|
B&W PM1 eller B&W CM8 |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
haastrup
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2012 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Rasmusdc:
Også til Onkyo tx-nr 809? Er blevet lidt i tvivl om den receiver, som jeg har bestilt, men endnu ikke er kommet.
|
|||
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kender intet særligt til den slags målinger - før nu. Jeg havde bare hørt, at det skulle være en rigtig kraftig receiver (i den prisklasse), som også spillede godt i stereo? Et eller andet godt må der vel også ligge i de 18,3 kg? ;) Redigeret af haastrup - 25-Marts-2012 kl. 09:01 |
|||
KennyIver
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min Anthem koster 10000 og har "kun" 2* 80 watt eller 7 * 60 watt. Men det er også ved konstant brug. Utroligt der er så stor forskel på målingerne. Jeg vil intet dårligt sige om den, men den måling give dig intet reel billed af dens styrke.
|
|||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fra B&W´s hjemmeside: -6dB at 43Hz and 50kHzDe 69 ved -3dB må være en fejl.... men jeg er sikker på du ingen glæde får af PM1 på en surr.rec. til under 13-15 tkr.
|
|||
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor er det en fejl? Sakset fra Hifi-Klubben
Redigeret af Plex - 25-Marts-2012 kl. 18:53 |
|||
Mr. Claude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fordi det bare lyder som en kæmpeforskel på 3 dB nede i lydtryk.... men -6dB er stadig masser af lyd.
Se bare fra Hi-Fi klubbens B&W DM684 specs: |
|||
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fandt lige et indlæg, hvor folk også undres over den lave specifikation - det viser sig, at der er det ikke er så slemt endda... |
|||
Mr. Claude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja ja, jeg ved skam godt det ikke gør noget. Jeg undrede mig blot over forskellen. Jeg HAR hørt CM8 og der er fint bas i den. Måske skyldes forskellen at den kun har 5" enheder. De fleste andre B&W er med 6½" enheder.... Men data på højttalere er så hamrende ligegyldige og man skal lytte. Li´som watt på en forstærker.. ;-)
|
|||
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så en surroundreceiver til 13000-15000 kr kunne være et ok match til PM1. Kender du til NAD T777 eller DENON 4311? Ville de være et match?
|
|||
Mr. Claude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Næ... Men NAD er HELT sikker bedre til stereo end Denon. Men en Denon surr. med preout på front sammen med PMA1510 ville være bedst ;-)
|
|||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med mindre du mener en NAD surround receiver er bedre til stereo gengivelse end en Denon surround receiver i samme prisklasse (hvilket stadig er subjektivt), men en løsning med surround receiver til surround, og samme receiver med pre-out til en effektforstærker/stereo forstærker/int. forstærker til stereo, er bedst. Så er jeg næsten enig. For hvis det er pre-out til effekt-/stereo-/int. forstærker, ville jeg i stedet sende signalet digitalt videre til en ekstern stereo DAC og derfra til en af nævnte forstærkertyper.
Redigeret af Hessi - 25-Marts-2012 kl. 23:22 |
|||
haastrup
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan høre på det hele, at I ved meget mere end mig, derfor lige et par spørgsmål:
Er det ikke muligt at finde en surroundreceiver, som kan spille rigtig godt i stereo, så man kan nøjes med EN ENHED i stedet for et tårn af surround/stereo/ekstern dac/CD osv. CD afspilleren er vel uddøende? Og hvad er det rent teknisk der er lagt i en int. stereo forstærker, som der ikke er i de nævnte surroundreceivere? Hvor dyr en fronthøjtaler "må" jeg købe til Onkyo 809 for at der er en god sammenhæng mellem pris og ydelse (særligt i stereo)? Har tidligere hørt at der ofte er en sammenhæng mellem vægt af forstærker og ydelse/kontrol af lyden - er det en skrøne? |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |