recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal digital CA Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal digital CA Modul

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Vagnen Vagnen skrev:

Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Men burde det ikke kunne dekode, selvom at det ikke er paied til smartcardet. Som der også bliver sagt. Så bruger CD vel ikke pairing eller har jeg misforstået noget??

CD bruger pairing på en del af deres udstyr, både på DVB-C og DVB-S.
Dette nye modul som du har her, er chipset pairet, og vil derfor ikke virke indtil at det bliver pairet med dit kort.
Desuden findes der flere måder at paire på. Chipset og Verifier til udstyret. Mandatory og Optional til signalet. Alt afhængig af hvilke kombinationer der benyttes, vil noget virke og andet ikke. Chipset pairet udstyr kan IKKE virke uden pairing.


Jeg har snakket med både CD og Strong om hvad jeg skulle gøre, og hos CD snakkede jeg med en pige der ikke engang vidste hvad et ca modul var.
Hos Strong var de noget mugne over, at jeg havde fået fat i sådan et modul da det åbenbart ikke sælges i DK endnu. Så der var der heller ikke meget hjælp at hente. 

Kan man omgå en chipset pairing?     
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Kan man omgå en chipset pairing?

Kort svar - Nej
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 14:03
Okay.
Hvis det nu lykkes at få det pairet til ca modulet som skal sidde i mit HTPC venture, og HTPCen så ikke virker efter planen. Skal det så unpairs før det virker igen i CD´s HD PVR som jeg bruger nu?    


Tak for feedback. 

Om ikke andet, så kan det blive en fin isskraber til golfen.........Smile


Redigeret af brisk - 17-Maj-2010 kl. 14:12
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Okay.
Hvis det nu lykkes at få det pairet til ca modulet som skal sidde i mit HTPC venture, og HTPCen så ikke virker efter planen. Skal det så unpairs før det virker igen i CD´s HD PVR som jeg bruger nu?    

Ikke lige nu.
Du kan godt flyttet et kort som er pairet til et Chipset modul til en HD-PVR 101 som CD benytter, da pairing for denne boks endnu ikke er blevet aktiveret.
Når denne aktiveres, så skal kortet paires med HD-PVR'en.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Vagnen Vagnen skrev:

Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Okay.
Hvis det nu lykkes at få det pairet til ca modulet som skal sidde i mit HTPC venture, og HTPCen så ikke virker efter planen. Skal det så unpairs før det virker igen i CD´s HD PVR som jeg bruger nu?    

Ikke lige nu.
Du kan godt flyttet et kort som er pairet til et Chipset modul til en HD-PVR 101 som CD benytter, da pairing for denne boks endnu ikke er blevet aktiveret.
Når denne aktiveres, så skal kortet paires med HD-PVR'en.


CD skal kunne paire et enkelt smartkort mot flere "pairing" bokser & CAM men det krever selvfølgelig at de tilbyr pairing CAM'er via satellitt.  Disse CAM'ene vil trolig CD levere i pakke sammen med smartkort når de blir tilgjengelige.  I Norsk DVB-T som også benytter Conax chipset pairing kan man fint paire et kort til flere mottagere & CAM så lenge alt er registrert på samme kunde.
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 00:07

Hvor har du købt CA-Modulet?

Jeg har nemlig selv været på udkig efter et, men da jeg endelig kom i kontakt med en forhandler der vidste bare lidt om det, kontaktede han leverandøren, som sagde de først kommer engang i Juni.
Jeg har også prøvet at ringe til Canal Digital, hvor jeg også fik fat i en pige, som pure nægtede at de nogensinde vil komme til at supportere CA-Moduler, fordi det var en gammel teknologi.... hmm... man kunne næsten høre hårfarven igennem røret... :-)
 
Men det står også i pressemeddelsen på CD's hjemmeside at de vil komme i handlen fra 1. Juni (http://www.canaldigital.dk/om-canal-digital/Presse-service/Pressemeddelser/Fa-Canal-Digital-direkte-fra-Samsung-tv-med-indbygget-satellit-modtager/), men hvis jeg allerede nu kunne få fingerne i et, så ville jeg prøve det i mit nye VT20?
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:24
Hende tror jeg faktisk også at jeg har snakket med. Angry 
du må nok vente med at købe det til juni. Den forretning hvor jeg købte det, er vist sat på plads af strong da de solgte det før tid.  og det er nu fjernt fra forretning.   
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:58
Ja, det må jeg heller... jeg kan også se at det vist bliver parret med TV'et også (hvis idTV betyder det): http://www.forbrugerelektronik.info/fileadmin/user_upload/forbrugerelektronik/news/DIGI_mail/Press_Release_201008_-_Conax_CAM_-_dansk
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:32
Hvad med dette her, kan det mon bruges...?Smile
 
 
De mener det kan bruges..


Redigeret af O'Brian - 26-Maj-2010 kl. 18:32
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 11:14
Da jeg skrev til CD første gang, fik jeg at vide hvis jeg ville afkode kanalerne nu. så skulle jeg bruge et CA modul som du linker til. 

Men da CD jo vil kører med pairing på deres CA moduler, så kan det være at det ikke bliver ved med at virke med uden pairing.  

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Da jeg skrev til CD første gang, fik jeg at vide hvis jeg ville afkode kanalerne nu. så skulle jeg bruge et CA modul som du linker til. 

Men da CD jo vil kører med pairing på deres CA moduler, så kan det være at det ikke bliver ved med at virke med uden pairing.  

 
Dette var hvad jeg fik af svar fra CD.
CITAT:
Jeg kan desværre hverken be- eller afkræfte at det viste CA-Modul vil være godkendt til brug med Canal Digital.Du er velkommen til at skrive tilbage i juni hvor jeg med større sandsynlighed kan bekræfte om CA-Modulet kan benyttes som en godkendt installation.

 

Har du andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen. KundeCenteret er åbent hverdage fra kl. 8.00 til 21.00 og i weekenden fra kl. 11.00 til 21.00. Du kan også finde hjælp og få svar på de mest almindelige spørgsmål på canaldigital.dk.

citat slut .

 
 
 
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Hvad med dette her, kan det mon bruges...?Smile
 
 
De mener det kan bruges..
 
Jow, det kan bruges. Virker perfekt Big smile
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu