recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CA Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CA Modul

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 06:33
Som nævnt utallige andre gange i lignende emner/tråde, så har jeg ét C+ og ét C modul (begge Strong) i mit Panasonic TV og jeg har ingen problemer med, at optage kodede kanaler i min YouSee BlandSelv fuldpakke.
Så det er altså ikke alle Strong C+ moduler, der har et problem med optagelse af kodede kanaler ! 
Bare så'n for, at det er på plads ! 
Om det så er hardwaren/softwaren i nogle TV/optagere, der ikke kommunikerer ordentligt med C+ eller der er andre årsager til, at de 15-20 stk. som jeg har hørt/læst om har problemer. Skal jeg ikke gøre mig klog på. Det vil jeg lade andre om. Wink  

Redigeret af Roland - 05-Oktober-2016 kl. 06:36
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Som nævnt utallige andre gange i lignende emner/tråde, så har jeg ét C+ og ét C modul (begge Strong) i mit Panasonic TV og jeg har ingen problemer med, at optage kodede kanaler i min YouSee BlandSelv fuldpakke.

Og jeg har sikkert nævnt lige så mange gange, at det er restriktionerne i CI+ standarden der er skyld i begrænsningerne med bl.a. optagelser. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis det er et TV hvorfra der skal kunne optages på en HDD, eller fra en extern enhed med optage mulighed, så skal der bruges dette modul: http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description

Jeg har også dette CA-modul og det virker meget, meget hurtigere end YouSees eget til at skifte kanaler. På flow-tv-fronten er det nok den største forbedring jeg har oplevet i flere år - altså at gå fra CA+ til CA på modulfronten. CA er en ældre standard, som virker bedre og med mindre sikkerhed (altså sikkerhed for YouSee - ikke dig som bruger) og derfor er det hurtigere.

mit modul har jeg fået af yousee & det er mega langsomt, men vil det sige at hvis jeg køber nedenstående så går kanalskift en del hurtigere.

Hos os er der sket en stor forskel, hvor jeg før hen synes det var irriterende langsomt at skifte til bland-selv-kanalerne går det kun marginalt langsommere end de ukodede kanaler nu. Jeg har smidt YouSees CA-modul i vores TV nr 2 og det har ikke ændret ved hastigheden (men det er nemmere at leve med på et TV nr 2, som primært bruges til streaming, når vi ikke vil se det samme).
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 04:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Og jeg har sikkert nævnt lige så mange gange, at det er restriktionerne i CI+ standarden der er skyld i begrænsningerne med bl.a. optagelser. 

Flemming
Yes, you have Wink - men hvorfor kan jeg, så optage med mit Strong C+ ? Det er det der undrer mig !
Jeg har prøvet, at bytte om på mine 2 moduler, men det ændrer ikke noget. Jeg kan stadig optage.
Nå, jeg har måske bare været heldig med mit C+ modul.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 11:02

Yes, you have Wink - men hvorfor kan jeg, så optage med mit Strong C+ ? Det er det der undrer mig !
Jeg har prøvet, at bytte om på mine 2 moduler, men det ændrer ikke noget. Jeg kan stadig optage.
Nå, jeg har måske bare været heldig med mit C+ modul.

Jeg kan kun tolke det derhen, at forskellig hard- og/eller software reagerer forskelligt på CI+ modulerne. Min Linux boks er f.eks. ligeglad, mens jeg ikke kan optage på mit Samsung TV med et CI+ modul isat.

Flemming

Redigeret af fltk - 06-Oktober-2016 kl. 11:23
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu