recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal digital CA Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal digital CA Modul

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Hvad med dette her, kan det mon bruges...?Smile
 
 
De mener det kan bruges..
 
Jow, det kan bruges. Virker perfekt Big smile
Det lyder godt, kan du se om det også virker med HD kanalerne?
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 16:47
Så har jeg bestilt et CA-Modul til Canal Digital via min lokale forhandler. Jeg ringede til Canal Digital og de sagde at ja nu var det frigivet og jeg kunne bare ringe og bestille det hos min lokale forhandler.
Manden hos Canal Digital sagde også at mit Panasonic VT20 var officelt supporteret af Canal Digital, dette mente min lokal forhandler dog ikke... men det skulle virker, da det vist kun er CA-Modulet og kortet som bliver parret... så det bliver spændende... nu er spørgsmålet så bare - hvad skal jeg bruge min HD optager boks til, måske bare som alm. video, men hvad så med pause funktionen osv... hmm...
 
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 16:53
 
 Din nuværende PVR modtager kan ikke bruges medmindre at der er et kort i den, og den kan kun optage fra dens egen Tuner, så er kortet i TVet vil den ikke kunne bruges til andet end muligvis FTA kanaler fra udlandet. Der er en optagefunktion i TVet, men hvad den kan udover at optage det der vises, og efterfølgende afspille det ved jeg ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 17:28
Jeg har netop modtaget det "officielle" CA modul fra Strong, som er godkendt til Canal Digital. Jeg har dog ikke noget Tv at prøve det i til test lige nu, men ifølge det jeg har hørt, så skulle det forløbe ganske smertefrit. Der kan dog gå op til cirka 20 minutter før kortet er ordentligt parret, men det sker kun første gang det sættes i.

Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Juni-2010 kl. 17:54
Til top
Pascal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 17:44
Det lyder super. Har gerne ville af med boxen i lang tid. Hvor kan kortet købes?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 18:50
 
 Som crim skrev tidligere, så kan det fås hos forhandlerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:11
Jeg har følgende nu:
 
1 stk. alm. digital modtager boks med mit første kort i fra Canal Digital
1 stk. HD optager boks (den med to tuner) og med nr. 2 kort i
 
Så skulle jeg gerne modtage CA-Modulet i denne uge, med kort nr. 3 i.
 
Men jeg tror planen er at jeg bruger HD optager boksen, som "alm" video, og så køber jeg en USB disk til TV'et, som så kan bruges til optager/pause ting, jeg ved dog ikke om den kan sættes til automatisk at optage, så man kan spole tilbage osv. men det må tiden vise.
 
Så jeg tror ikke det bliver til nogen Linux boks lige forløbeligt.. :-)
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af crim crim skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Hvad med dette her, kan det mon bruges...?Smile
 
 
De mener det kan bruges..
 
Jow, det kan bruges. Virker perfekt Big smile
Det lyder godt, kan du se om det også virker med HD kanalerne?
Alt virker.
 
Bare noget møj man ikke kan sortere i kanalerne. Ouch
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 15:05
Jeg fik mit fået mit Canal Digital CA modul inkl. kort i fredags... men det er desværre ikke blevet registreret hos Canal Digital endnu, fordi forhandleren FAX'er det ind (hvem bruger FAX i dag? ).
 
Nå, men jeg håber det kommer til at virke på mandag, end til da har jeg kun brugt de gratis satelit kanaler, og end til vider funger Panasonic's salitet tuner super godt, i hver fald i forhold til menu'er osv.
 
Jeg har jo desværre ikke kunne prøve HD kanalerne endnu, men skal nok lige skrive når jeg har testet dem.
 
Men er der nogen af jer der ved hvordan man kan få fat i den liste over godkendte TV, som Canal Digital og forhandlerne har? for min forhandler ville ikke udlever den, desværre og hvis det her CA-Modul virker rigtig godt, så vil jeg købe et lille (32") TV til soveværelset, med SAT tuner og CA-Modul. Men jeg vil jo gerne lige søge lidt på hvilket TV er bedst osv. af de modeller der er supportere og med SAT tuner.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:33
Så virkede mit CA-Modul, da jeg kom hjem fra arbejde i dag... MEN... jeg har desværre problemer med nogen af HD kanalerne... dog ikke dem alle...mange af dem står helt perfekt, mens andre pixlere helt vildt. Hvis jeg går ind på signalstyrken på de HD kanaler som pixelere, så er signalet også helt i bund (rød/gul på min VT20), se billederne her:
 
DR HD, med meget pixelering:
 
 
Her er Kanal 5 HD, i perfekt kvalitet uden problemer:
 
Jeg har ingen problemer med at modtage HD kanalerne på Canal Digitals HD optager boks. Kan det være noget med at der er en forstærker i den HD optager boks, som måske ikke er i TV'et?
 
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
crim Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:54
Jeg sad lige og læste lidt om BER (Bit Error Rate), som jo kan ses på billederne og det er vist en kode der beskriver noget om hvad fejlen er.. men der var nævnt cross-talk, hvilket fik mig til at tænke på hvordan "teknikerne" havde trukket kablerne... det var de ikke særlig gode til og ydermere er det jo ikke noget specielt godt kabel der følger med installationen.
 
Så jeg prøved bare lige for sjov at bytte om på kablerne, således at kablet der stadig sidder i HD boksen kom op i TV'et og det som sad i TV'et ned i HD boksen.
Det gjorde en stor forskel, nu kan jeg se DR HD, dog er der stadig pixelering i perioder, så det er ikke acceptable endnu... men det tyder jo på at det er kablet som ikke er for godt.
 
Så jeg har været ved at kigge lidt på nye og bedre kabler, blandt andet disse:
 
Jeg har heldigvis ikke så langt til min TV fra parabolen... men er der nogen som har nogen erfaring med bedre kabler?
 
Det skal lige nævnes at HD boksen heller ikke kunne modtage DR HD, med det "dårlige" kabel. Så der er helt klart noget galt med det kabel og de andet er nok heller ikke for godt eller der er for mange forstyrrelser eller lignende.
Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 08:01
 
 Da jeg satte min parabol op, blev der brugt ganske almindelige kabler fra den lokale forhandler, og det er der ingen problemer med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu