|
Canal Digital ADB boks serienummer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 19:21 |
Er der nogen her på recordere der har en ADB 5720sx boks, den sorte med HD?
Jeg har fået købt en gennem DBA og før jeg overførte penge fik jeg oplyst serienummeret, som var på 15 ciffer. Jeg opgav disse til Canal Digital, hvor jeg fik svaret: "Boksen er ikke stjålet, den kan du roligt købe." Da jeg satte den til ville den ikke godkende kort og jeg kiggede så under indstillinger og serienummer. Her viser det sig så at serienummeret var på 16 ciffer, NÆSTEN det samme som opgivet, dog havde et 7 tal sneget sig ind i rækken. Så ringer jeg til Canal Digital igen, nu viser det sig så at det nye serienummer er til en boks hvor vedkommende jeg har købt den af stadig skylder penge, og derfor vil de ikke åbne for den. Det er jo fair nok, min store anke er så bare, hvordan kan de "godkende" det første serienummer? - efterfølgende siger Canal Digital til, og dette er taget direkte fra deres besked: "Det serienummer du oplyser os til at starte med er ganske rigtigt til en box der ikke er gæld i." Kan det virkelig passe at disse bokse leveres med både 15 og 16 ciffer i serienumret?? Og hvordan finder sælgeren så på et eksisterende serienummer der nærmest er magen til det på boksen, dog med tilføjelse at et 7 tal? og dette nummer er ifølge Canal Digital til en boks der ikke er gæld i? Hvis nogen af herinde som har denne boks, gider i så checke om serienummeret er på 15 eller 16 cifre? |
|
Twolfie
Junior bruger Oprettet: 28-December-2012 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan kan de gøre det til dit problem at en af deres kunder ikke har betalt sin regning? Med mindre der er tale om en lejet boks, så er den ikke deres ejendom selvom den tidligere kunde ikke har betalt for den. I teorien kan Canal Digital havde taget ejendomsforbehold ved salget af boksen men jeg tvivler på, at de har taget et gyldigt forbehold. |
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart tror jeg de har ret til det, men har fuld sympati for din mening.
Til gengæld mistænker jeg deres kunde support for at prøve at bilde mig ind at der faktisk findes en boks med det første serienummer, jeg har meget svært ved at tro på sælgeren har været så heldig at fjerne et ciffer fra serienummeret og det der er tilbage passer på en anden boks hos Canal Digital |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Under forudsætning af, at boksen ikke er købt på afbetaling eller lejet hos CD, så har denne intet med abonnementet at gøre. Det er kundens tv kort der spærres, og ikke boksen.
Modsat Viasat, er en boks ikke knyttet til et kort hos CD. Jeg kan frit skifte kort i mine tre bokse, gøres dette med mine Viasatbokse, skal jeg via hjemmesiden parre kort og boks. Det kan tyde på, at sælger ikke har ejendomsretten til boksen. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
Det er somehow kortet og boksen der nægtes at fungere sammen, fordi mit kort dur stadig når jeg sætter det tilbage i mit ca modul i fjernsynet. For lægmand som mig, ligner det jo så at det er boksen der mangler et "ok" til at køre sammen med mit kort? Grunden til jeg bringer det op her, er at jeg ville se om jeg kunne samle lidt skyts til jeg kan få fat i abonnement og salgs afdelingen på mandag. Ville blive glad hvis nogle med boksen ville verificere at serienumret er på 16 cifre, fordi så har Canal Digital svært ved at forklare hvordan de kan sige ok for boksen i første omgang. |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et kort til et CA Modul er normalt parret til modulet, det vil derfor ikke virke til en boks.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
JeTex
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med multiroom, så får man jo ekstra kort. Der skal dog betales 99 kr. om måneden, hvis man vil have filmkanalerne i multiroom pakken. Jeg har et hovedkort, men tre multiroom kort, og kun tre modtagere ialt. Så udstedelse af disse kort, er ikke boks afhængige.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare for at opklare hvordan det hænger sammen med Canal Digitals kort: Et 47 kort er et"Paired" kort og et 41 kort er et "Non Paired" kort. I kan se det af de første 2 cifre i anden nummergruppe
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
JeTex
Funktioner
Tak(0)
|
Dette er ikke hvad CD oplyser på deres hjemmeside. Der skrives klart og tydeligt, at kort og modul paires, og kun kan bruges sammen.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv været kunde hos CD i ca. 10 år, og har haft problemer af og til med defekte kort. Der har det været vigtigt at få det rigtige kort. Min Entertain boks har et paired kort, mens mit medicenter har et non paired kort, Bytter jeg rundt, virker det paired kort ikke mere, men mit non paired kort virker fint. Så tro mig: det er sådan det hænger sammen!
|
|
|
ridderdk
Funktioner
Tak(0)
|
I kan måske også svare på om adb boksens serienummer består af 15 eller 16 ciffer, eller om det er forskelligt?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |