recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W Hjemmebio

Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:08
Hold da op et drømme setup, det virkelig en seriøst musik entusiast setup.
Den forstærker 2x advance Acoustics hvorfor har du 2 stk. af dem ?

Hvor kan man læse mere om dem?

De flade B&W giver de god lyd, jeg tænker på om de er for flade til de giver noget i modsætning til front højtalerene?

Palle
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:16

Synes 804 er superb til prisen.....men jeg fald både for 802'erens dessign ....Mht lyder er der ingen tvivl om at 804 slægter de større modeller på...

803 synes jeg lød forkert ...og mindre elegant i udseendet end 804'eren....for meget mellembas i forhold til toppen af lyden ...mange elsker så dette punch ...jeg synes det forstyrrede lydbilledet ( kan også ha været rummets akustik der spillede ind)

802 elsker jeg for dens dessign.....og kabinettet mellemtonen sidder i gør altså noget unikt for stemmer og klang i lyden...Whau....og ja så har de 2 8" jo en go kasse at hænge i så lyden rammer lige i skabet......

800 har jeg slet ik plads til ...heller ikk i budgettet *G*

804 havde jeg selv valgt hvis konen havde sagt der ligger grænsen ........ men var så heldig at få lov til at shope amok .......

Men lyt dig frem ........du bliver vist aldrig træt af at lytte på dem......og deres dessign holder jo i mange år 

Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:32

Ja det er et dejligt set up....der bliver lyttet flittigt her *S*

De 2 advance acoustic MAA 1000 har jeg for at gi lidt støtte og aflaste denon'en fra fronterne...ved så ikk om det er rent overkill men hold da op der er muskler nok at gi af da jeg stort set aldrig kommer over de 50 watt........og de leverer lige over 400 Watt hver.......men måden de holder enheder i kontrol er fantastisk

Det gjorde det heller ikk bedre at jeg fik en super tilbud så jeg ku få det til 26.000 for et sæt !!!3 mdr gamle .... og man skal smide det dobbelte for lign effekt og samme lyd kvalitet

Sun audio forhandler dem tjek deres hjemmeside.....hvis den virker ordentlig 

Baghøjttalerne er som sådan okay....men slet ikk samme klang som fronterne....skal man ha noget der matcher fronterne er det nok 805'erne og synes ikk lige de passer ind når sofaen står helt op ad væggen......Var til hifiklubbens lille B&W 800Diamond / Classé forstærker lydarangement og fik snakket med B&W fyren fra ja B&W og lader til det slut med at producere egentlige baghøjttalere fremover ..så pt må jeg nøjes .......

Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 07:01
Jeg tør slet ikke høre 802'eren, for så tror jeg, at jeg glemmer alt om 804'eren hehe. Havde faktisk min nye kæreste med ind og høre anlægget og hun ved ingenting om hifi. Men sjovt at hun ligepludselig sagde at 804'eren bare lød helt rigtig, imens vi hørte musik. Der er ingen tvivl om at jeg bliver 100% tilfreds med 804 sammen med 2 stks PV1D subwoofer. Så burde der ikke mangle bas.

Men fedt at konen gik med til det. Ikke ret mange som får lov til dette. 802'eren stod også ved siden af, da vi hørte på 804 og kæresten var ikke så vild med den størrelse hehe
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 08:54
Fedt setup, som jeg gerne selv ville kopiere, men WAF'en er ikke specielt høj ifht. kravene derhjemme.
Der er flere kommentarer til dit møbel og jeg har selv valgt et fra Daells bolighus der har en god dybde og højde til at kunne rumme full size forstærker og PC/medie center.

DEsværre kan jeg ikke huske hvad serien hed, men det var noget billigere end Hifi-klubbens.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Forstår tvivlerne.......for mange synes de ikk spiller dybt nok hmm......vil gerne høre dem der spiller dybere og vel at mærke ikk over 60 hz da delefrekvensen er sat så lavt for ikk for meget "mellem" bas.....og synes de fungere perfekt ind i min stue.....selvom 802'erne klare bassen fint alene.....så giver de små bæster lige det sdste......og er bange for ved større subs f.eks en B&W DB1 ja så det også noget naboerne kan høre lidt for meget......og vil ikk ane hvor den sku stå her hmm ....

Udmærket.. Jeg kunne helt sikkert godt tænke mig at høre dem en dag, har et par bekendte som sværger til B&W, men har endnu ikke hørt Diamond serien.  Så indtil videre har jeg ikke været overbevist om at B&W er sagen. Dog er det også i en helt anden pris kategori end, hvad jeg ellers lytter på. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

Jeg tør slet ikke høre 802'eren, for så tror jeg, at jeg glemmer alt om 804'eren hehe. Havde faktisk min nye kæreste med ind og høre anlægget og hun ved ingenting om hifi. Men sjovt at hun ligepludselig sagde at 804'eren bare lød helt rigtig, imens vi hørte musik. Der er ingen tvivl om at jeg bliver 100% tilfreds med 804 sammen med 2 stks PV1D subwoofer. Så burde der ikke mangle bas.

Men fedt at konen gik med til det. Ikke ret mange som får lov til dette. 802'eren stod også ved siden af, da vi hørte på 804 og kæresten var ikke så vild med den størrelse hehe
Tilfreds kan du i hvert fald være. 804eren er også en forholdsvis stor kæmpe.Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

Super, så må jeg lige have det møbel i overvejelsen. Fandt selv det her i udlandet og for satan det er lækkert. Men prisen er også på 10.000
http://www.bdiusa.com/theater/mirage_8227.shtml

Sjovt jeg så faktisk lige på Ola serien 8137, som ser rigtig lækker og funktionel ud.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:37
Mellemtonen er den store forskel mellem 804 og 802/800.
Der er langt mere detaljer og åben lyd i det specielle hoved.

Specielt stemmer og guitar lyder fantastisk!

Har du tjekket med udgangs imp. på din denon i forhold til effekten?
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:37
Kenzo.. Du må snart kigge forbi:)
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Jeg skal med Big smile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Jeg skal med Big smile

Jeg vil meget gerne forbi!. Har tid lørdag, hvis det er Smile håber også at du, Søren og Michael er friske!

Redigeret af Kenzo85 - 23-Januar-2012 kl. 13:09
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu