recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bumtious/AV-Forums og Panasonic 50VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bumtious/AV-Forums og Panasonic 50VT50

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 19:30
Er det ikke signal afhængigt ? har da engang imellem set det du har taget et billede af , fex liebhaverne på TV2. Det er lige som om at det er signalet fra enkelte kameraer på en tv station , men ved andre indslag er der ikke nogen problemer....Eller er det en helt anden problematik ?.....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 19:37
Tænkte lidt det samme.
Kameraet ved optagelserne, eller
Har Pana ikke altid et eller andet motion, hvad ved jeg, slået til.
Gælder det også BD film i 1:1 pixel.

Men i har nok allerede overvejet de muligheder.
SVP03
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 19:42
Jeg har lige fået udstillet 65vt50 i fona køge, nogle der ved hvorfor den kan hakke ved tennis, måske en der kan hjælpe med indstillinger ;) den står i thx mode.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Jeg har lige fået udstillet 65vt50 i fona køge, nogle der ved hvorfor den kan hakke ved tennis, måske en der kan hjælpe med indstillinger ;) den står i thx mode.
Næh, men prøv at sætte panelet på PRO 1, her er næsten alt unødvendigt slået fraSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 19:56
synes skærmen bliver for mørkt i pro1, husk den står i oplyst lokale og pro1 er mørkere end thx som er ret mørk. samsung es8005 havde ikke dette problem men stod så generelt meget ringere med alt andet. troede også man havde slået alt fra i thx.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

IFC ( Intelligent Frame Creation ) kan være slået til, dette skal frakobles.
I øvrigt kan jeg så berette, at der ikke ses nogen form for hakken i billedet på mit tv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

@Hother:

Problemet opleves ganske givet forskelligt fra person til person. Jeg kan sende dig nogle klip - men lad være med at se dem, hvis du er i tvivl om du kan se det... de kan ændre dit liv for altid... Cry

Det er i øvrigt ikke nødvendigvis hurtige panoreringer, der er problemet: Det er bevægelser generelt - og specielt i hudfarver se problemet som vist ovenfor (grønne og magenta slanger og skygger). Tager omkring en Pana-forhandler en af dagene og tester på VT50.
Jeg oplevede DFC i stor grad på VT20, men i langt mindre grad på VT30 ( meget meget sjældent ). Min opfattelse af problemet, syntes jeg hang sammen med dårligt signal/lav opløsning.
Nu har min VT50 kun kørt i 15-20 timer, og her har jeg endnu ikke oplevet DFC.  
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 20:53
Nej det var slået fra men prøvede at aktivere det da der stod det modvirkede rystelser men kunne ikke se den store forskel. Det er ikke altid det hakker, det var ved bestemte sekvenser at den gjorde det. men kan det være at thx mode er mere lavet til film end sport.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 22:16

@Bantam

Super billede. Det er rigtig godt lykkedes jer at dokumentere lige præcis hvordan DFC ser ud (når det er værst). Det må have taget noget tid at få den til at sidde lige i skabet.

Der er i øvrigt ingen tvivl hos mig om at VT50 lider af DFC, omend i mindre grad end VT30.

Og så er vi i øvrigt enige om at det er noget mærkeligt vrøvl at man skulle kunne udbedre det med CMS. Jeg er (som du) naturligvis instillet på at blive belært om det modsatte, men kan simpelhen ikke finde nogen logisk sammenhæng som skulle kunne udbedre DFC med CMS. Og så hjælper det vel heller ikke at man kan afhjælpe noget med et CMS, hvis vi antager at det betyder at CMS skal indstilles til andet end Rec 709.

I øvrigt burde man vel kunne tilgå ISFccc interface med CalMAN uden at betale for en ControlCAL profil til VT50? Det er i hver fald min plan når VT50 dukker op.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker for tilbudet Lars omkring clips, det tør jeg ikke kigge på efter din beskrivelseShocked

Så vil jeg hellere vente på resultatet af dine observationer, eller leve i lykkelig uvidenhed, for jeg har ikke observeret det som jeg mener, at du er inde på. Jeg har godt nok læst nogle ting omkring ureglmæssigheder i hudfarve, men mener nu heller ikke, at jeg har set disse fænomenerSmile
Helt fint, John - målet er jo heller ikke at "lære" dig at se problemet - jeg har bare været irriteret over det, siden jeg rigtigt kom til at være opmærksom på det sidste år i forbindelse med test af en G30'er: Det har været svært at forklare problemet, så andre kan relatere til det - men nu har vi fundet en metode, der i det mindste viser, hvad vi ser.

Man ser som sagt tydeligt problemet i de testklip vi har (der "lever" slangerne i flere sekunder ad gangen), men i langt den største del af tiden optræder DFC som "glimtvise slanger" - specielt i ansigter (som magenta/grøn) og i mere pastelagtige og gråtoner som gule/blå skygger (Hvis man skruer helt ned for FARVE, vil man se DFC i ansigtsklippet ovenfor som gule/blå slanger).

Det overordnede håb med omtale af DFC i offentligheden er, at Panasonic bliver så opmærksom på problemet, at de afsætter ressourcer til at forbedre kommende produkter i et højere tempo end det sker for tiden. I mine øjne er det stort set det største enkeltproblem ved deres high-end plasma-TV som skal udryddes, før vi kan være tilfredse (så kan de bagefter arbejde med at få den kunstige skarphed væk (evt. blot som en feature, man kan slå fra) og lidt mere lys på PROFESSIONEL1/2).

Redigeret af bantam - 07-Juni-2012 kl. 08:23
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Er det ikke signal afhængigt ? har da engang imellem set det du har taget et billede af , fex liebhaverne på TV2. Det er lige som om at det er signalet fra enkelte kameraer på en tv station , men ved andre indslag er der ikke nogen problemer....Eller er det en helt anden problematik ?.....
MVH
Nej - det er ikke indtrykket, at det er kildeafhængigt - men det ses måske mere på lavere opløst materiale. Man kan naturligvis sige, at det er kildeafhængigt på den måde, at det ikke er i alt materialer, man ser DFC. Hvis der er anvendt hård kompression og forkert gamma i forhold til TV'et, vil det måske kunne forstærke problemet - men så kan problemet også være til stede i still-billeder.

Det interessante er, at man ikke ser det på f.eks. Pioneers 9G (DRIVE MODE 1, kan ses svagt i DRIVE MODE 2) og de LG + Samsung plasma-TV (har ikke fluekn*ppet deres indstillinger), som jeg har været i nærheden af (jeg bliver ved at med at teste: Vi har lavet en billedserie for Pioneer 9G også og vil gå VT30 efter i PROFESSIONEL1/2 ASAP, da THX er værre end PROFESSIONEL1/2 (billedet på forrige side er taget i THX-mode).

Vi håber at komme omkring et topmodel Samsung plasma-TV fra 2011 snarest.

Redigeret af bantam - 07-Juni-2012 kl. 09:20
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Tænkte lidt det samme.
Kameraet ved optagelserne, eller
Har Pana ikke altid et eller andet motion, hvad ved jeg, slået til.
Gælder det også BD film i 1:1 pixel.

Men i har nok allerede overvejet de muligheder.
Vi er klar over fejlkilderne med kameraet og slår alle "bevægelsesforbedringer" og den slags fra før optagelsen. Det er også klart, at et kamera ikke fungerer som vores øjne, da det integrerer lyset over et endeligt tidsrum (der åbnes, der opsamles lys, der lukkes), modsat vore øjne som integrerer kontinuerligt.

Tricket i metoden er, at vil ønsker at reproducere og formidle det, som vi selv ser - uden at det sker på et helt uredeligt grundlag.

Ingen af TV'et indstillinger (ud over skift mellem forskellige billed-tilstand (THX, BIOFRAF, PROFRESSIOEL1/2 etc.)  er i øvrigt i stand til at ændre væsentligt på forekomsten af DFC: Selv hvis man sætter FARVE=0 optræder det stadigt, bare i andre farver. Overscan FRA/TIL har heller ikke nogen betydning.
/lars
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu