recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W PM1 eller B&W CM8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W PM1 eller B&W CM8

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
haastrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haastrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 23:04
Rasmusdc:
Også til Onkyo tx-nr 809? 
Er blevet lidt i tvivl om den receiver, som jeg har bestilt, men endnu ikke er kommet.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haastrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Lol, det er godt nok en ringe måling.
Ved den øverste måles der 1 kanal ved 6 Ohm, kun ved 1 kHz og med 1% THD.

En seriøs måling ville være alle kanaler i 8 samt 4 Ohm, 20 hz - 20 kHz og 0,0x THD

CM serien er glad for power, så du bør overveje en effektblok til at supplere.

Jeg kender intet særligt til den slags målinger - før nu. Jeg havde bare hørt, at det skulle være en rigtig kraftig receiver (i den prisklasse), som også spillede godt i stereo?

Et eller andet godt må der vel også ligge i de 18,3 kg?  ;)

Redigeret af haastrup - 25-Marts-2012 kl. 09:01
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 09:03
Min Anthem koster 10000 og har "kun" 2* 80 watt eller 7 * 60 watt. Men det er også ved konstant brug. Utroligt der er så stor forskel på målingerne. Jeg vil intet dårligt sige om den, men den måling give dig intet reel billed af dens styrke.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 18:27
Fra B&W´s hjemmeside: -6dB at 43Hz and 50kHz
De 69 ved -3dB må være en fejl.... men jeg er sikker på du ingen glæde får af PM1 på en surr.rec. til under 13-15 tkr.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

De 69 ved -3dB må være en fejl....

Hvorfor er det en fejl?

Sakset fra Hifi-Klubben
  • Frekvensgang -3dB) : 69-22.000 Hz
  • Frekvensgang -6dB) : 43-50 000 Hz

Redigeret af Plex - 25-Marts-2012 kl. 18:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 19:39
Fordi det bare lyder som en kæmpeforskel på 3 dB nede i lydtryk....  men -6dB er stadig masser af lyd.
Se bare fra Hi-Fi klubbens B&W DM684 specs:
  • Frekvensgang -3dB) : 44-22.000 Hz
  • Frekvensgang -6dB) : 34-50.000 Hz ........ ser mere normalt ud.... 
  • Til top
    Plex Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
    Sted: Denmark
    Point: 614
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 19:54

Fordi det bare lyder som en kæmpeforskel på 3 dB nede i lydtryk....  men -6dB er stadig masser af lyd.
    Se bare fra Hi-Fi klubbens B&W DM684 specs:
  • Frekvensgang -3dB) : 44-22.000 Hz
  • Frekvensgang -6dB) : 34-50.000 Hz ........ ser mere normalt ud.... 

• Fandt lige et indlæg, hvor folk også undres over den lave specifikation - det viser sig, at der er det ikke er så slemt endda...

Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 19:59
    Ja ja, jeg ved skam godt det ikke gør noget. Jeg undrede mig blot over forskellen. Jeg HAR hørt CM8 og der er fint bas i den. Måske skyldes forskellen at den kun har 5" enheder. De fleste andre B&W er med 6½" enheder....  Men data på højttalere er så hamrende ligegyldige og man skal lytte. Li´som watt på en forstærker.. ;-)
    Til top
    Ny bruger
    Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haastrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:32

De 69 ved -3dB må være en fejl.... men jeg er sikker på du ingen glæde får af PM1 på en surr.rec. til under 13-15 tkr.

Så en surroundreceiver til 13000-15000 kr kunne være et ok match til PM1.
    Kender du til NAD T777 eller DENON 4311? Ville de være et match?
    Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:05
    Næ... Men NAD er HELT sikker bedre til stereo end Denon.  Men en Denon surr. med preout på front sammen med PMA1510 ville være bedst ;-)
    Til top
    Hessi Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
    Sted: Århus N, DK
    Point: 1528
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:13

Næ... Men NAD er HELT sikker bedre til stereo end Denon.
    Er subjektivt, så det kommer an på om man kan li' Denon lyden eller NAD lyden (som efter min mening er ret tæt på hinanden).

Men en Denon surr. med preout på front sammen med PMA1510 ville være bedst ;-)
    Bedst til hvad? Du skriver NAD er bedre til stereo, men hvis man vælge at bruge 2 enheder af Denon's så er det pludselig det bedste.... jeg er forvirret.

Med mindre du mener en NAD surround receiver er bedre til stereo gengivelse end en Denon surround receiver i samme prisklasse (hvilket stadig er subjektivt), men en løsning med surround receiver til surround, og samme receiver med pre-out til en effektforstærker/stereo forstærker/int. forstærker til stereo, er bedst.

Så er jeg næsten enig. Big smile

For hvis det er pre-out til effekt-/stereo-/int. forstærker, ville jeg i stedet sende signalet digitalt videre til en ekstern stereo DAC og derfra til en af nævnte forstærkertyper. Smile

Redigeret af Hessi - 25-Marts-2012 kl. 23:22
    Mvh.
    Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
    Til top
    Ny bruger
    Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haastrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:48
    Kan høre på det hele, at I ved meget mere end mig, derfor lige et par spørgsmål:
    Er det ikke muligt at finde en surroundreceiver, som kan spille rigtig godt i stereo, så man kan nøjes med EN ENHED i stedet for et tårn af surround/stereo/ekstern dac/CD osv.
    CD afspilleren er vel uddøende?
    Og hvad er det rent teknisk der er lagt i en int. stereo forstærker, som der ikke er i de nævnte surroundreceivere?

Hvor dyr en fronthøjtaler "må" jeg købe til Onkyo 809 for at der er en god sammenhæng mellem pris og ydelse (særligt i stereo)?

Har tidligere hørt at der ofte er en sammenhæng mellem vægt af forstærker og ydelse/kontrol af lyden - er det en skrøne?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu