|
Burn in |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
News-logoer og "nyhedsbars" er ikke særlig smart for OLED. Det vil give image retention og i værste fald burn-in over tid.
Overvej QLED - f.eks. |
|||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er lige før jeg hellere vil have et fastbrændt news logo, end kigge på de mange defekter et LCD panel typisk har. Klaus
|
|||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
100% enig!! Det er en afvejning af fordele og ulemper hver gang man køber TV. For mig er det helt afgørende at få det bedst mulige billede. Det ville dog være på kant med sandheden, at hævde at et stort forbrug af præcis TV2 News ikke giver risiko for burn in. Hvis det mest er TV2 news og børne-tv det skal bruges til, er det lidt lige meget med alle OLED kvaliteterne. Forstår at det er forbrugsmønsteret.
|
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er delvis rigtigt, det bliver ihvertilfælde brugt væsentligt mere til flowtv end film. Er det forsvarligt at transportere det liggende i bilen?
|
|||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OLED må helst ikke ligge ned. Det "kom jeg dog til" med mit forrige, en kort tur. Zero problems.
LCD ved jeg ikke, prøv at google det?!
|
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Var det ikke kun plasma, der skulle stå op under transport? Er QLED ikke mere modstandsdygtigt ift IR og BI ift. OLED? Tænker at et 9-serie QLED kunne være et udmærket produkt, hvis man er "bange" for IR/BI...
|
|||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
TV2 NEWS åd mit LG B6 efter 2 år og 3 måneder. Jeg så vel 1-2 timer hver dag og mest det sidste års tid. Tydelig Breaking news bar synlig lige så snart der var rødlige toner i billedet og med nogle store klatter diverse steder der bare blev større.
Der er ingen kulance eller andet fra LG's side og det koster noget mere at skifte panel end at købe et nyt. Så jo, Burn in er ikke bare noget "brok hoveder" som jeg selv har fundet på. Men det er svært at komme udenom at OLED har suveræn billied kvalitet og derfor købte jeg et LG C8 istedet.
Redigeret af bphhm - 25-April-2020 kl. 16:09 |
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OLED kan sagtens transporteres liggende. Emballagen er bare designet til at yde bedst beskyttelse oprejst. Det var Plasma som ikke måtte ligge ned, da det tunge glaspanel, kunne brække fra elektronikken i bunden.
Burn-in tror jeg først vil komme på OLED efter mange år. Det vil jo komme an på hvor længe kanaleen kører, hvilken kanal og hvor meget lys og kontrast du har indstillet det til. De burn-in tilfælde jeg har læst om, har alle været på defekte paneler, som alle er blevet skiftet under garanti. Men intet er 100% og ingen kan give dig en garanti, så køb hellere et LCD så du sover bedre :-)
|
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og så kom der lige et indlæg over mit med indbrænding! haha.. En gang skal være den første ;-) Hvilken så bringer mig frem til den sidste linie i mit forrige indlæg ;-) Og så lad da vær med alt det TV2 news!
|
|||
ERI2707
Ny bruger Oprettet: 25-Juni-2018 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du har ret. Oled skærme må godt ligge nede i flere måneder uden at tage skade (jeg arbejder med oled til dagligt). Og QLED har ikke problemer med IR eller Burn in. Har selv både en Oled og Qled og er faktisk lige tilfreds med begge, hver på sin måde.
|
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |