recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Burn in

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Burn in
    Sendt: 24-April-2020 kl. 13:35
Jeg ved det er beskrevet og diskuteret en del,jeg har googlet og læst. Alligevel kan jegikke helt blive skarp på hvor stor risikoen er.

Der bliver ikke spillet meget på mit tv, men det står ofte mange timer på samme kanal. Jeg kan læse at risikoen er blevet mindre med nyere oled. Hvor stor er risikoen på et 2019 oled?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:38
Oled kan ikke anbefales til at vise den samme kanal(logo) i mange timer. Det kommer til at sætte sig over tid, især hvis det er samme kanal.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:47
jeg har et 2017 lg oled, og ingen problemer. Står ofte timer i kodi eller YouTube start billedet. Jeg tager ikke hensyn men nyder bare det super gode billede. Har også spillet en del men statiske elementer, ingen problem.
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:51
Her om et par måneder, så er mit C8 2 år gammelt.

Det kører ca 3 til 4 timer hver aften, og jeg spiller Xbox et par timer, næsten hver fredag og lørdag.

Det har ikke tegn på burn in, og det er heller ikke noget jeg tager hensyn til.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:55
tak for god brugbar info. Mit tv kører jævnligt en del timer på news som jo har logo på fast
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

tak for god brugbar info. Mit tv kører jævnligt en del timer på news som jo har logo på fast
News er måske noget af det værste, du kan udsætte et oled for, når vi snakker IR. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 16:38
Hvis du ser TV2 News, så mange timer bør du ikke købe OLED. Måske sker der ikke noget, men muligheden er der. Hvis det er for at se nyheder, er det vel også lidt lige meget med den bedste billedekvalitet?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 16:44
billede og ikke mindst betragningsvinkel. Blev selv overrasket da jeg købte et nanocell LG til køkkenet, hvor godt oled er fra “siden”
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 16:55
jeg ser primært News arbejdsrelateret, den øvrige tid er der et ganske alm tv mønster for en børnefamillie. 

Jeg fornemmer at OLED er et sats, så jeg må nok kigge på 65 LED istedet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:37
Altså nu har jeg haft mit oled i 3 år. Og jeg har aldrig haft burnin.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:14
sådan et 65 fylder alligevel en del ! Jeg har lige målt på bilen, må sådan et både stå og ligge under transport?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg ser primært News arbejdsrelateret, den øvrige tid er der et ganske alm tv mønster for en børnefamillie. 

Jeg fornemmer at OLED er et sats, så jeg må nok kigge på 65 LED istedet

Lyder fornuftigt! Ærgerligt for dig, at du må undvære det bedste billede.
Det er helt sikkert lidt et sats at køre News i timevis, ofte. Ærlig snak!

Jeg ser news ca 45-60 min om dagen, har iøvrigt et afvekslende forbrug, og har på mine 2 OLED ikke oplevet det mindste.

Held og lykke med indkøbet.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu