recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn-in på plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketburn-in på plasma.

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:42
Nej, det vil ikke have nogen betydning, med mindre du sidder i en afstand af 2 m. fra skærmen.
Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:48
Nogen speciel årsag til at du vil anbefale Panasonic? :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Okay, jeg skal bruge mit meget til diverse spil på xbox 360 osv. Så ved ikke om du kan anbefale et af de ovennævnte fjernsyn? De ligger ikke for højt i prisen, da de helst ikke skal være for følsomme jo.



Hold dig til Panasonic og du vil med garanti ikke få nogle problemer. Det er alligevel også bedre end LG og Samsung, både hvad angår billedkvalitet og helt sikkert også byggekvalitet. Her vil især Samsung fornemmes som en omgang plastik, sammenlignet med et solidt bygget Panasonic.

PhDream har selvfølgelig en agenda med at så tvivl om plasma-tv og burn-in. Jeg har selv haft fem forskellige plasma-tv som jeg alle har behandlet på samme, bekymringsfri måde, og der har aldrig været det mindste problem med burn-in.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 15:11
Ja netop hold dig til panasonic eller pioneer. Netop disse mærker har altid haft mindre retention mindre end andre mærker.
især når der er et stort spille behov.
Men du får heller ikke noget kvalitets lcd i 50 tommer uden det koster en mindre formue.
 


Redigeret af xcardman - 04-Marts-2010 kl. 15:13
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360?



Det er flere generationer siden det kunne give noget der bare lignede burn-in at spille på et plasma tv. Hvis du skal ødelægge et plasma tv lavet i de sidste fem år med burn-in, så skal det være med vilje. Man kan ødelægge alt hvis man vil, men hvis man bare bruger tv'et som ethvert andet tv, så sker der ikke noget.

...hvilket så ikke passer.

Ifølge brugere på bl.a. dette forum, er burn-in ikke et fortidslevn. Folk med V10'ere, B855'ere, PS8000'ere, osv. klager over svær retention. Noget af det kan faktisk kaldes burn-in, da elementer bliver siddende på skærmen i flere dage, uanset hvor nyt/gammelt tv'et er.

Jeg ville f.eks. ikke game på et V10, da det er et dyrt tv og efter sigende følsomt overfor de nævnte problemer. Hvis det var en skærm til 3-4000, ville det være en anden sag...


Man kan roligt spille på en v10ér. Jeg har haft gang i min ps3 siden jeg fik skærmen for 5 måneder siden. En enkelt lørdag havde spillede mig og par kammerater i 12 timer i streg uden nogen former for burn-in.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 16:42
Man skal måske også lige huske på, at størtedelen herinde er "entusiaster", hvilket betyder der er flest herinde som køber plasma. Ser man på hvor mange brugere der er herinde, så synes jeg ikke det er meget vi ser til problemer mht. mandagsmodeller.

Jeg står bag Naiera - Phdream har en agenda, og det virker til at være på basis af en oplevelse med en Samsung, som har problemer med retention, hvor Panasonic er bedre. Samsung bliver typisk ikke anbefalet af samme grund - og så byggekvalitetem.. her er panasonic også bedre.

Jeg har en kammerat som har PX80, og en anden som har G10. Begge gamer lystigt, så har jeg ikke hørt nogen problemer med deres tv, selvom jeg spurgte specifikt ind til problemet.

Køb en plasma, og læg alle myterne på hylden.
Til top
mrproper Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:52
Mit PS8000 er ihvertfald begyndt og lide en del af det (retention)undertekster og PS3, ellers er det et kanont fjernsyn med et meget godt billede, 

skifter dog til et LCD i næste måned da jeg spiller en del PS3 og er så træt af og kigge på det. Måske en mandagsmodel dunno? tror jeg bare ikke ifh til andre ejere af PS8000.

Så LG plasma kan jeg ikke anbefale hvis der games meget på konsol eller bruges til HTPC

Det begyndte efter ca 2500 timers brug så kørt til er det nok

/John
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:38
Ja ja, jeg har en agenda. Hvad med de folk, som klager over burn-in? Har de også en agenda? Er der én, stor anti-plasma konspiration i gang? Hahah...

Jeg har i det mindste haft både Panasonic, Samsung og LG hjemme. Har nogle af jer agenda-løse haft det?

HVIS jeg virkelig havde haft en agenda, ville jeg have anbefalet LCD! Gør jeg det?

Åbn dog øjnene, I små tissemyrer, og se ud over jeres egen næsetip!


Redigeret af PhDream - 04-Marts-2010 kl. 22:39
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Ja ja, jeg har en agenda. Hvad med de folk, som klager over burn-in? Har de også en agenda? Er der én, stor anti-plasma konspiration i gang? Hahah...

Jeg har i det mindste haft både Panasonic, Samsung og LG hjemme. Har nogle af jer agenda-løse haft det?

HVIS jeg virkelig havde haft en agenda, ville jeg have anbefalet LCD! Gør jeg det?

Åbn dog øjnene, I små tissemyrer, og se ud over jeres egen næsetip!


Jeg skriver nemlig at med 3 plasma, som alle bruges flittigt til gaming, så har du været ualmindelig uheldig med dine tv.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:56
Nej, det er ikke uheld!

1. gang kan være uheld, 2. gang også, 3. gang er et symptom. Et symptom på, at plasma er en forfejlet teknologi, som kun nørder kan leve med. EDIT: hvilket var grunden til, at Pioneer stoppede produktionen af plasma. Hvis det virkelig var verdens bedste TV, hvorfor var der så få, der købte det? Prisen? Nej, for den var langt billigere end B&O f.ex. 

Hvis det var tre LCD-skærme, eller tre stykker af hvilken som helst elektronisk apparat, der havde samme fejl, ville du sige, at det var uheld? Nej!

Når den hovedansvarlige servicetekniker i en anerkendt butik fortæller mig, at de får for mange plasma retur og at LCD både er mere robuste og mindre fejlbehæftede, siger det meget! Her er mand, der ved hvad han taler om, og ikke bare sidder bag en skærm og læser tests på nettet...

Men, det kan du og andre plasma-elskere ikke bruge til noget, da I hører og ser hvad der passer jer.


Redigeret af PhDream - 04-Marts-2010 kl. 22:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 23:44
Sikken vred ung mand! Hvem har tisset i din aften te Tongue
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikken vred ung mand! Hvem har tisset i din aften te Tongue


Godt spørgsmål, for jeg er åbenbart en nørd når der ikke er noget i vejen med mit tvLOLLOL

PS. Grunden til der ikke var flere som købte et pioneer var pga. den høje pris. Pioneer kostede MANGE flere penge end den nærmeste konkurrent. Da de så publicerede, at de ville ophøre produktionen, så var der adskillige tråde med folk som havde åbnet sparegrisen, og ville have et inden de blev udsolgte.

Dengang var der ikke mange som synes det var værd at give 30-40k for et 50" når man kunne få et til 15-20k. Så jo, prisen var en afgørende faktor.




Redigeret af Anima - 05-Marts-2010 kl. 00:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu