recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn-in på plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketburn-in på plasma.

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikken vred ung mand! Hvem har tisset i din aften te Tongue

Godt spørgsmål, for jeg er åbenbart en nørd når der ikke er noget i vejen med mit tvLOLLOL

PS. Grunden til der ikke var flere som købte et pioneer var pga. den høje pris. Pioneer kostede MANGE flere penge end den nærmeste konkurrent. Da de så publicerede, at de ville ophøre produktionen, så var der adskillige tråde med folk som havde åbnet sparegrisen, og ville have et inden de blev udsolgte.

Dengang var der ikke mange som synes det var værd at give 30-40k for et 50" når man kunne få et til 15-20k. Så jo, prisen var en afgørende faktor.

Igen, 30K er ikke meget for verdens bedste tv, HVIS det virkelig er verdens bedste.

Philips første 21:9 model kostede ca. 40K da den kom ud, og solgte som varmt brød. I dag er prisen lavere, ca. 30K og det sælger så godt, at det er udsolgt i forskellige butikker.

Så nej, prisen er ikke afgørende.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 03:27

Nu har jeg ikke noget fakta i forbindelse med pris, kontra antal solgte enheder, i forhold til Pio/Philips 21:9. Men mit gæt er at med priser på +30k er det ikke den bredeste køberskare man når ud til. Det er i en eller anden forstand entusiaster/"first movere" (som det hedder på nudansk)/ folk der ønsker at sende de rette signaler/vise det rette (økonomiske) overskud der investerer så mange penge.

Derudover vil jeg sige at min erfaring er, at pana er forholdsvis resistente overfor burnin/retention. På jobbet bliver der brugt 3 Pana skærme som monitorer, herunder en 65PZ700. Den har stået siden dag 1 med en statisk webside (der laver en refresh ca. hvar 5-10 min.) ca. 10 timer om dagen. Den har en smule burnin på et par punkter, der står stationært konstant, men er ellers ok, det synes jeg egentlig er meget godt klaret i forhold til den (dårlige) behandling den er udsat for.

Har selv haft retention på min 42X10 efter den havde stået med en statisk skærm, hvid skrift på sort baggrund i flere timer end jeg bryder mig om at tænke på (den var alene hjemme (tændt) i en hel weekend, sammen med min PS3 med Playtv, der optog i mange timer). Det tog lidt tid inden det forsvandt (en overgang var jeg bange for at det var brændt fast) Men jeg har aldrig bemærket retention ved stationære logoer/spil eller lignende.    

Redigeret af thor-thor - 05-Marts-2010 kl. 03:30
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Godt spørgsmål, for jeg er åbenbart en nørd når der ikke er noget i vejen med mit tvLOLLOL

PS. Grunden til der ikke var flere som købte et pioneer var pga. den høje pris. Pioneer kostede MANGE flere penge end den nærmeste konkurrent. Da de så publicerede, at de ville ophøre produktionen, så var der adskillige tråde med folk som havde åbnet sparegrisen, og ville have et inden de blev udsolgte.

Dengang var der ikke mange som synes det var værd at give 30-40k for et 50" når man kunne få et til 15-20k. Så jo, prisen var en afgørende faktor.

Igen, 30K er ikke meget for verdens bedste tv, HVIS det virkelig er verdens bedste.

Philips første 21:9 model kostede ca. 40K da den kom ud, og solgte som varmt brød. I dag er prisen lavere, ca. 30K og det sælger så godt, at det er udsolgt i forskellige butikker.

Phillips er et dårligt eksempel, da dem som køber Phillips, som jeg kender, køber det pga. dets storhedstid dengang CRT var det shizzle. Jeg hører stadig sætningen "Phillips er kvalitet - mit crt har holdt xx år, så min fladskærm skal også være Phillips". Folk "ved" det er kvalitet. Inden jeg blev medlem troede jeg ikke Pioneer lavede andet end bilhøjttalere og bil-radio.

Ville du købe et tv fra en producent som laver ovenstående fremfor et mærke du kender til? Det er det samme med Sony, bare at jeg ofte hører man får bedre billede hvis man i forvejen har en PS3 (Sony).

Pioneer's fejl har altid været, eftermin mening, dets image. Det er kun entusiasterne som kender mærket. Spørg hr. og fru. Jensen om hvilke tv de kender, og så vil de fleste ikke engang kende til Panasonic. Kombinér så dette med en pris langt over hvad de fleste vil betale, og du vil vide hvorfor .

Det er lidt ligesom at skulle købe ny bil. Du har det sikre valg; en tysker eller en tjekker. Bilen fra Tjekkiet koster mere end bilen fra tyskland. Hvad vil du så vælge?
Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 08:59

Panasonic TX P50S10E

Er der nogen af jer der kender den ovenstående model, og ved om der forekommer burn-in på den relativt nemt?
Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 10:56

Nej, det er ikke uheld!

1. gang kan være uheld, 2. gang også, 3. gang er et symptom. Et symptom på, at plasma er en forfejlet teknologi, som kun nørder kan leve med. EDIT: hvilket var grunden til, at Pioneer stoppede produktionen af plasma. Hvis det virkelig var verdens bedste TV, hvorfor var der så få, der købte det? Prisen? Nej, for den var langt billigere end B&O f.ex. 

Hvis det var tre LCD-skærme, eller tre stykker af hvilken som helst elektronisk apparat, der havde samme fejl, ville du sige, at det var uheld? Nej!

Når den hovedansvarlige servicetekniker i en anerkendt butik fortæller mig, at de får for mange plasma retur og at LCD både er mere robuste og mindre fejlbehæftede, siger det meget! Her er mand, der ved hvad han taler om, og ikke bare sidder bag en skærm og læser tests på nettet...

Men, det kan du og andre plasma-elskere ikke bruge til noget, da I hører og ser hvad der passer jer.

Jeg har selv et PX70, der har overlevet hård behandling uden at få noget, der minder om retention eller burn-in.

Jeg skriver nemlig at med 3 plasma, som alle bruges flittigt til gaming, så har du været ualmindelig uheldig med dine tv.
Jeg har samme erfaring. PS3, statisk tekst-TV osv. Ingen problemer! At du så har været yderst uheldig tre gange skal alle andre tilfredse plasma-ejere vel ikke bøde for?

Åbn dog øjnene, I små tissemyrer, og se ud over jeres egen næsetip!
Tre gange retention. Tyder det ikke på, at brugeren er en tissemyre? Jeg ville kigge indad inden man begynder at svine folk til for, i bedste mening, at anbefale fjernsyn hvor de vurderer, at man får den bedste billedkvalitet for pengene.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:22

Phillips er et dårligt eksempel, da dem som køber Phillips, som jeg kender, køber det pga. dets storhedstid dengang CRT var det shizzle. Jeg hører stadig sætningen "Phillips er kvalitet - mit crt har holdt xx år, så min fladskærm skal også være Phillips". Folk "ved" det er kvalitet. Inden jeg blev medlem troede jeg ikke Pioneer lavede andet end bilhøjttalere og bil-radio.

Ville du købe et tv fra en producent som laver ovenstående fremfor et mærke du kender til? Det er det samme med Sony, bare at jeg ofte hører man får bedre billede hvis man i forvejen har en PS3 (Sony).

Pioneer's fejl har altid været, eftermin mening, dets image. Det er kun entusiasterne som kender mærket. Spørg hr. og fru. Jensen om hvilke tv de kender, og så vil de fleste ikke engang kende til Panasonic. Kombinér så dette med en pris langt over hvad de fleste vil betale, og du vil vide hvorfor .

Det er lidt ligesom at skulle købe ny bil. Du har det sikre valg; en tysker eller en tjekker. Bilen fra Tjekkiet koster mere end bilen fra tyskland. Hvad vil du så vælge?

Anima, du rammer fuldstændigt rigtigt i det du skriver!!!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:54
Hvor ville i foretrække at købe et fjernsyn?

På Komplett.dk eller LCD-univers.dk?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:26

Den holder ikke. For det første kan man ikke bruge udtalelser, som indeholder ordene "dem/folk jeg kender". Det siger intet. For det andet, er førstegangskøbere af LCD en meget lille minoritet i dag. For det tredje: faktum er, at Philips sælger godt, både deres billige og dyre modeller. Philips har været på LCD-markedet i lang tid nu, og at folk kender dem fra deres CRT-storhedstid, betyder meget lidt i dag. Hvis de lavede ringe LCD tv, ville folk jo ikke købe dem. Jo, måske første gang, men det ville være alt. Folk er efterhånden på deres anden og tredje LCD. Hvis de køber en ny Philips, må det være fordi de var tilfredse med den første LCD fra Philips.

Det samme med PS3 - vage udtalelser som "jeg hører", baseret på andenhåndsviden, kan man ikke bruge til meget. 

Hvis dine bedste argumenter er, at folk vælger Philips fordi de kender dem fra CRT-dagene, og at man vælger Sonys tv fordi man har PS3, underbygget af "folk" og "jeg hører" er det et meget tyndt grundlag.

Endelig: hvis tjekkerne lavede verdens bedste bil, ville folk nok købe den, selv om den koster det dobbelte af det kendte mærke. Nu hvor du selv nævner biler, kan du kigge på de niche-mærker indenfor bilverdenen, som laver få dyre biler, og stadig tjener kassen fordi køberne er der og produktet er godt. Spyker - et lille hollandsk firma, laver få, dyre biler, endte med at købe store, gamle, kendte Saab og reddede det gamle mærke.

Mund til mund metoden er en rigtig god form for reklame. Igen, hvis Pioneer vitterligt var verdens bedste tv, ville de glade ejere nok have fortalt budskabet videre, så flere mennesker købte Pioneer. På den anden side, hvis der ikke er ret mange glade ejere, hører man ikke så meget om tv'et.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Panasonic TX P50S10E

Er der nogen af jer der kender den ovenstående model, og ved om der forekommer burn-in på den relativt nemt?

Der kommer ikke burn-in på den ovenstående model. Ligesom der ikke kommer burn-in på noget som helst andet tv fra Panasonic, der kan købes i dag.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:45
okay, tak :) Hvor ville du købe en skærm fra, Komplett.dk eller LCD-Univers?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:46

Den holder ikke. For det første kan man ikke bruge udtalelser, som indeholder ordene "dem/folk jeg kender". Det siger intet.

Men det siger en hel masse at en tilfældig bruger på et tilfældigt forum tror han har fået burn-in? Det er jo sådan noget der for dig beviser, at plasma-teknologien, med dine ord, er 'forfejlet'. Sådan noget får mig til at grine indeni, da det mig i så fald er en gåde hvordan tusindvis af normale mennesker har kunnet bruge deres plasma-tv i årevis uden det mindste problem. Det burde jo, ifølge dig, være helt umuligt, medmindre man er kæmpenørd.

Redigeret af Naiera - 05-Marts-2010 kl. 12:47
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

okay, tak :) Hvor ville du købe en skærm fra, Komplett.dk eller LCD-Univers?

Begge steder lige gode
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu