|
Bumtious/AV-Forums og Panasonic 50VT50 |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | ||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er enig - men det er ellers i PROFESSIONEL1/2 (og BIOGRAFT) af DFC-problemet er mindst (men stadig til stede). Desværre rækker lyset ikke i et oplyst lokale - der er THX dog bedre.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|
Nu får jeg et 50Vt50, så skal jeg se om jeg kan se det.
Hvilke specifikke klip er bedst at se det i.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
|
Som nævnt ovenfor, synes DFC ikke at være afhængig af materialet som sådan (når vi ser bort fra frameraten knytet til materialet: 60[Hz] håndteres absolut bedst (sådan er det også på Pioneers 9G plasma-TV)).
Der er dog et andet fænomen knyttet til kompression og forkert gamma (min anden kæphest), som kan lave tilsvarende magenta og grønne skygger i hudfarver - men i dette tilfælde, er der tale om et statisk fænomen, der kan fanges på et still-billede (modsat DFC, som kun ses i bevægelser). Jeg filosoferede lidt over det for længe siden her.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
|
Ellers kan du bruge dette klip som jeg har omtalt tidligere i en anden tråd i forb. med VT30:
Et eksempel, der fremprovokerer dynamic false contouring, kan findes i filmen "Unknown": Helt i starten (allerførst) panoreres der over en scene med skyer. I de tydeligste/skarpeste overgange mellem lyse og mørke områder vil der optræde tydelig dynamic false contouring (der viser sig som grønne og magenta bånd/slanger i visse farveovergange), hvis man ikke kører skærmen i 60[Hz], enten via 3:2-pulldown eller via IFC=MAKSIMUM.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
|
Jeg har hentet en isf day og isf night indstilling ovre på avforums til vt50. Jeg er klar over, at det ikke præcist kan bruges til andre paneler end det det er foretaget på MEN der er to andre,der har brugt dem og som synes det har givet et bedre billed end THX cinema bl.a. skulle hudfarver være bedre.Mit spørgsmål er, kan man selv lave to indstillingerpå VT50hvor man kan sætte ISF day og ISF night ind eller kræver det mere end som så....... kan man f.eks. bruge prof 1. og prof 2. og ændre profilen til de indstillinger som angivet i de to ISF profiler....
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Så er ISFcc opdelt i netop en day and night indstilling, nemlig i Pro 1 og 2. Og sidder godt nok på job, men Pro 1 mener jeg er day indstillinger og Pro2 er night indstillinger. Og du kan godt lægge indstillingerne ind i din opsætning. Nu ved jeg jo ikke hvor omfattende de indstillinger du har fra AVForum er, for der er jo rigtigt mange muligheder for at indstille de forskellige parametre i ISFcc menuerne
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Lad os se indstillingerne - så kan vi se, om de kræver ControlCal eller CalMAN for at lægge dem i TV'et.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
|
|
||
|
||
![]() |
||
|
Hvis det er dem, som Hother nævner, skal man f.eks. bruge ControlCal: Der er nogle indstillinger, som ikke findes i brugermenuen på TV'et. Hvis man piller dem ud, fordi man ikke bruger ISFccc-interfacet (via. f.eks. ControlCal), kan man lige så godt bruge PROFESSIONAL1/2. ISFccc-interfacets ekstra muligheder skulle angiveligt give flere mulighed for f.eks. mere lys/punch i billedet.
Til ControlCal-programmet skal man have en profil, som jeg mener koster i omegnen af 50USD.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
|
Det er ikke helt ligetil - og det kræver et kamera med fast lukketid samt en hel masse forsøg. Hvis man fortsætter længe, har vi indtil videre kunnet fange noget, der er repræsentativt for det, som vi ser.
Jo - det har du nok ret i. Jeg er bare lidt fedtet - og ControlCal + profil er så vidt jeg kan se væsentligt billigere end CalMAN. Ved du om CalMAN understøtter alle de samme settings som ControlCal?
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Jeg har lagt et af de klip som vi har benyttet til download her: http://dl.dropbox.com/u/3156172/DFC/DFC_American_Idol.mpg
Det er et glimrende klip til at afsløre DFC, da det er en længerevarende panorering over en række ansigter.
Prøv med forskellige indstillinger af "Intelligent Frame Creation" og i forskellige billed modes (Normal, THX, Pro1 etc.) for at se effekten.
Redigeret af humperdink - 24-Juni-2012 kl. 21:55 |
||
Alt for meget grej at opgradere på.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |