recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt router Yousee.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt router Yousee.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 23:58
Min opfattelse er at YouSee smider rundt med deres routere - dem som har YouSee får hele tiden nye tilsendt, bare de siger et pip.

Jeg har mødt folk som bare har smidt deres YouSee router ud, fordi kundeservice gav dem en ny uden spørgsmål. Spild af resourcer!!! Pinch

Ringer man ind til dem og siger man har dårlig dækning, så sender de dig en ny. (hvis lynet slår ned og smadrer din router, så har du vel også dårlig dækning, som i ingen) Wink

Der er kun forskel imellem de enkelte modeller som YouSee understøtter. Der er ingen forskel fra de enkelte routere i samme model.
Hvis man låner en anden router, så skal man lige huske at logge ind første gang. Så binder den routerens MAC adresse med kontoen og giver adgang.
Sætter man en tudse gammel YouSee router på, men som stadig er undersøttet. Så installerer YouSee automatisk nyt firmware på den og man kan benytte den.

Jeg har en fin Netgear, hvor det kun er modem, som jeg benytter. YouSee har ikke kontaktet mig for at erstatte den med noget andet. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2019 kl. 18:49
Så lykkedes det endelig.

Jeg fik en aktiveringskode til mitwifi.

Den tastede jeg ind. Der kom et billede op hvor der stod at mit signal var for svagt.

Efter 2 opkald til Yousee, talte jeg endelig med en kvinde der vidste hvad det drejede sig om. Hun fik mac adressen på den nye router og vupti så kørte det.

Router er nu i brigdemode og google wifi er aktiveret.

Nu spiller det max igen.

Ærgerligt at der skulle 6 opkald til for at løse problemet. Ouch
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 18:59
Normalt er det bare at sætte kabel fra en computer til routeren og logge ind på mityousee med den kode man har modtaget med sin yousee oprettelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 20:48
Ja. Men ifølge kundeservice var det fordi routeren, havde været brugt til et andet abonnement.

Så skal Mac adressen slettes og den nye tastes manuelt ind.

Hvis det havde været en spritny router fra Yousee, havde det ikke været et problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu