recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelser på recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelser på recordere.dk

Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Kommentarsystemet fra Disqus kan sagtens sættes op til at udelukke brugere, der ikke registrerer sig, men det gør jo også noget ved folks lyst til at kommentere. I visse sammenhænge kan der jo være lagt op til spørgsmål, og hvis man som ny bruger pludselig skal oprette sig med email mv., så vil det nok afskrække en del fra overhovedet at spørge.

Det er lige det som Lars (redaktionen) har skrevet: hvis vi kræver oprettelse af bruger for at kommentere vil der være færre som kommenterer.

Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv..

Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort.

Når det så er sagt, så synes jeg Anmelderen tager alting alt for personligt og istedet for at oplyse de mest basale ting i anmeldelsen, som mange gør opmærksom på mangler, så modstider anmelder og gør en stor sag ud af det.

Jeg tror vi er mange som egentlig bare synes denne brugeranmeldelse hører hjemme i en biotråd. Der er ikke noget som berettiger den til at være på forsiden som særskildt nyhed. Dette er der mange andre som har kritiseret.

Dertil, så tager man anmelderen til forsvar og anfægter man ikke kan kræve noget af nogen, som arbejder gratis. Jeg ser nu mere indholdet på forsiden som en del af recordere's samlede indhold og som redaktionen selv står ansvarlig for. Jeg føler ikke det førnævnte indhold kan berettiges på forsiden for det er ikke noget objektiv over den. Jeg betaler ikke en rød reje for recordere, men jeg ser tilgengæld en hulens masse rekvalmer som finanserer siden. Derfor mener jeg stadig vi bør have en vis indflydelse på hvad der skal ligges op på siden (gerne færre rygter, specielt om Samsung/Apple telefoner og tablets).

Redigeret af Steve Jones - 05-Februar-2013 kl. 12:26
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg spørger: er det virkeligt et tab? - nu kan man jo se at folk skriver hvad de har lyst til i kommentarerne - nogle er rigtig nok ikke helt fine i kanten - og jeg kan kalde mig for de mest krænkende ting uden problemer. Det kan jeg også i Forummet, men der er en større konsekvens (synes jeg). Det er lidt nemmere at udelukke brugere, banne IP adresse osv..

Jeg vil mene: hvis ikke man har tiden til at oprette en bruger, så har man heller ikke noget "vigtigt" at sige. Altså, dem kan vi sagtens være foruden. Basta. Luk det lort.
Det er netop det jeg gerne vil oplyses om!! 

Hvad er værdien af et afsporet kommentar-ridt for en side som Recordere.dk? 

Vil det være et tab?

Er der andre kommentar-tråde der har en værdi der nulstiller den "bad-will" som en afsporet kommentar-tråd MÅ medføre?

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 05-Februar-2013 kl. 12:40
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:55
Uden at skulle gøre det til et korstog for brugen af kommentar-systemer, så er der jo også en hvis økonomisk gevinst ved at have noget at byde på for andre end de registrerede brugere. Jo flere man kan få til at klikke på artikler (og dermed reklamer) jo flere penge kommer der i kassen.

At nogle nyheder kører ud af en tangent kan næppe undgås. På vores side har vi valgt at droppe kommentarer på anmeldelserne, og henviser i stedet til forum, men på de øvrige artikler giver det en ret god interaktion med brugere og gæster, hvis de kan komme med spørgsmål uden nødvendigvis at skulle igennem en procedure for at få lov at skrive noget.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jeg har skam taget det seriøse af kritikken til migSmile

Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Uden at skulle gøre det til et korstog for brugen af kommentar-systemer, så er der jo også en hvis økonomisk gevinst ved at have noget at byde på for andre end de registrerede brugere. Jo flere man kan få til at klikke på artikler (og dermed reklamer) jo flere penge kommer der i kassen.

At nogle nyheder kører ud af en tangent kan næppe undgås. På vores side har vi valgt at droppe kommentarer på anmeldelserne, og henviser i stedet til forum, men på de øvrige artikler giver det en ret god interaktion med brugere og gæster, hvis de kan komme med spørgsmål uden nødvendigvis at skulle igennem en procedure for at få lov at skrive noget.
Jeg ønsker kun en debat om emnet da der er noget jeg ikke forstår, ingen korsfarere :-)

Jeg kan godt se at der er andre synsvinkler end min bruger-synsvinkel. Det er bare vigtigt for mig at en side fremstår overall som et seriøst "brand" og det trækker væsenligt ned i min bog med disse afstikkere i komentarene.

Nu ville jeg så oprette en Disqus profil for at kunne gøre mig genkendelig ved en evt. kommentar. Det kan jeg IKKE da mit brugernavn er optaget :-/ jeg kunne så vælge at oprette mig som en anden bruger herindefra (det gjorde jeg ikke ;-) men det gør det bestemt ikke mere seriøst i mine øjne.

Som jeg ser det er det en hårfin balancegang og jeg mener at ligevægten er ved at være rimelig skæv.

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 05-Februar-2013 kl. 14:13
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:12

Med hvilke briller har du vurderet hvad der er seriøst og ikke seriøst? Hele debatten i tråden er jo gået galt fordi du går totalt i baglås og nægter at begrunde dine udtalelser i det skrevne.
Mine egne briller naturligvis. Nu er det jo generelt således, at det er anmelderen/forfatteren der sætter begrænsningerne f.eks. i en bruger anmeldelse. Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. Jeg kan meget nemt forestille mig de yderligere problemstillinger en sådan udmeldelse af modelnavne på højtalerne det kunne have givet.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:22

Mine egne briller naturligvis. Nu er det jo generelt således, at det er anmelderen/forfatteren der sætter begrænsningerne f.eks. i en bruger anmeldelse. Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. Jeg kan meget nemt forestille mig de yderligere problemstillinger en sådan udmeldelse af modelnavne på højtalerne det kunne have givet.

Du har jo selv inkluderet dem i anmeldelsen ved at nævne mærkerne! Hvis det ikke er relevant, hvorfor har du så listet de mærker op i anmeldelsen?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:22

Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. 
Hvad er så det interessante i at høre hvordan Elac spiller hos dig, når disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.....? 
Til top
Loosefer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:24
Hother, hvorfor finder du det irrelevant hvordan de andre højttalere spiller hos dig, når du på samme tid synes det er vigtigt nok hvordan Elac'erne spiller, til at du vil skrive en hel smøre om det?.. Elac'erne har vel spillet under samme forhold som de andre højttalere du (angiveligt) har haft på prøve?

Hvorfor tror du at det vil skabe større furore at du melder modelnavne ud?.. Du har jo allerede skrevet hvilke mærker det drejer sig om.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Og jeg har stadig uendelig svært ved at se det interessante for andre i, hvorledes andre højtalere spiller hos mig al den stund, at disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted. 
Hvad er så det interessante i at høre hvordan Elac spiller hos dig, når disse nemt kan spille anderledes et helt andet sted.....? 
Det må læseren selv afgøre. De spiller fint hos mig, og det må jeg så formode at de også gør mange andre steder.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Loosefer Loosefer skrev:

Hother, hvorfor finder du det irrelevant hvordan de andre højttalere spiller hos dig, når du på samme tid synes det er vigtigt nok hvordan Elac'erne spiller, til at du vil skrive en hel smøre om det?.. Elac'erne har vel spillet under samme forhold som de andre højttalere du (angiveligt) har haft på prøve?

Hvorfor tror du at det vil skabe større furore at du melder modelnavne ud?.. Du har jo allerede skrevet hvilke mærker det drejer sig om.
Jamen velkomme til recordere.dk. Af den simple årsag at de benyttede højtalere i andre sammenhænge end hos mig, spiller rigtigt godt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Du har jo selv inkluderet dem i anmeldelsen ved at nævne mærkerne! Hvis det ikke er relevant, hvorfor har du så listet de mærker op i anmeldelsen?
Jamen i dag fortryder jeg skam også at jeg nævner de andre højtalere. Og når jeg alligevel nævnte dem, så skyldes det, at elelrs ville folk tro, at jeg bare bevidstløst havde hægtet mig op på Elac igen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu