Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
FamousGrouse
Junior bruger
Oprettet: 29-November-2007
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Canal Digital HD boks uden HDD - god nok? Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:23 |
Hej,
Jeg læser desværre en masse dårligt om deres HD boks med HDD. Nu er jeg efter den model uden HDD - er den lige så ringe?
--
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:32 |
Det er møgirriterende at den ikke vil sende RGB-signalet ud via Scart når man har sat den til at spytte et HD-signal ud, men derudover er det klart den bedste boks jeg har haft fra Canal Digital.
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 16:42 |
Naiera skrev:
Det er møgirriterende at den ikke vil sende RGB-signalet ud via Scart når man har sat den til at spytte et HD-signal ud, men derudover er det klart den bedste boks jeg har haft fra Canal Digital. |
Ok tak for svar.
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 19:28 |
Naiera skrev:
Det er møgirriterende at den ikke vil sende RGB-signalet ud via Scart når man har sat den til at spytte et HD-signal ud, men derudover er det klart den bedste boks jeg har haft fra Canal Digital. |
Jeg glemte lige at spørge til Tekst TV - hvordan er det med det indbyggede Tekst TV i tuneren? (altså når tuneren er forbundet til TV via Hdmi).
Er det korrekt i formatet eller "mast" så det er svært at læse?
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 13:34 |
Er der ikke en venlig sjæl der vil tjekke sin Canal Digital HD boks (uden HDD) og se om tekst TV er i et "ikke-mast-læsbart-format"?
|
|
Nielsen.....
Junior bruger
Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 26
|
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:55 |
Jeg har Canal Digital med HD boks uden optager. Tekst TV fungerer fint.
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 13:39 |
Nielsen..... skrev:
Jeg har Canal Digital med HD boks uden optager. Tekst TV fungerer fint. |
Glimrende. Mange tak for svar!
|
|
sapi100
Bruger
Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 23:20 |
Jeg har i fredags fået en Canal Digital Hd boks uden HDD.
Jeg har fået de fleste kanaler ind men mangler bla. Kanal 5 HD,DR Update,Tv2 Film HD.Instalatøren sagde at jeg skal vente op til 2 timer til at mit kort er opdateret,men det sket ikke en dyt.Jeg har læst at pga. plads problemer de kanaler først bliver åbnet når firmaet har fået min kort registreret.Er det rigtigt?
Og boksen genstarter mange gang.Min gammel Humax ikke genstartet i sidste 100 år som den ny boks i 2 dage.Kan man gøre noget?
Hvis boksen er sådan så skal jeg ikke have den.Nok derfor er boksen gratis i første år.
|
|
|
pryssing
Junior bruger
Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 41
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 00:02 |
Hej sapi100 Jeg har haft samme box i 14 dage nu, og har også problemet med at den genstarter 3-5 gange om dagen. Jeg har prøvet at nulstille/genindlæse software, uden at det har hjulpet. Har i dag ringet til CD´s kundeservice, som bad mig skifte hdmi-stikket ud med et scartstik! Dette skulle være for at konstatere om det var tv'et som fremprovokerer genstarten via hdmi-stikket. I givet fald skulle tv og box så forbindes via en andet stik (phone?) som skulle kunne formidle HD-signalet. Jeg syntes det lyder lidt tvivlsomt, og har endnu ikke testet og det hjælper på genstartproblemet med scartforbindelse, da jeg jo netop har en HD-box for at se HD-kanalerne, (hvilket jo ikke kan ske via scart).
Med hensyn til dine manglende kanaler, har du så provet at nulstille boxen, og genindlæse kanalerne igen? Det er også hurtigere end at vente 2 timer på ingenting! (og hvorfor skulle CD sende kort ud til kunder som ikke allerede er registreret?)
Held og lykke
|
|
sapi100
Bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 00:14 |
Tak for hurtig svar.Jeg prøver med en anden HDMI kabel og nulstille boksen.Håber det hjælpe ellers ryge boksen retur.Jeg prøver kortet i Humaxen og se om den kan evt, opdatere hurtigere.
Tak
mvh
sapi
|
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:52 |
Har også denne boks,ja min har også småproblemer som lyde udfald,men ikke hver dag,den fryser også men heldigvis sjældent,kan også finde på at genstarte,men der kan gå uger imellem især når man har været inde i menuen,den kan også finde på at lave om på favorit-listen,den har også problemer med at finde alle frekvenser på de Tyske kanaler,oplever ikke nogen problemer med tilslutningen med hdmi,hverken fra boksen til tv'et,eller via hdmi igennem min surround receiver,som jeg husker det,så er det noget med at der manlger nogle kanaler,tror det er den første månede,det er hvis noget med at de åbner op for alle kanal pakker,indtil de har registreret hvad for en pakke du har bestilt,kan så ikke svare på hvorfor der mangler nogen af kanalerne.
|
|
|
sapi100
Bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 16:17 |
Jeg har snakket med kunderservice og fik at vide at i første 18 dage har man fri visning hvor man kan se næsten alle kanaler bare ikke Kanal 5 HD,TV2 Film HD,DR Update.Efter registrering åbner de så få dem og lukker de andre,jeg har kun familie pakke.Ang. genstart fik jeg også at vide at jeg skal prøve med komponent kabel fordi mit fjernsyn forstyre boxen.Jeg har prøvet med en anden hdmi kabel men uden positiv resultat.Jeg har en Sony Tv.Kan man evt.indstille noget på tv´s hdmi opsætning?
Nu må vi se,ellers jeg må skaffe en anden alternativ box.
mvh
sapi
|
|
|