|
Brum fra pladespiller |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:38 |
||
Hej
Har lige fået en B&O 5500 pladespiller. Den er sat til min forstærker (Pioneer VSX-921) via en Pro-Ject Riaa-forstærker. B&O-stikket bliver lavet om til phonostik via en adapter. Problemet er at der er uhyggeligt meget brum på lyden. Det kommer først når pladen begynder at spille, dvs. der er ikke noget når pick-up ikke er aktiveret. Hjææælp... |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den mangler at blive stel forbundet med reciever/riaa
Redigeret af Kampus - 19-Marts-2014 kl. 17:50 |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som regel sidder der et lille stelskrue på en pladespiller hvori du skal skrue en ledning. Den trækker du så fra pladespiller til forstærker og skruer fast i den. Det er ikke lige alle der har en decideret stelskrue, men så løsn en der sidder i kabinettet og vikl ledningen rundt om den og stram igen.
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ahh, true. Glemte lige, at der var sådan en imellem :)
|
|||
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke. |
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så prøv at løsne én af skruerne på kabinettet, og spænd ledningen fast, så der bliver en bedre, stabil forbindelse.
|
|||
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok, jeg prøver det i morgen. Jeg giver en melding ;-) Tak for hjælpen ind til videre til alle der er kommet med input. |
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I morgen??? Dén "operation" kan da ikke tage mange sekunder.....
Er transportskruerne på undersiden løsnet? Måske dumt spørgsmål, da jeg ikke ved, om den overhovedet vil køre, hvis skruerne ikke er løsnet. Redigeret af turbo2 - 19-Marts-2014 kl. 18:44 |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Forkert! Det er pladespilleren der skal groundes i det her tilfælde til Riaa. |
|||
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit problem er bare, at der ikke er nogen stelforbindelse fra pladespilleren. Med mindre den går i DIN-stikket, og det tvivler jeg på den gør. |
|||
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er de og det kan den ikke. |
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |