elac højttalere. Sidstnævnte kom ind på at det var en smule tåbeligt at anmelde et par dyre hifi-højttalere med en Integra(Onkyo) receiver og ikke et setup med en god forforstærker og effektforstærker.

Godt nok er det en brugeranmeldelse, men når de kommer på forsiden som en objektiv anmeldelse som recordere står inde for, så må man forvente at der vil blive pointeret hvori anmeldelsen er nyttesløs.

Derfor: lad være med at smide brugeranmeldelser på forsiden hvis ikke i kan tåle at folk mener den er uden værdi og bør høre til i vedkommendes egen biotråd på forummet.
Jeg har skam intet i mod at folk mener noget andet end jeg, under forudsætning af, at det der rejses er seriøst, og under forudsætning af, at de spørgsmål der rejses ikke allerede findes som svar i dette tilfælde en brugeranmeldelse.
 
Og jeg er sådan set i den anden ende ligeglad med hvor lidt folk viser sig at have kendskaber og forståelse ved deres kommentarer - bare man ikke forventer et svar.
 
Jeg havde i min anmeldelse ikke egentlig lyst til at forherlige Elac - selv om jeg synes at de er fremragende. Hovedformålet med f.eks. en brugeranmeldelse har for mig været at komme med noget læsestof, fortælle om min vej frem til valg af mine nye højtalere - uden at nævne modellerne fra de forskellige producenter, da sådanne kommentarer dels kan misforstås, og dels derud over rejse en masse ævl og kævl.
 
Og nej jeg mener ikke der er censur her på siden, men der er grænser for hvor modbydelig eller andet man kan tillade sig at være. Det er sgu ikke Facebook det her.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:03
Så vidt jeg husker var der brugt nedladende ord i den kommentar, og helt ærlig, om det er "dårlige" brugeranmeldelser eller kommentarer til tråde i forum, så kan vi vel blive enige om at det ikke er okay?

Det kan godt være der mangler saglighed i anmeldelsen, men det gjorde der bestemt også i den kritik han gav.

Jeg mindes han skrev noget med "vi ved jo alle du er så skide glad for den integra"...

Det en dum måde at gøre sig smart på, hvad enten man kan lide det eller ej. Det helt ok for mig at slette den slags.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

 Jeg klikkede også ind på anmeldelsen, ikke fordi jeg var i tvivl om den var positiv eller negativ, men for at se graden af lovprisning, som vi jo har set før.

Lige præcis dette er gruden til jeg ikke gider læse brugeranmeldelserne af eget udstyr mere end overfladisk.. jeg har endnu ikke læst en negativ anmeldelse af et produkt her på siden. "Anmeldelserne" er typisk også meget overfladiske uden nogen reel testmetodik og uden sammenligning med andre produkter i samme prisklasse, side by side.

Dertil, så giver det ikke mening at størstedelen af anmeldelserne på siden er skrevet af den samme person omhandlende de samme produkter (fra samme mærke) fra en sponsor her på siden. Det er direkte utroværdigt.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:28
Jeg vil godt lige pointere jeg ikke selv har kommenteret på brugeranmeldelsen, men jeg var meget enig i det som stod. Kommentaren som var kritisk og som ikke svinede nogen til blev skrevet af en anden og havde knap 10 likes.. altså en kommentar som mange var enige i.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:22
Helt enig i både det du skriver og din kommentar til anmeldelsen. Måske har anmelderen selv bortcensureret din kommentar.
 
Jeg klikkede også ind på anmeldelsen, ikke fordi jeg var i tvivl om den var positiv eller negativ, men for at se graden af lovprisning, som vi jo har set før.
 
Jeg kunne dog ikke læse mig til, om der under anmeldelsen var brugt et rigtig godt strømkabel til integraen, det synes jeg er vigtigt for læseren at vide.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 16:52
Jeg synes det har taget overhånd med censuren på recordere. Indlæg på forsiden og i debtatterne fjernes for et godt ord og uden det behøves.

Må man ikke være kritisk i trådene eller komme med indspark som går imod det fis som nogle gange skrives i de enkelte tråde?

Specifikt må man ikke omtale Apple-produkter negativt og sidst er en kommentar blevet fjernet fra brugeranmeldelsen af nogle Elac højttalere. Sidstnævnte kom ind på at det var en smule tåbeligt at anmelde et par dyre hifi-højttalere med en Integra(Onkyo) receiver og ikke et setup med en god forforstærker og effektforstærker.

Godt nok er det en brugeranmeldelse, men når de kommer på forsiden som en objektiv anmeldelse som recordere står inde for, så må man forvente at der vil blive pointeret hvori anmeldelsen er nyttesløs.

Derfor: lad være med at smide brugeranmeldelser på forsiden hvis ikke i kan tåle at folk mener den er uden værdi og bør høre til i vedkommendes egen biotråd på forummet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 222324
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu