Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 14:09 |
Ja valget er nemt, hvis man står og skal have en ny afspiller. Der står bare en dvd-afspiller i de fleste hjem i dag og hvis den virker, tror jeg ikke den bare bliver skiftet ud til BD.
|
 |
Callie
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 14:48 |
Naiera skrev:
Det er sådan salget ser ud for mange Blu-ray og dvd-udgivelser lige nu, så enten er du bare ude på at provokere, eller så mangler du viden om sagen, Callie... |
Du er da en flink fyr. Har du en kilde på det? Hvorfor det hårde angreb? Følte du dig ramt på din person over mit bud? Du er måske MR. Blu-ray? :D
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 14:52 |
Schjelde skrev:
Ja hvis man sidder 20 personer juleaften kan man jo passende spørge hvor mange der har blu-ray. Eller måske spørge på arbejdet for den sags skyld 
En ting er at brugere her på recordere.dk eller dahf.dk eller hifi4all.dk finder blu-ray fantastisk, men mange af den "ældre" generation der ikke er bidt af en hifi-nørd synes jo dvd er fantastisk. Omvendt er der mange drenge der hører mp3 som musik....ikke ligefrem tegn på krav til kvalitet, men måske mere på at det skal være kvantitet og/eller bekvemt. |
Ork ......... der har skam været indlæg her der har spurgt efter den billigst mulige bd-afspiller med det ufravigelige krav at den også skal kunne afspille DivX så kom ikke og sig at ungdommen ikke forstår at kombinere tingene
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12376
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 15:06 |
Allan Olesen skrev:
Det er sikkert sådan, salget ser ud for nye udgivelser, ja.
Men jeg tvivler på, at tallet holder, hvis man medregner alle de gamle udgivelser, som sælges for 25-50 kr. på DVD.
|
Det er også de nye udgivelser der er interessante. Gamle film er kun en mindre del af markedet, og har derfor ikke den store betydning for udviklingen.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 15:21 |
Når først at man kan få en Blu-ray afspille til omkring 500 kr. og som kan
købes i et supermarket, og prise på Blu-ray film komme ned på det
samme som normal DVD film, ja så rygge Blu-ray.
Og er det ikke på den vej, det går nu med Blu-ray.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 15:41 |
Nyudgivelserne er stort set samme pris for dvd og BD hvis de købes i dansk butik.
Så det er vel bare et spørgsmål om at den gamle dvdmaskine bliver udskiftet med en BDafspiller næste gang. Og det kan jo tage år........
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 16:01 |
De billige DVD afspille, er jo ikke så holbar, så den næste DVD afspille
kan jo let bilve en Blu-ray afspille til samme pris.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 16:03 |
Naiera skrev:
Allan Olesen skrev:
Det er sikkert sådan, salget ser ud for nye udgivelser, ja.
Men jeg tvivler på, at tallet holder, hvis man medregner alle de gamle udgivelser, som sælges for 25-50 kr. på DVD.
|
Det er også de nye udgivelser der er interessante. Gamle film er kun en mindre del af markedet, og har derfor ikke den store betydning for udviklingen.
|
Kilde?
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 16:04 |
Kampus skrev:
Nyudgivelserne er stort set samme pris for dvd og BD hvis de købes i dansk butik.
Så det er vel bare et spørgsmål om at den gamle dvdmaskine bliver udskiftet med en BDafspiller næste gang. Og det kan jo tage år........ |
Wall-E skulle have været min undskyldning for endeligt at springe på fætter BR vognen og til at afspille den havde jeg tænkt på en Samsung 2500, som virker til at være en fin maskine. Men jeg må indrømme at jeg er ved være temmeligt betænkelig, da jeg ikke vil give 280,- kr. for en film, det kommer bare ikke til at ske. Så nej, film på BD koster ikke det samme som på DVD og det betyder meget for gennemsnitsfamilien og dermed Blu-rays fremtid.
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 16:19 |
Jeg tror personlige ikke på det kommer til at gå hurtigt som ønsked,
desværre.
Hvis man ser på det amerikanske (US) marked isoleret, så er der solgt 131,902,035 DVD afspiller på 10 år.: (3/97 to 8/07
Jeg vil tro salget på BD afspiller vil ligge på omkring 5 - 8% af dvd marked
http://www.thedigitalbits.com/articles/cemadvdsales.html
Hvilke personer er det der vil købe blu-ray i dag, om 2 år eller 5 år?
I hele min familie er der 4 der 3xPS3 og en´Pioneer LX71 og min famillie
er bestemt ikke lille.
PS: kun en´bruger PS3 som afspiller. så i alt 2
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
BjarneBK
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 87
|
Sendt: 07-December-2008 kl. 17:00 |
Jul 2009 - Blu-ray vs DVD: 35% - 65%
Jul 2010 - Blu-ray vs DVD: 65% - 35%
Redigeret af BjarneBK - 07-December-2008 kl. 20:57
|
Jeg ÆÆÆÆlsker film!
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12376
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 12:37 |
Allan Olesen skrev:
Kilde?
|
Almindelig sund fornuft, for det første. Du mener vel ikke seriøst, at Goonierne er noget nær ligeså vigtig for formatets overlevelse, som Hancock?
Redigeret af Naiera - 08-December-2008 kl. 14:35
|
 |