recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon vs. Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanon vs. Sony

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heidik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Canon vs. Sony
    Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:18

Hejsa, håber I kan hjælpe mig lidt da jeg ikke selv er så teknisk indenfor kameraer :)

Jeg skal ud og købe nyt kamera, jeg har lige haft Sony Cybershot W55 som jeg mistede og har nu fået penge af min forsikring. Men...jeg var egentlig ikke så tilfreds med W55, jeg synes det var for langsomt om at reagere og når det var mørkt eller lignende så blev billederne enten meget rystede eller meget utydelige! Men mest reaktionstiden fra jeg trykkede til billedet blev taget var lidt for lang synes jeg..
Men alle jeg har snakket med siger til stadighed at Sony er bedst, så ved ikke om jeg bare skal købe et bedre..eller?
Jeg har hørt meget godt om Canon Ixus serien og overvejer et Ixus 70 eller 75 - hvad er forskellen på de to modeller? Er det virkelig kun skærmstørrelsen? Eller...?
Jeg kender det dog ikke så ved ikke om det er bedre end Sony, men hvad ville I gøre hvis I var i min situation?
Mit budget hedder cirka 2000...

Håber på nogen svar og gode råd.. :)

/Heidi

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:23

Jeg vil klart mene at Canon er bedre en Sony. Canon's chip til at behandle billederne er klart bedre, de genere mindre digital støj ved lavt lys, og giver i det hele taget en pænere billede. Ixus er generelt nogle rigtig gode kamera, så du kan ikke gå galt af dem.

Dog skal det siges at de fleste lommekamera, ikke reagere præcist når man trykker på udløseren, det er kun slr (spejlreflesk) kamera der gør det.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:48

Forskellen mellem 70 og 75 er skræmstørelsen. Og pga den store skærm på 75 er der så ikke blevet plads til en optisk søger - dvs kun LCD skærm.

Personligt kan jeg ikke undværre en optisk søger da jeg bl.a anvneder kameraet til skiferien. Og i kraftig sollys er det umuligt at se noget på skærmen.

Har selv et IXUS 70 som jeg fik lige før jul.

Til top
Heidik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 14:39

Tak, det lyder som et Ixus 70 er sagen for mig.. især hvis de giver pænere billeder - selvfølgelig kan det ikke reagere lige med det samme når det er så lille og fix et kamera, men synes det var helt vildt så langsomt det var hos Sony W55.. Så bare det er lidt bedre.

Hvad er en optisk søger? Det lyder som om 70'eren er bedre end 75...?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 16:38
Optisk søger er en gammeldags linse du kikker igennem i setdet for at kikke på LCD skærmen.
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 17:04
Hm nu har jeg selv storebroderen til dit gamle kamera, DSC-W200, har tidligere haft hhv W35 og også W55 og kan ikke genkende dine problemer ..

Når du synes det tager lang tid for at den tager billedet er det så monstro ikke fordi du forsøger at tage et billede uden først at lade den auto fokusere?

Trykker du shutteren halvt ned fokusere kameraet og ved "næste tryk" reagere skidtet med det samme .. Sådan er det på samtlige kameraer .. fokusering først, og så skyd :)

Jeg oplever mange kunder på mit arbejde som ikke forstår det og derfor "klager" over at det tager lang tid for at tage et billede .. Det har aldrig været en defekt men ALTID en fejl 40.

Redigeret af QuaZ - 12-Februar-2008 kl. 17:05
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu