recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn-in på plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketburn-in på plasma.

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 19:44
lige som nogen vil overbevise os alle om lcd er bedst og ingen ulemper har
Nu kan jeg se Ja er kommet på banen igen i en anden tråd.
suk og håber alle kan se denne debat ikke fører til noget.


 

 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

 
Det lyder usansynligt.
Har en kammerat der lige har solgt sit Pioneer , der er knap 3 år gammelt.
Og der var TV2 logo i den ene side og Discovery i den anden.
 


Det lyder usandsynligt.

Præcis hvilken model er der tale om? På en tre år gammel model nægter jeg simpelthen at acceptere, at normal brug kan føre til fastbrændte logoer, som du her beskriver. Der må være en forklaring. Eller en defekt.

Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det er dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.

PhDream bliver ved med at påstå, at teknologien er 'smækfyldt med fejl'. Det er simpelthen en gigantisk omgang vrøvl, at skrive sådan noget. Hvis den vitterligt var dét, så ville fabrikanterne være blevet overrendt med skuffede købere, som ville have pengene tilbage, og teknologien ville derfor være blevet aflivet for længe siden. Det er ikke sket! (det er alligevel langt billigere at lave LCD, så hvorfor dælen bliver Panasonic ved med at lave plasma!?) Tvært imod, hvis man vil have god billedkvalitet, så er plasma det rigtige valg for langt de fleste. Det er meget få situationer jeg kan forestille mig, at plasma ikke vil være det bedste valg. Man skal VIRKELIG have problemer med lys i stuen (læs: at bo i et udhus Wink), eller have et helt ekstremt forbrug af materiale med statiske billeder (læs: samme webside vist i flere uger i træk, uden pause), men selv i disse situationer, som beskrevet her i tråden, overlever plasma-teknologien fint nok, så længe man køber fra den rigtige producent. Så billigt som Panasonic kan fås i dag (og har kunnet fås i snart mange år), så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man skulle overveje Samsung eller LG.


Redigeret af Naiera - 05-Marts-2010 kl. 21:45
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 20:01
slet

Redigeret af Naiera - 05-Marts-2010 kl. 20:01
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

 
Det lyder usansynligt.
Har en kammerat der lige har solgt sit Pioneer , der er knap 3 år gammelt.
Og der var TV2 logo i den ene side og Discovery i den anden.
 


Det lyder usandsynligt.

Præcis hvilken model er der tale om? På en tre år gammel model nægter jeg simpelthen at acceptere, at normal brug kan føre til fastbrændte logoer, som du her beskriver. Der må være en forklaring. Eller en defekt.

Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.

PhDream bliver ved med at påstå, at teknologien er 'smækfyldt med fejl'. Det er simpelthen en gigantisk omgang vrøvl, at skrive sådan noget. Hvis den vitterligt var dét, så ville fabrikanterne være blevet overrendt med skuffede købere, som ville have pengene tilbage, og teknologien ville derfor være blevet aflivet for længe siden. Det er ikke sket! (det er alligevel langt billigere at lave LCD, så hvorfor dælen bliver Panasonic ved med at lave plasma!?) Tvært imod, hvis man vil have god billedkvalitet, så er plasma det rigtige valg for langt de fleste. Det er meget få situationer jeg kan forestille mig, at plasma ikke vil være det bedste valg. Man skal VIRKELIG have problemer med lys i stuen (læs: at bo i et udhus Wink), eller have et helt ekstremt forbrug af materiale med statiske billeder (læs: samme webside vist i flere uger i træk, uden pause), men selv i disse situationer, som beskrevet her i tråden, overlever plasma-teknologien fint nok, så længe man køber fra den rigtige producent. Så billigt som Panasonic kan fås i dag (og har kunnet fås i snart mange år), så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man skulle overveje Samsung eller LG.

Ikke sært, at instrumentet er slidt, når det kun har én streng at spille på...


Redigeret af PhDream - 05-Marts-2010 kl. 20:04
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 21:19
Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn?  Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Ikke sært, at instrumentet er slidt, når det kun har én streng at spille på...


Lad være med at kaste med sten, når du selv bor i et glashus.

Jeg spørger rent faktisk efter mere info, for bedre at kunne forholde mig til problemstillingen der berettes om. Det er for nemt bare at skrive 'jeg har en kammerat med burn-in, dérfor findes det helt 100% sikkert'.
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

 
Det lyder usansynligt.
Har en kammerat der lige har solgt sit Pioneer , der er knap 3 år gammelt.
Og der var TV2 logo i den ene side og Discovery i den anden.
 


Det lyder usandsynligt.

Præcis hvilken model er der tale om? På en tre år gammel model nægter jeg simpelthen at acceptere, at normal brug kan føre til fastbrændte logoer, som du her beskriver. Der må være en forklaring. Eller en defekt.

Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det er dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.

PhDream bliver ved med at påstå, at teknologien er 'smækfyldt med fejl'. Det er simpelthen en gigantisk omgang vrøvl, at skrive sådan noget. Hvis den vitterligt var dét, så ville fabrikanterne være blevet overrendt med skuffede købere, som ville have pengene tilbage, og teknologien ville derfor være blevet aflivet for længe siden. Det er ikke sket! (det er alligevel langt billigere at lave LCD, så hvorfor dælen bliver Panasonic ved med at lave plasma!?) Tvært imod, hvis man vil have god billedkvalitet, så er plasma det rigtige valg for langt de fleste. Det er meget få situationer jeg kan forestille mig, at plasma ikke vil være det bedste valg. Man skal VIRKELIG have problemer med lys i stuen (læs: at bo i et udhus Wink), eller have et helt ekstremt forbrug af materiale med statiske billeder (læs: samme webside vist i flere uger i træk, uden pause), men selv i disse situationer, som beskrevet her i tråden, overlever plasma-teknologien fint nok, så længe man køber fra den rigtige producent. Så billigt som Panasonic kan fås i dag (og har kunnet fås i snart mange år), så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man skulle overveje Samsung eller LG.
Pga designet ville jeg ikke vælge en Pana, de skærme som er vist i år hold da op sikke en brøler designmæssigt (G20 kunne måske gå an) men den brune Confused og den med sølvrammen Shocked nej du det en ommer.
Så hellere en LG, som med 2009 modellerne ikke var langt efter Panasonic og måske i år er på niveau, men i en helt anden liga med design.
Panasonic var vel iøvrigt ikke bedst i 2009 Samsungs B855( som jeg selv har haft og returneret pga støj) var toppen sidste år.
Så din favorisering af Panasonic forstår jeg ikke helt.


Redigeret af Lars E. - 05-Marts-2010 kl. 21:58
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:11
Jeg ved ikke om Samsungs B855 var bedre. Det var vist et spørgsmål om pest eller kolera, hvis man kigger på den negative side af tingene. Panasonics tv har væsentligt højere byggekvalitet og er mere resistente overfor retention. Dérfor anbefaler jeg Panasonic over Samsung.

Jeg favoriserer altid den bedste billedkvalitet, men for mig at se er det ikke endegyldigt fastslået, at omtalte Samsung var bedre end sidste års Panasonic (som jo er en rimeligt bred skare af tv). Sidste år var der alligevel også stadig Pioneer tv at finde rundt i diverse butikker Wink Med Panasonic ved man hvad man får, mens det mere er en lodtrækning med Samsung.
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:25
Enig med byggekvalitet og retention, men på billedkvalitet var modellerne fra LG, Samsung og Panasonic meget ens sidste år.
Har også haft en LG50PS8000 og den var helt på højde med Pana i byggekvalitet at den så havde andre fejl er noget andet.
Ser frem til test af topmodellerne af alle mærkerne i 2010 udgaver Smile
 
Mvh Lars


Redigeret af Lars E. - 05-Marts-2010 kl. 22:53
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Lars E. Lars E. skrev:

Enig med byggekvalitet og retention, men på billedkvalitet var modellerne fra LG, Samsung og Panasonic meget ens sidste år.


Hvis de var meget ens, og vi ved jo at priserne også er/var, så burde valget vel, i de fleste tilfælde, også falde på Panasonic.
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:33

Jeg gav 8500 for mit LG og en V10 som var den jeg tænkte på i mit tidligere indlæg kostede til sidst omkring 14-15 og Samsungs B855 ca det samme og så er valget ikke så svært når man har set alle tre.

Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn?  Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn?


Det er sjældent jeg har set retention (hurtigt opstået, hurtigt fjernet "burn-in") på et LCD. Til gengæld har jeg - og sjovt nok mest på professionelle skærme til TV-produktion - set decideret burn-in, som kan tage timer at komme af med på LCD. På plasma har jeg personligt kun oplevet forbigående retention - men det ser jeg så hele tiden og med det samme på mit Panasonic PX80. Det er til at leve med, når man tager alle de andre fordele plasma har i betragtning og derfor bliver mit næste TV også et plasma:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu