recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn-in på plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketburn-in på plasma.

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 11:35
Hvad er retention på et plasma?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Hvad er retention på et plasma?
En interessant artikkel giver svaret
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn?  Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn?


Det er sjældent jeg har set retention (hurtigt opstået, hurtigt fjernet "burn-in") på et LCD. Til gengæld har jeg - og sjovt nok mest på professionelle skærme til TV-produktion - set decideret burn-in, som kan tage timer at komme af med på LCD. På plasma har jeg personligt kun oplevet forbigående retention - men det ser jeg så hele tiden og med det samme på mit Panasonic PX80. Det er til at leve med, når man tager alle de andre fordele plasma har i betragtning og derfor bliver mit næste TV også et plasma:)

Tak for svaret :D
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 19:20
Jeg syntes ikke at billedkvaliteten var så ens sidste år som der bliver lagt op til. Samsung var rigtig godt med ja, men mener ikke at LG kommer op på niveau ved siden af Samsung og Panasonics plasma. 
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 19:58
Prisen på LG var jo også en helt anden og set i det lys og at forskellene var små (har haft LGen og Samsungen kørende side om side ).
Jeg siger ikke LG var på niveau, men når man tænker på prisen var/er den lidt af et kup.
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
cotton12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 21:11
Jeg bliver lige nødt til at blande mig. Nogle venner har en samsung lcd skærm der er ca. 2 år gamle og jeg føler at farverne er alt alt for mættende og ude af trit med virkeligheden, og det er det samme med de aller nyeste opstillet i dervise forretninger rundt omkring. LCD leverer simpelthen ikke et naturtro billed ifølge min mening.

Jeg er en af dem der gerne vil betale for et ordentligt billed,dog har jeg ikke haft mulighed for at komme helt op i den tunge liga til Pioneer, men det næstbedste er også næsten lige så godt.

Lad mig bare være ærlig jeg er Pana fan

Design det kunne nok være smartere, men jeg vil igen da heller ha et ordentligt billed end et tv der er smukt at se på.

mine oplevelser med Panasonic er følgende:

natur tro billed godt gedigen og solidt bygningsværk bare når man løfter en Panasonic så kan man bare mærke det er kram.

Har haft deres 1. gerneration af paneler og er nu på 11. generation og kunne ikke drømme om at skifte til nogle af konkurrenterne.

Kort sagt plasma er og bliver det bedste inde for fladskærme til sport, spil ,film og alm. tv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu