Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 19:02 |
per olsen skrev:
har også dårlig kvali på kanal 9 og TV2 øst som de eneste kanaler.
der kommer nogle digitale firkanter på skærmen og nogle gange
forsvinder signalet helt.
Har Samsung lcd TV med mpg4 og bor i tårnby.
P.S den almindelige TV2 virker fint :O)
|
Tv2 øst er vel også klart der kommer firkanter da de ikke ligger i dit dækningsområde... De sender jo fra Næstved eller sådan noget og så modtager du signalet over lang afstand og så er der vel ikke noget at sige til at der er udfald, men er jo anderledes med Canal 9.
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 10:53 |
Kanal 9 ser ud ad hel.... til i almindelighed. Hvis det bliver standard for samtlige boxer kanaler d.1/11 så skal jeg ikke med på vognen. Det er simpel hen for ringe i disse digitale tider føj føj.
|
Mvh Hansemand
|
|
Hancock
Guld medlem
Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 11:33 |
Jeg var også kortvarigt inde og kigge på Kanal 9 i aftes, og den skrabede rigtigt nok bunden for hvor dårligt et billed kan blive. Totalt overkomprimeret, så jeg var hurtigt væk fra den kanal igen.
|
/Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
|
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 13:28 |
Jeg så også kort på C9, men var så ringe kvalitet, at jeg zappede straks væk, hvis deres Sasligakampe er samme dårlg kvalitet er de
da helt håbløse.
Deres programudvalgt er da også helt til grin, så meget at kanalen burde være helt gratis, men selv da, vil der næppe komme mange i
butikken.
Det er absolut den dårligeste kanal, både af kvalitet og programudvalg hos Boxer, den lukker og slukker helt klart næste år, den er
mega ring.
Med hensyn til billedkvaliteten af de andre kanaler, så er de meget bedre, ja helt i top.
|
|
Nordic2007
Bruger
Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 138
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 13:33 |
Jeg tror at kvaliteten varierer, afhængig af platformen. Jeg har set C9 hos min morfar via parabol og billedet var super. Til gengæld var billede skod hos en kammerat der havde Boxer.
Det bliver spændende at se, hvordan det bliver hos Yousee.
|
VIDEO: Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K
AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1
|
|
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 13:37 |
ja det er jo kun signalet der distribureres via KBH-mux, farverne er tydeligt dårligt og der er skygger.. men lad os se om en måned hvor de siger de vil sende digitalt... men det er jo totalt UHØRT de sender en kanal i MPEG4 og så lige laver en nødløsning med et eller andet analogt link med støj på.
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 13:50 |
per olsen skrev:
Bjarke skriver(på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4)
Hvor er kanal kbh egentlig blevet af digitalt ??
|
Kanal København er blevet sendt digitalt et års tid mener jeg, måske mere kan ikke lige huske det.. Men nu sender den igen kun analogt. Synes før jeg har hørt Kanal København bliver nedlagt i forbindelse med analog lukning den 1/11 men ved ikke om den forsætter i digital version??
|
|
|
Hornbek
Bruger
Oprettet: 03-August-2009
Point: 71
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 18:58 |
Jeg har også her fra den 21. aug. fået Canal 9 (modtager fra Varde senderen).
Billedet er godt nok ringe - håber da meget at det bliver en anden kvalitet når det "går rigtigt i luften" fra den 1. november.
Alle andre programmer modtager jeg i en meget fin kvalitet - det er alene Canal 9, men den halter også gevaldigt bagefter.
Der er i øvrigt heller ikke nogen EPG på kanalen. Håber jeg ikke er alene om den manglende EPG?
|
Hilsen
JOhn
|
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 19:36 |
Hornbek skrev:
Jeg har også her fra den 21. aug. fået Canal 9 (modtager fra Varde senderen).
Billedet er godt nok ringe - håber da meget at det bliver en anden kvalitet når det "går rigtigt i luften" fra den 1. november.
Alle andre programmer modtager jeg i en meget fin kvalitet - det er alene Canal 9, men den halter også gevaldigt bagefter.
Der er i øvrigt heller ikke nogen EPG på kanalen. Håber jeg ikke er alene om den manglende EPG?
|
Heller ingen EGP hos mig fra Videbæk senderen.
|
Mvh Hansemand
|
|
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:41 |
Tilbage står, at mange brugeres første erfaringer med billedkvaliteten i MPEG4 via DVB-T (uanset årsagen) takket være Canal 9 signalet, er helt forfærdelige.
Absurd mystisk markedsføring af den nye MPEG4 teknik, som er fundamentet i Boxers forretning.
/B
|
|
Laurel&Hardy
Bruger
Oprettet: 29-August-2009
Point: 51
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 09:41 |
Det ser ud til at Boxer har fået styr på Canal9 billedkvaliteten, igår aftes stod den helt fint og klar. Håber det fortsætter, så er der ihvertfald ikke noget at klage over.
|
|
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 10:22 |
Der er stadig de her omtalte "ryk" i billedet over mux kbh, så jeg går ud fra det først er løst når de for et link og og køre om en månedstid
|
|
|