|
B&W 802D |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
802D er som linket viser enormt lineære og faktisk også over 30.000 hz som det fremgår i artiklen. Mange diskanter dykker op mod 20.000hz og levere kun i et snævert felt. Dali er ret kendt for at være farvede men som sagt i min mening kun positivt:) Hvilken model har du i xtz?
|
|||
hw1270
Junior bruger Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Megafedt setup. Men m600 er svær at få fingren i.
|
|||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det har du ret i:) Det giver dog et helt fantastisk overskud til både film og musik. Spiller typisk en del højere end tidligere fordi det bliver ved med at lyde ubesværet.
|
|||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Altså det der er jo overhovedet ikke det jeg kalder liniært. Det absolut vigtigste område for vore ører 1-4khz (mht bl.a. opfattelse af klangbalance) ligner et bjerglandskab. Først stigende med 3db ved 4 kHz, derefter et hul til normal niveau, for igen og stige 4 db op mod 10khz. En skam der ikke er en nearfield måling af dette område. Hvad der sker ved 20 & 30khz interessere mig ikke så meget, jeg hører absolut intet over 15khz, og det er vidst meget normalt.
Den hedder Divine 100.49. Jeg kører dem aktivt 3 vejs med elektronisk delefilter. Dette kombineret med FIR filtre fra pc, gør jeg selv kan bestemme alt omkring frekvensgang, fase forløb, forsinkelse mellem enheder, og tilpasse dem til rummet og placering. Aktiv delefilter har også den fordel at højttaleren bliver meget nemmere og trække. Så der er også overskud uanset lydstyrke.
Redigeret af armani-thomas - 25-November-2018 kl. 10:53 |
|||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||
En højttaler der holder sig omkring +-3db i det hørbare frekvensområde kalder jeg for lineær. Xtz 100.49 har også været under kniven og det er samme billede: https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/divine-100.49-tower-loudspeaker/measurements Ved den slags små udsving er det også ligegyldigt da rummet påvirker langt mere samt at alt efter hvor lang RT60 er i det område også påvirker oplevelsen. Lyder lækkert med aktiv deling som alt andet end lige burde give en masse gode muligheder for justering og tilpasning
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bingo Sæt B&W 802 D3 er absolut ikke helt så nemme at drive, der findes masser af forstærker der får dem til at spille godt ingen tvivl om det, men når de virkelig skal folde sig ud, i ved sådan rigtig.... så skal der altså rigtige kræfter til. XTZ Divine 100.49 er også en glimrende højtaler, men i min optik så er B&W 802 D3 oppe i en helt anden liga, og endnu mere hvis der er den/ de helt rigtige forstærker på. Det efterhånden været en lang rejse gennem 40 år hifi, om 802 så har været de bedste, måske men apogee grand var jeg også sindsyg glad for.
Redigeret af Potter - 25-November-2018 kl. 12:45 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||
Om 802D/800D er bedre end andet er en vurderingssag. Men for mig giver det en trøst og ro at vide, at mange af de bedste film og musikstykker er udarbejdet på classe monoblokke og 800D som mine deler alt andet end bas elementet med. Så jeg får lydmikserens oplevelse på rigtig mange film:)
|
|||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det her er en højtaler der har et lineært frekvensområde (Dynaudio Evidence Master)
Personligt er jeg nad fan og vil sige et par brokoblet nad 218THX som der ihverfald er 3 til salg af, de er opgivet til at kunne trække 1 ohm og brokoblet 800watt i 8 ohm, men nad yder ofte bedre end de er opgivet til https://www.youtube.com/watch?v=CA582cvAfjA&t Redigeret af gasolin - 26-November-2018 kl. 22:49 |
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så er der lige selve ørets linearitet. Som i øvrigt også er forskelligt fra person til person.
Grafer/ kurver er flotte, men det er mit øre der lytter og ikke øjnene
Redigeret af Potter - 27-November-2018 kl. 08:04 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja og stuen højtalerne spiller i. Det er i mit tilfælde den største udfordring for at opnå et vellydende resultat 😉 Mvh Frank
|
|||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det må du lige forklare dem ovre på HT selvbygger forumet Det er ovenud svært og lave en god HT bedre, uden mulighed for målinger
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Selvbygger omg. LOL...... Sæt du heller lidt ind i hvordan dit/ mennesket øres linearitet opføre sig. Det menneskelig øre er bestemt ikke linær, snare tværtimod. Hurra for loudnees
Redigeret af Potter - 27-November-2018 kl. 11:11 |
|||
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |