recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - canal digital nye priser.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcanal digital nye priser.

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8595
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nordic2007 Nordic2007 skrev:

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Letten, det er sikkert rigtigt - men at en pakke stiger 100kr om måneden på et enkelt år??  Det lyder ikke som TV-stationernes skyld umiddelbart.
HVor meget er sportsrettighederne (SAS liga, Premier League, Champions league, VM i fodbold, osv.) steget på det seneste?
Jeg tror desværre, at det er kampen om sportsrettighederne der rammer os nu. Se bare et event som Kessler kampen der koster 500 kr (!!!). Jeg ved godt, at der her er tale om PPV, men det siger ikke så lidt om priserne på sport. Der er heller ikke tvivl om, at HD-rettighederne er med til at skrue priserne i vejret.

Sportsrettigheder er sindsygt dyre, men nu har Canal+ lige mistet Premier League, og det er suverænt deres største rettighed, derfor kommer den her er voldsomme prisstigning på et underligt tidspunkt.

Canal+ != Canal Digital.

Redigeret af lunddal - 01-April-2010 kl. 18:07
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 18:32
Sendte en mail til CD og forklarede at jeg havde denne gamle Samsung + en CDC 7000, og bad om en forklaring hvorfor jeg nu ikke mere kunne bruge min gamle Samsung (som jeg havde købt i forbindelse med et CD tilbud).

Svarer:

Vi har desværre ikke mulighed for at bruge din Samsung box, grundet kort-opdatering og koder men din ”gamle” CDC-7000 box kan vi godt tilslutte, der behøver du blot at modtage et kort.

Herefter modtaget jeg idag en mail på en pakke fra CD ?? jeg har sq da ikke bestilt noget :(
Tværtimod brokkede jeg over at de ville bestemme hvad jeg skulle købe af SAT receiver :(

Nu har jeg lige skrevet til Canal Digital, at hvis de vil diktere hvad udstyr jeg skal bruge - må de levere det kvit og frit.

1 HDTV box med Harddisk (den vi allerede lejer)

2 HDTV box uden Hardisk.

I modsat fald tror jeg nok det ender med at jeg dropper betalings TV helt, og nøjes med FTA, eller skifter til et tilbud fra en af de andre udbydere.

CD med FAMILY med CANAL+ FILM vil koste 514 kr. pr. mdr.
Thumbs Up HD Kanalerne, Discovery, National Geo.., History mv. Eurosport
Thumbs Down Dansk Sport, Golf. (Canal Digital Sport netop fravalgt, da de er virkelige dårlige)
Boxer-TV (Max) kr. 304 og kr. 608 med 2 ekstra rum Thumbs Down
Thumbs Up TV2 Sport, Discovery
Thumbs Down Mgl. HD kanaler, Eurosport, golf
Viasat kr. 544 og kr. 677 med 2 ekstra rum
Thumbs Up TV2 Sport, GOLF
Thumbs Down Mgl. HD kanaler, Eurosport, HD Kanalerne, Discovery, National Geo.., History mv. Eurosport

Træls at det skal være blevet SÅ dyrt og BESVÆRLIGT.

Tror jeg vil prøve at studere FTA programmer DVB-T/S og så se tiden lidt an Disapprove
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 18:40

Hvis det skal være FTA, så vil det da være en ide at se på 28,2-28,5E (EB1, Astra2 A, B og D). 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 18:43
Nu har jeg skrevet lidt sammen med CDs kundeservice, og de holder fast i, at deres kunder vil få gavn af de nye tiltag. De vil åbenbart ikke indse, at der er nogle af os, som forlader CD pga. prisstigningen. En prisstigning, som de kalder "prisjustering". 

Det virker som om de er ligeglade med, at de vil miste kunder. De regner sikkert med, at de stakler, som er tilbage, vil betale overpris for at kompensere for tabet.
Til top
MUF722 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2005
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 20:01
Klag! Det hjælper. Personligt fortsætter jeg året ud med CD da jeg kun betaler den gamle pris på 229kr om måneden. (3526kr per år) Telefonisk aftale.
Da prisen derefter bliver 4620kr er det slut med CD.
Sjovt nok fremhævede kundeservice at prisstigningen var på grund af de mange HD kanaler.
Hmmm. Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr)Disapprove
Flemming
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr)Disapprove
det tror jeg ikke vi kan bruge til meget..
Jeg kommer ofte i Sverige og det overrasker også mig at f.eks en Mcdonald menu koster 59SEK (45DKR) hvor det er præcis samme pris i DK altså 59DKR , så 25% billigere.. nå men der er jo andre elementer som gør sig gældende der.

Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

Klag! Det hjælper. Personligt fortsætter jeg året ud med CD da jeg kun betaler den gamle pris på 229kr om måneden. (3526kr per år) Telefonisk aftale.
Da prisen derefter bliver 4620kr er det slut med CD.
Sjovt nok fremhævede kundeservice at prisstigningen var på grund af de mange HD kanaler.
Hmmm. Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr)Disapprove

Det er jo også 2 ting der umulige at sammenligne. Der er så mange ting der skal indregnes.
1. Hvor mange udbyder byder på kanalen?
2. Skal der købes eksklusive rettighed til eneste udbyder pr. eks. parabol (som viasat med TV2 news)
3. Hvor mange kunder når udbyder ud til (jo flere jo mindre pris)
4. moms
5. andre lovgivninger
6 osv.

Men jeg vil igen lige udtrykke min tilfredsstillelse med at jeg spare penge. Men kan godt følge frustrationen. Hvis jeg ikke havde 2 ekstra rum var jeg også den der var smuttet.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 23:17
7. højere og federe fortjeneste Ermm
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 09:13

Tænkte på om de nye høje prisstigninger ikke vil bidrage til snyd ? Hvis man f.eks får en ven eller familiemedlem, der har Canal Digital, til at bestille Multiroom og så 'låne' det ud til én selv og deler udgiften. På den måde kan man jo få en CD pakke til ca halv pris...

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Tænkte på om de nye høje prisstigninger ikke vil bidrage til snyd ? Hvis man f.eks får en ven eller familiemedlem, der har Canal Digital, til at bestille Multiroom og så 'låne' det ud til én selv og deler udgiften. På den måde kan man jo få en CD pakke til ca halv pris...

Det kan jeg ikke forestille mig,at de vil synes om,og heller ikke lovligt.

Citat: 22. Misbrug af programkort og/eller tv-box

Det er således ikke tilladt på nogen måde at dele signalet mellem flere modtagere,uanset om disse befinder sig i eller udenfor kundens husstand.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 10:10
Tænkte på, om det kan betale sig for vores vedkommende at opsige CD? Vi har nemlig lige måtte bruge 995 kr på en Sagem itsd 81 HD, den gamle Digiality gik i stykker. Sagem kan ikke noget uden kortet, jeg har prøvet. Digiality kunne godt vise tysk tv og fta DVB-T uden kortet.
Så hvis vi opsiger skal vi købe en ny fta modtager til tysk tv og en ny DVB-T modtager. Vælger vi Boxer, kan vi selvfølgelig få en boks gratis, men det tager tid før besparelsen har tjent en fta sat modtager hjem.

Vælger vi helt at droppe betalings tv, er nye bokse hurtigt tjent hjem, og vi ser alligevel oftest DR og TV2.

Redigeret af Ham_Der - 02-April-2010 kl. 10:19
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Det kan jeg ikke forestille mig,at de vil synes om,og heller ikke lovligt.

Citat: 22. Misbrug af programkort og/eller tv-box

Det er således ikke tilladt på nogen måde at dele signalet mellem flere modtagere,uanset om disse befinder sig i eller udenfor kundens husstand.

Selvfølgelig vil de ikke synes om det, men hvordan vil de kontrollere det ?

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu